Hur ställer ni er infört att donera organ?|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hur ställer ni er infört att donera organ?
[-Pale-]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 513
sp_UserOfflineSmall Offline
847760
February 23, 2005 - 2:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag funderar på att göra det om det är så att jag skulle dö.
Men jag vet inte om jag får/om dom vill ha mina organ.
Har haft cancer 2 gånger, så dom vill nog ha någe med lite kvalite på :p

Jonas Fallenius
Member
Medlem
Forum Posts: 2669
847891
February 23, 2005 - 5:03 pm
sp_Permalink sp_Print

äh, jag orkar inte släpa på massa extra tyngd när jag är död... man har ju ingen anledning att ha dem då ändå... 🙂

Lakszen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1372
848156
February 23, 2005 - 10:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag hoppas att det inom snar framtid kommer något piller som ger oss oändligt liv eller åtminstonde mycket längre liv då behöver man inte tänka på sin död så tidigt framöver =).

Eftersom jag var född med bra rykte och kommer säkert bli något stort inom min karriär så vill jag även vara orörd i min kista, händer det att jag misslyckas innan 50år så kan jag tacka JA till donation.

squarepusher wrote: Dom får ta rubbet, är man död så bryr man sig inte..men med ett förbehåll, det som dinglar mellan bena tar jag med mig i graven, tänk om dom någon gång i framtiden kan transplantera könsorgan..då finns det risk att ens bästa kroppsdel hamnar på någon fet och äcklig gubbe...NO WAY!!
EDIT: Kom att tänka på en sak, vore schysst om man kunde kräva att ens organ gick till någon som led av en "icke egenförvållad sjukdom" dvs inte till någon som har levt osunt (käkat massa fett, rökt,krökat) och blivit sjuk av det, då får man fasen skylla sig själv enl mig.

Fick en ide nu från ditt inlägg.

Tänk ifall man uppfinner något konstgjort hjärta som drivs mha en processor och som gör att man kan leva evigt, Det kanske kommer om 1000år eller man vet aldrig (som mitt inlägg ovan).

Saken är att då att dem som har begravts i jord eller som har donerat kommer aldrig kunna leva igen, medans dem som har legat i kista har chans för ett 2:a liv, fan va grymt alltså kan hända fick en känsla. En del av mitt beslut ligger i detta inlägg.

Förstår ni vad jag menar ?

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
848160
February 23, 2005 - 11:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Tror ärligt att dom inte vill ha dom.
Dom vill inte ens ha mitt blod (blev tvingad att bli blodgivare när jag pluggade OMP). cry

Har förhöjda levervärden.
Knaprar smärtstillande som det vore godis, så värderna lär inte bli bättre.

Har njursten.

Håret är snart grått/vitt.

Skulle kunna donera kroppen till en "Bodyfarm", om det fanns en sådan i Sverige.

Det ska vara huden, det har jag gott om iaf. :)R

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
848163
February 23, 2005 - 11:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Vid närmare eftertanke så skulle jag kunna donera t.ex en njure eller nått till sonen ifall han skulle behöva det..
Men till vem som helst...Näe..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
848213
February 24, 2005 - 6:55 am
sp_Permalink sp_Print

squarepusher wrote: Dom får ta rubbet, är man död så bryr man sig inte..men med ett förbehåll, det som dinglar mellan bena tar jag med mig i graven, tänk om dom någon gång i framtiden kan transplantera könsorgan..då finns det risk att ens bästa kroppsdel hamnar på någon fet och äcklig gubbe...NO WAY!!
EDIT: Kom att tänka på en sak, vore schysst om man kunde kräva att ens organ gick till någon som led av en "icke egenförvållad sjukdom" dvs inte till någon som har levt osunt (käkat massa fett, rökt,krökat) och blivit sjuk av det, då får man fasen skylla sig själv enl mig.

Shit, här visar du verkligen vilken empati och intellektuell och känslomässig mognad du besitter. Bra jobbat....... 😀

Collateral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1760
848221
February 24, 2005 - 7:27 am
sp_Permalink sp_Print

Nä, jag vill inte ge bort mina organ när jag är död.
Men om det gäller att någon inom familjen behöver en njure eller nåt så skulle jag göra det (När jag är levande, ja ;)).

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 513
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL