December 15, 2003
Det har faktiskt hänt mig två gånger (är man full och packad och vinglar hem själv från nåt disko i centrala malmö får man väl skylla sig själv)
Första gången var för ca 10 år (23 bast var jag då)sen och det var två grabbar som var kanske 18 år med knivar som ville jag skulle lämna över pengarna, jag bara gapflabbade och sade att det var uppsupet (vilket det inte var) och då lommade dom iväg.
Andra gången för ca tre år sen så var det ett ungdomsgäng som omringade mig efter jag jobbat sent som fan på ett bygge (ombyggnad av HM vid gustav om malmöfolket är intresserade) och ville ha ciggaretter och när jag muckade tillbaka (jag kan vara fruktansvärt otrevlig ibland) så skulle han som verkade vara gängledaren dra upp en pistol som han hade innanför byxlinningen som nån slags hobbygangster men då jag fortfarande hade mina skyddskor på mig så fotade jag honom direkt på smalbenet när jag såg pistolen och när han vek sig så hoppade gänget på mig men nästan direkt skrek dom "knas", tydligen nåt kodord för upptäckande av polis för alla stack iväg i olika väderstreck utom en som jag hade i armkrok och vred om ganska så lagom, polisbilen som kom körande direkt, körde mig hem och ungen till häktet. Givetsvis var han under 15 och ärendet ligger hos socialen. Enigt rättsväsendet så "föranleder detta ingen vidare åtgärd då uppslag saknas".
Så när det gäller mig får jag väl svara "Försöka avväpna rånaren och sparka skiten ur han"...Min bekantskapskrets och familj tycker jag inte skall göra sånt, men jag lägger mig ofta i.
July 4, 2003
Gulzebra wrote: Jag skulle antagligen börjat förhandla om jag kunde få behålla sim-kortet och viktiga kort i plånboken, helt seriöst. Skulle vara typiskt mig, speciellt om jag var full. Jag verkar slå på värsta psykolog-rollen när jag är pressad. Har aldrig hamnat i bråk som slutat illa någonsin heller.
'
Precis vad jag tänkte 😀
"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain
Beror iofs på hur killen ser ut, nykter, full, om han ser ut att kunna använda kniven..Även beroende på mitt eget tillstånd och humör..Det troligaste för min del är nog att jag skulle härskna till och gå under mottot "Segra eller dö"..Vad det gäller såna saker kan jag nog vara lite för dum för mitt eget bästa.
Ev kan jag ju visa upp min allt som oftast tomma plånbok, och Nokia 3210 så kanske man får ett bidgrag av busen..
😉
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 27, 2003
Har hänt ett par gånger nu .... ignen som fått mina pengar ännu. De flesta har inte stake att göra något om du säger nej och går vidare helt enkelt.
Nu har jag iofs ganska många år av kampsport och självförsvar bakom mig så en kniv är knappast något som skrämmer mig.
//Andreas
January 12, 2004
Delph1 wrote: Har hänt ett par gånger nu .... ignen som fått mina pengar ännu. De flesta har inte stake att göra något om du säger nej och går vidare helt enkelt.
Nu har jag iofs ganska många år av kampsport och självförsvar bakom mig så en kniv är knappast något som skrämmer mig.
//Andreas
Oavsett hur länge man har tränat och avsett vad, så bör en kniv göra dig rädd.
November 27, 2003
obelix wrote: [quote=Delph1]Har hänt ett par gånger nu .... ignen som fått mina pengar ännu. De flesta har inte stake att göra något om du säger nej och går vidare helt enkelt.
//Andreas
En kille som behöver ta till en kniv för att verka skrämmande är inget som jag är rädd för. Snarare han som ska vara rädd för mig.
Jag har blivit skuren och jag har all respekt för knivar men situationen som sådan skrämmer mig inte. Jag har är ganska snabb i käften och definitivt snababre och starkare än de flesta fysiskt så jag känner mig lugn.
//Andreas
January 12, 2004
Delph1 wrote: [quote=obelix][quote=Delph1]Har hänt ett par gånger nu .... ignen som fått mina pengar ännu. De flesta har inte stake att göra något om du säger nej och går vidare helt enkelt.
//Andreas
En kille som behöver ta till en kniv för att verka skrämmande är inget som jag är rädd för. Snarare han som ska vara rädd för mig.
Jag har blivit skuren och jag har all respekt för knivar men situationen som sådan skrämmer mig inte. Jag har är ganska snabb i käften och definitivt snababre och starkare än de flesta fysiskt så jag känner mig lugn.
//Andreas
Vansinne... 🙄
November 27, 2003
obelix wrote: [quote=Delph1][quote=obelix][quote=Delph1]Har hänt ett par gånger nu .... ignen som fått mina pengar ännu. De flesta har inte stake att göra något om du säger nej och går vidare helt enkelt.
//Andreas
//Andreas
Vansinne... 🙄
Alltså förstå mig rätt. Jag utmanar inte killen på något sett. Jag försöker snarare avstyra den. Har hamnat i situationen och rutinen säger mig att det går oftast prata sig ur det. Men som Sarte sa så finns det inte två likadana situationer heller så visst gäller det att vara lyhörd 😉 .
Våld är en väldigt korkad lösning.
//Andreas
1 Guest(s)