Hur skulle du göra?|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hur skulle du göra?
Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
sp_UserOfflineSmall Offline
784250
November 28, 2004 - 8:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Det har faktiskt hänt mig två gånger (är man full och packad och vinglar hem själv från nåt disko i centrala malmö får man väl skylla sig själv)

Första gången var för ca 10 år (23 bast var jag då)sen och det var två grabbar som var kanske 18 år med knivar som ville jag skulle lämna över pengarna, jag bara gapflabbade och sade att det var uppsupet (vilket det inte var) och då lommade dom iväg.

Andra gången för ca tre år sen så var det ett ungdomsgäng som omringade mig efter jag jobbat sent som fan på ett bygge (ombyggnad av HM vid gustav om malmöfolket är intresserade) och ville ha ciggaretter och när jag muckade tillbaka (jag kan vara fruktansvärt otrevlig ibland) så skulle han som verkade vara gängledaren dra upp en pistol som han hade innanför byxlinningen som nån slags hobbygangster men då jag fortfarande hade mina skyddskor på mig så fotade jag honom direkt på smalbenet när jag såg pistolen och när han vek sig så hoppade gänget på mig men nästan direkt skrek dom "knas", tydligen nåt kodord för upptäckande av polis för alla stack iväg i olika väderstreck utom en som jag hade i armkrok och vred om ganska så lagom, polisbilen som kom körande direkt, körde mig hem och ungen till häktet. Givetsvis var han under 15 och ärendet ligger hos socialen. Enigt rättsväsendet så "föranleder detta ingen vidare åtgärd då uppslag saknas".

Så när det gäller mig får jag väl svara "Försöka avväpna rånaren och sparka skiten ur han"...Min bekantskapskrets och familj tycker jag inte skall göra sånt, men jag lägger mig ofta i.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
784267
November 28, 2004 - 8:20 pm
sp_Permalink sp_Print

jag bara gapflabbade och sade att det var uppsupet (vilket det inte var) och då lommade dom iväg.

:)R:)R:)R:)R

Pojo
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
784317
November 28, 2004 - 9:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Beror ju på väldigt mycket. Först skulle man bara stå där och se om han menar allvar. Sen blir man förbannad och sparkar honom för att han vill ha mobilen som inte är värt nåt.
(På sommaren träskor, på vintern skor med stål)
Jag skulle sparka....

Nord
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 661
784406
November 28, 2004 - 10:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Gulzebra wrote: Jag skulle antagligen börjat förhandla om jag kunde få behålla sim-kortet och viktiga kort i plånboken, helt seriöst. Skulle vara typiskt mig, speciellt om jag var full. Jag verkar slå på värsta psykolog-rollen när jag är pressad. Har aldrig hamnat i bråk som slutat illa någonsin heller.

'

Precis vad jag tänkte 😀

"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
784429
November 28, 2004 - 10:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Man blir nog rätt ställd, så lägga benen på ryggen är nog det bästa.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
784444
November 28, 2004 - 10:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Beror iofs på hur killen ser ut, nykter, full, om han ser ut att kunna använda kniven..Även beroende på mitt eget tillstånd och humör..Det troligaste för min del är nog att jag skulle härskna till och gå under mottot "Segra eller dö"..Vad det gäller såna saker kan jag nog vara lite för dum för mitt eget bästa.
Ev kan jag ju visa upp min allt som oftast tomma plånbok, och Nokia 3210 så kanske man får ett bidgrag av busen..
😉

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

optimuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1248
784469
November 28, 2004 - 11:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag skulle svimma av rädsla direkt *fniss*

windwospx
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 31
784576
November 29, 2004 - 7:19 am
sp_Permalink sp_Print

Nja, mobiler är skit och min plånbok innehåller skit, men jag hade ändå startat bråk, mest bara för det är ballt och för att jag är lite självmordsbenägen.
w00t....

chalaha
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 481
784603
November 29, 2004 - 8:52 am
sp_Permalink sp_Print

jag skulle fan försöka springa iväg, eftersom han inte har nån pistol så behöver man ju inte va rädd för att bli fälld, med en kniv måste han ju va nära mej för att göra nån skada.

