November 27, 2003
ilg@dd wrote: [quote=Delph1][quote=ilg@dd]Nja, det finns nog en stor grupp misshandlade kvinnor, och män också för den delen, som inte riktigt håller med dej.
Visst fasen drabbar spriten din omgivning, speciellt ifall du har dåligt "ölsinne".
Snus har jag däremot aldrig hört någon utomstående drabbas av rent konkret..
Knappast man får se några rubriker i stilen:
5 dog av 10 års passiv snusning.
Misshandlade sambon efter 2 dygns snusfestande.
Snuspåverkad man körde på kvinna med barnvagn i stulen bil..
Missbruk är aldrig bra givetvis, men personer som kunnat ta en öl för att få mod att prata med den där tösen är nog väldigt glada att den finns. Det finns två sidor av myntet. Det gör det inte av rökning. Det är enbart korkat.
//Andreas
Säg inte det..
När jag var ung var det inte ovanligt att man fann sin käresta vid rökrutan på skolan. Senare i rökrummet på arbetsplatsen, fast iofs påverkar det kanske inte "modet", men förutsättningarna att komma någon närmre finns helt klart i rökarnas värld också.
Risken med sprit före uppvaktningen är ju den att den du uppvaktade kvällen före, ändrat utseende ganska rejält över natten också.. Man kanske tar fel på dom..Det har hänt mej iaf..
:cy: 😀
Hehe, tja kanske det. Den kopplingen fanns inte när jag växte upp, men jag antar den fortfarande gäller i viss mån. 😉
//Andreas
2 Guest(s)