September 28, 2003
Med det menade jag att den var vrickad.
Det funkar inte:
Om vi tänker en cirkel med två poler pol a och pol b.
Pol a är där vi skapades eller börjar utvecklas.
Pol b är dit vi måste komma för att ha tekniken att åka tillbaka till pol a.
Så om vi aldrig varit vid pol a för att skapa oss hur ska vi komma till pol b (för att isf åka tillbaka till pol a).
a - - a
( ) - (
b - - b
Möjligheten med din teori skulle vara att när vi åker tillbaka skapa en ny gren djur/människor or whatnot.
a
( ))
b
Förstår du?
May 19, 2003
Kizo wrote: Jag tror att vi (människan) om några hundra år kommer att uppfinna en tidsmaskin, och med den åka tillbaka långt långt bak i tiden för att släppa ut bakterier som sedan i miljoner år får utvecklas till allt annat, däribland männsikan. Om vi inte gör detta kommer vi aldrig att ha skapats.
Tuff teori! Gillar den. Fö. så är ju svaret på livet allt universum bla bla 42, som någon annan skrev här. Alla har väl läst de böckerna 😉
January 26, 2003
I tidens början som vi känner till den så var det ett enda stort svart hål som hade blivit till genom att sluka upp all materia inklusive alla andra svarta hål i universum.
När detta svarta hål slukat precis allt så exploderade det i det vi kallar 'big bang'.
Detta kommer att hända igen då alla stjärnor har slocknat och många av dom blivit svarta hål, då kommer dom svarta hålen att till slut sluka upp allt igen och sedan explodera igen.
Och så kommer det att fortsätta och så har det alltid varit, både före vårat universum och efter det.
//min teori 🙂
2 Guest(s)