February 1, 2003
Om killen inte håller kniven på ett "farligt" sätt och han verkar vara lite onykter och inte allt för säker på sin sak så skulle jag kunna tänka mig att försöka avväpna honom.
Men säkrast känns ändå att om möjligheten finns springa, annars ge honom grejjerna, sånnt får man ju på försäkring och ändå, det är bara materiella ting, ett knivbråk slutar OFTAST med minst en person skuren... inte bra
så, min röst hamnar på: ge honom grejjerna
August 25, 2001
Mind wrote: [quote=keffing]fast coolast hade ju varit att råna honom...
precis, om jag skulle hamna i en sådan situation och lyckats slå ner rånaren så skulle jag lätt tagit hans prylar, fan dom måste ju ha massa skit på sig.
självklart hade jag gått till polisen och annmält det om jag inte skadat han för mkt eftersom i sverige så kan man ju åka fast mkt värre för sådant även om det var självförsvar.
Hotar han dig med en kniv och du kan oskadliggöra honom genom att bryta armen på honom t.ex. så får du det! Se bara till att du kan bevisa att han hade en kniv och hotade dig! Och ringer du snuten och anmäler det så ser det nog bra ut.. Men i ärighetens namn måste jag nog vara packad för att ge mig på någon me kniv =/. Kanske itne skulle va en så bra grej å ta hans saker dock. Fast det skulle va kul.
February 10, 2004
Hmm, jag hade velat saätta min röst på "ge rånaren mobil & pengar" samt "lägga benen på ryggen".
Vet att när en polare blev rånad på mobil å lite smågrejor, så stog han kvar, var på rånaren blev förbannad och slog honom i ansiktet 4ggr och spräckte näsbenet på honom.
Men ajg hade nog bara slängt ifrån mig grejerna å kutat som fan därifrån :p
September 20, 2001
Starscream wrote: Först skulle jag försöka avväpna rånaren och sparka skiten ur han sen skulle jag ge rånaren mobil och andra värdesaker och efter det lägga benen på ryggen och springa.
Inte för att mobbas, jag fattar vad du menar :p men ändå...
Du skulle alltså försöka avväpna rånaren, sparka skiten ur honom, och när du gjort det ge honom din mobil och andra värdesaker, och när du gjort det springer du 🙂 Skulle sett kul ut 😛
February 1, 2002
Edvuld wrote: [quote=Starscream]Först skulle jag försöka avväpna rånaren och sparka skiten ur han sen skulle jag ge rånaren mobil och andra värdesaker och efter det lägga benen på ryggen och springa.
Inte för att mobbas, jag fattar vad du menar :p men ändå...
Du skulle alltså försöka avväpna rånaren, sparka skiten ur honom, och när du gjort det ge honom din mobil och andra värdesaker, och när du gjort det springer du 🙂 Skulle sett kul ut 😛
:eye:
September 28, 2003
det beror på hur han är byggd tror jag nog... är han mky biffigare eller så ser ut som en jävla galning eller något skulle jag nog sparkat han på kulorna o dragit hade han inte vart mkt större än mej hade jag nog tagit lite mer tid på mej men jag hade fan inte gett han mina grejer (dvs om han inte knivat mej först)
October 1, 2002
Sprungit av tusan.
Det är för övrigt skrattretande att läsa hur vissa här skulle "sparka ner honom och råna honom på hans egna värdesaker".
När allt kommer till kritan skulle ni stå i en pisspöl. Jag tror inte att många av er har upplevt hur det är att bli rånade under knivhot. Jag kan garantera er att man blir rätt ställd. Man handlar snarare på instinkt än något annat.
1 Guest(s)