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
784604
November 29, 2004 - 8:54 am
sp_Permalink sp_Print

Med tanke på att jag är ganska snabb hade jag sprungit. 😉

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
784665
November 29, 2004 - 11:10 am
sp_Permalink sp_Print

Har hänt ett par gånger nu .... ignen som fått mina pengar ännu. De flesta har inte stake att göra något om du säger nej och går vidare helt enkelt.

Nu har jag iofs ganska många år av kampsport och självförsvar bakom mig så en kniv är knappast något som skrämmer mig.

//Andreas

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
784720
November 29, 2004 - 12:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Har hänt ett par gånger nu .... ignen som fått mina pengar ännu. De flesta har inte stake att göra något om du säger nej och går vidare helt enkelt.

Nu har jag iofs ganska många år av kampsport och självförsvar bakom mig så en kniv är knappast något som skrämmer mig.

//Andreas

Oavsett hur länge man har tränat och avsett vad, så bör en kniv göra dig rädd.

Andreas Galistel
Member
Medlem
784732
November 29, 2004 - 1:21 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=Delph1]Har hänt ett par gånger nu .... ignen som fått mina pengar ännu. De flesta har inte stake att göra något om du säger nej och går vidare helt enkelt.

//Andreas

En kille som behöver ta till en kniv för att verka skrämmande är inget som jag är rädd för. Snarare han som ska vara rädd för mig.

Jag har blivit skuren och jag har all respekt för knivar men situationen som sådan skrämmer mig inte. Jag har är ganska snabb i käften och definitivt snababre och starkare än de flesta fysiskt så jag känner mig lugn.

//Andreas

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
784735
November 29, 2004 - 1:31 pm
sp_Permalink sp_Print

jag springer rätt fort så jag skulle nog försökt springa ifrån rånaren... aldrig att jag skulle ha försökt slå ner honom ifall han har en kniv. Det kan ju sluta hur som helst

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
784762
November 29, 2004 - 2:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=obelix][quote=Delph1]Har hänt ett par gånger nu .... ignen som fått mina pengar ännu. De flesta har inte stake att göra något om du säger nej och går vidare helt enkelt.

//Andreas

En kille som behöver ta till en kniv för att verka skrämmande är inget som jag är rädd för. Snarare han som ska vara rädd för mig.

Jag har blivit skuren och jag har all respekt för knivar men situationen som sådan skrämmer mig inte. Jag har är ganska snabb i käften och definitivt snababre och starkare än de flesta fysiskt så jag känner mig lugn.

//Andreas

Vansinne... 🙄

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
784806
November 29, 2004 - 6:37 pm
sp_Permalink sp_Print

att lägga benen på ryggen fungerade för mig även fast jag blev jag 3kvarter sen sprang jag runt ett kvarter in i säkerheten i form av en portgång.

det var ett gäng på 5pers i kanske 25års åldern så alternativ 2 var inte att tänka på då iallafall.

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
784813
November 29, 2004 - 6:45 pm
sp_Permalink sp_Print

skulle drämma iväg en spark så fort jag kan på benen/skrevet sen sprungit. går ofta omkring i mina arbetardojjor så det lär kännas vart man än träffar.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
785329
November 30, 2004 - 9:57 am
sp_Permalink sp_Print

Förmodligen springa.

Andreas Galistel
Member
Medlem
785369
November 30, 2004 - 11:19 am
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: [quote=Delph1][quote=obelix][quote=Delph1]Har hänt ett par gånger nu .... ignen som fått mina pengar ännu. De flesta har inte stake att göra något om du säger nej och går vidare helt enkelt.

//Andreas

//Andreas

Vansinne... 🙄

Alltså förstå mig rätt. Jag utmanar inte killen på något sett. Jag försöker snarare avstyra den. Har hamnat i situationen och rutinen säger mig att det går oftast prata sig ur det. Men som Sarte sa så finns det inte två likadana situationer heller så visst gäller det att vara lyhörd 😉 .

Våld är en väldigt korkad lösning.

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 258
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL