November 22, 2001
keffing wrote:
den som säger att C är svårast har inte joddlat med fucking E... håller på med det... CP-dampigt som fan... asså vafan kommer jag ha för nytta av att kunna multiplicera imaginära tal i fucking polär form sen när jag är en hardcore gangsta drugdealer???
edit: fast du kanske menade av A-C... hmmm
multiplicera imaginära tal är väl inte direkt svårt??
Du kommer iaf ha nytta av dem om du ska läsa vidare inom el, förmodligen även inom data. Övriga ämnen vet jag inte.
November 27, 2003
Matte C var nog den kurs jag hade klatr störst problem med. D och E var betydligt enklare, D framförallt.
Ang. NK A är det nog smart att läsa den för den är ett kriterium på de flesta program för att få komma in. Även fast den är en rsammanslagning av Bio, kemi och fysik-kurserna. Idiot-kurs .... bort med den.
//Andreas
May 17, 2002
Delph1 wrote: Matte C var nog den kurs jag hade klatr störst problem med. D och E var betydligt enklare, D framförallt.
Ang. NK A är det nog smart att läsa den för den är ett kriterium på de flesta program för att få komma in. Även fast den är en rsammanslagning av Bio, kemi och fysik-kurserna. Idiot-kurs .... bort med den.
//Andreas
Man måste väll ha NK A för att ha grundläggande högskolebehörighet?
March 21, 2003
Akatosh wrote: Matte C var enkelt, matte D lite svårare, matte E lite knepigt men det gick, Matte alfa på universitetet gick förvånansvärt bra, men matte beta kuggades jag två gånger på det muntliga delen, skitsvårt.. så det är därför jag arbetar som snickare nu 😉
Oo läste du all den matten för att bli snickare eller tänkte du bli nått annat ? (Nu kan du räkna spik 😀 )
August 16, 2002
Sardaukar wrote: [quote=keffing]asså vafan kommer jag ha för nytta av att kunna multiplicera imaginära tal i fucking polär form sen när jag är en hardcore gangsta drugdealer???
Varför går du i skolan då? 🙄
Edit: måste du säga ordet "damp" hela tiden?
vad ska jag säga då? ADHD? du stör dig på att jag använder ordet "damp", men inte ordet CP... det kallar jag hyckleri! antagligen så stör du dig inte på CP för att du använder det själv... då tycker jag att jag ska få säga damp...
Json_81 wrote: [quote=keffing]
den som säger att C är svårast har inte joddlat med fucking E... håller på med det... CP-dampigt som fan... asså vafan kommer jag ha för nytta av att kunna multiplicera imaginära tal i fucking polär form sen när jag är en hardcore gangsta drugdealer???
edit: fast du kanske menade av A-C... hmmm
multiplicera imaginära tal är väl inte direkt svårt??
Du kommer iaf ha nytta av dem om du ska läsa vidare inom el, förmodligen även inom data. Övriga ämnen vet jag inte.
nej det är inte svårt... typ multipicera argumenten och sen addera den där gradskiten....
men vafan ska jag med det till liksom? ooorka... hatar fan matte... jag gillade matte i högstadiet, men sen typ matte B så var det inte räkna längre, utan man var tvungen att förså saker... orka förstå saker...
November 27, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=Delph1]Matte C var nog den kurs jag hade klatr störst problem med. D och E var betydligt enklare, D framförallt.
//Andreas
Man måste väll ha NK A för att ha grundläggande högskolebehörighet?
Jag tror det. Vad jag menade var att det är så satans onödigt att läsa NK om man läser både fysik, kemi och biologi 😉
//Andreas
December 26, 2003
Ingen mattekurs är egentligen svår. Det blir vad du gör det till... Om du inte pluggar alls så blir det ju skitsvårt, men då får man ju skylla sig själv. Om man hänger med på lektionerna och kanske pluggar lite då och då (inte bara inför prov) så är det inga problem.
April 9, 2002
Sardaukar wrote: Ja klarar du B så klarar du C, och klarar du B och C så klarar du D också skulle jag tro 🙂 E-kursen blev mycket jobbigare eftersom vi fick en annan lärare som sög :arg: Men det gick till slut iaf 😛
Du.. jag har klarat A och B, har C just nu.. och känns inte som att ja ska klara det.. men C skaväl vara en rep på A och B.. men det tycker inte jag :cy:
November 22, 2001
keffing wrote:
nej det är inte svårt... typ multipicera argumenten och sen addera den där gradskiten....
men vafan ska jag med det till liksom? ooorka... hatar fan matte... jag gillade matte i högstadiet, men sen typ matte B så var det inte räkna längre, utan man var tvungen att förså saker... orka förstå saker...
Som jag sa, ska du läsa vidare inom t ex el kommer du använda det.
Väldigt smidigt att räkna med där för att hålla reda på fasförskjutning t ex.
Synd att lärarna på gymnasiet inte visar hur olika matematiska regler kan användas för att beskriva verkligheten, det skulle nog öka förståelsen varför vissa saker kan vara bra att lära sig.
December 5, 2001
keffing wrote: [quote=Sardaukar][quote=keffing]asså vafan kommer jag ha för nytta av att kunna multiplicera imaginära tal i fucking polär form sen när jag är en hardcore gangsta drugdealer???
Varför går du i skolan då? 🙄
Edit: måste du säga ordet "damp" hela tiden?
vad ska jag säga då? ADHD? du stör dig på att jag använder ordet "damp", men inte ordet CP... det kallar jag hyckleri! antagligen så stör du dig inte på CP för att du använder det själv... då tycker jag att jag ska få säga damp...
Självklart stör jag mig på CP också, men jag tycker DU använder ordet damp mer frekvent.
September 1, 2002
Matematik handlar inte så mycket om att plugga (dvs memorera en massa mantran och symboler och skit), om man skall bli duktig på det. Det handlar om att förstå och att träna upp "tänket". Om man har djup-förstått och insett hur grunderna i ett visst teorem funkar klarar man de flesta av uppgiftern mycket lättare än att man skall sitta och memorera lösningarna i detalj.
Jag kan hålla med Undac om att Matte C var en av de tuffare kurserna i skolan på gymnasiet.
Det fanns lite ruskiga element inom ellära och matematik på universitetet som jag är väldigt glad av att ha klarat av. Alla hatar bevisning och visning! 🙂
March 10, 2002
Delph1 wrote: Matte C var nog den kurs jag hade klatr störst problem med. D och E var betydligt enklare, D framförallt.
//Andreas
NK A är obligatoriskt väl?
Sen kan de inte ta bort den kursen. Antar att de har den eftersom många praktiska linjer har varken kemi, biologi eller fysik. Tror inte de är så sugna på att läsa fysik eller kemi heller. Hade mina polare som går praktiska linjer haft det så hade de suttit om riktiga frågetecken kan jag lova. 😉
1 Guest(s)