March 10, 2002
Hrmm, Matte B är väl inget vidare svårt. Märkte inte när vi gick över till B från A. Dock blev det lite nya saker fram emot slutet. Matte C är väl ganska lätt om du kan bråk. :> Kan dock inte uttala mig om Matte C så mycket då jag inte kommit så långt i den kursen. Men hittills har det inte varit några större problem.
October 6, 2002
Matte C är inte speciellt svår, men det märks en del skillnad mot a och b kursen. Vet man med sig att man har hyfsat lätt för matte är egentligen inga av gymnasiekurserna svåra. och ja, det skiljer sig mellan olika skolor hur mycket matte man kan läsa. Vanligast är väl upp till E-matte, men det finns även Diskret och CAM.
June 20, 2002
De flesta jag har talat med säger att C skall vara den svåraste av kurserna.
Kan kanske stämma.
Har läst ungefär halva nu, och det är iallafall svårare än B var.
B var ju en del nya saker, men på en rätt simpel nivå.
Tror iofs inte att du ska ha några problem med några av kurserna om du bara hänger med ordentligt.
Det man läst i tidigare kurs kommer tillbaka i början på nästa kurs igen.
Du läser i princip alltså A, repetition av A, B, repetition av B, C o.s.v.
Så man har en rätt bra grund att stå på för att gå vidare med de nya grejerna i varje kurs.
October 6, 2003
Jag som suger på Matte och knappt klarade G i A-kursen tycker nog att B är lättare än vad jag hade föreställt mig. Det är ganska kniviga uppgifter, men det är en sådan matte du kan plugga in.
Och det är ju positivt.
Matte C kan jag inte uttala mig om, för det har jag inte haft och det tänker jag inte ha heller ;>
December 31, 2002
Jag tycker att matematik A var lätt som en plätt, det enda nya var ju i princip funktionsbegreppet. I matematik B läser du en del nya saker men det är inget som är svårt att begripa.
Matematik C tycker jag personligen däremot var på en annan (svårare) nivå än A och B. Andra jag talade med innan jag läste den kursen hade ett liknande intryck av den.
För övrigt så anser många jag känner att Kemi B och Fysik B är de svåraste/jobbigaste kurserna.
EDIT: Jag har väldigt lätt för matte om man jämför med genomsnittet i naturklassen jag går i.
June 23, 2002
Dehman wrote: [quote=Callister]Vet ni om man kan välja bort ämnen? 🙂
T.ex om jag ska läsa Kemi A/B och Biologi A/B, om jag kan isf välja bort naturkunskap A/B?
Naturkunskap A kan du inte välja bort. Har för mig att det är ett obligatoriskt ämne.
Kemi B :cy:
Man kan ju fortfarande gå ett specialutformat program, flera av min polare gör det.
Det bästa man kan göra är att snacka med syon.
August 16, 2002
boogey wrote: De flesta jag har talat med säger att C skall vara den svåraste av kurserna.
Kan kanske stämma.
den som säger att C är svårast har inte joddlat med fucking E... håller på med det... CP-dampigt som fan... asså vafan kommer jag ha för nytta av att kunna multiplicera imaginära tal i fucking polär form sen när jag är en hardcore gangsta drugdealer???
edit: fast du kanske menade av A-C... hmmm
May 17, 2002
Starscream wrote: Jag tycker C inte var speciellt svårt, kändes mer som det bara fördjupade sig lite..
exakt, det är inget svårt det är bara lite mer att göra. Det svåra börjar (tycker iaf jag) då man går in på negativa rötter och irationella-tal etc, fast det är nog inte fören i e eller diskret.
2 Guest(s)