July 11, 2002
Sardaukar wrote: Grabbar hur stor är C-kursen nu för tiden? Verkar som många tycker den är svårast. Har för mig den var på 50p på min tid (4 år sedan) och var inte speciellt jobbig jämfört med B-kursen som bara var på 40p.
Jag läser Matte C, våran kurs e på 100p.
Tycker att de är relativt lätt, iofs. Polynomer e drygt o lösa ut.
Fast de flesta har väl problem med derivatan osv?
December 5, 2001
Smirnoff wrote: [quote=Sardaukar]Grabbar hur stor är C-kursen nu för tiden? Verkar som många tycker den är svårast. Har för mig den var på 50p på min tid (4 år sedan) och var inte speciellt jobbig jämfört med B-kursen som bara var på 40p.
Jag läser Matte C, våran kurs e på 100p.
Tycker att de är relativt lätt, iofs. Polynomer e drygt o lösa ut.
Fast de flesta har väl problem med derivatan osv?
Ok det var ju skillnad :bgrin:
November 27, 2003
Dehman wrote: Sen kan de inte ta bort den kursen. Antar att de har den eftersom många praktiska linjer har varken kemi, biologi eller fysik. Tror inte de är så sugna på att läsa fysik eller kemi heller. Hade mina polare som går praktiska linjer haft det så hade de suttit om riktiga frågetecken kan jag lova. 😉
Bort med den från linjer som har fysik, kemi och biologi då 😉
//Andreas
July 18, 2001
matte A&B var sprättlätt! MVG utan problem.
Matte C var svårare, nätt å jämnt VG, skiljer sej rätt mkt från A&B då derivatan kommer in i spelet.. (orkade inte lägga ner mej så mkt heller)
Matte D har jag läst 1.5termin(tror jag) och den känns så mkt svårare än C kursen..
Fysik A var också lätt, B är betydligt svårare.. alldeles för mkt å komma ihåg 🙁
Kemi A (har inte läst B) var inte heller så svårt, men det gäller att man hänger med annars kommer man bort sej bland alla ämnena rätt lätt...
November 27, 2003
whoracle wrote: Kemi A (har inte läst B) var inte heller så svårt, men det gäller att man hänger med annars kommer man bort sej bland alla ämnena rätt lätt...
Kan jag skrämma lite med att vi hade prov på hela periodiska systemet förra veckan 😉 iofs på inte gymnasie-nivå...
//Andreas
December 5, 2001
Delph1 wrote: [quote=whoracle]Kemi A (har inte läst B) var inte heller så svårt, men det gäller att man hänger med annars kommer man bort sej bland alla ämnena rätt lätt...
Kan jag skrämma lite med att vi hade prov på hela periodiska systemet förra veckan 😉 iofs på inte gymnasie-nivå...
//Andreas
haha nä det kan inte varit speciellt svårt
November 27, 2003
Sardaukar wrote: [quote=Delph1][quote=whoracle]Kemi A (har inte läst B) var inte heller så svårt, men det gäller att man hänger med annars kommer man bort sej bland alla ämnena rätt lätt...
//Andreas
😕 Umm knappast något jag skrattade åt, men kul att det roar någon.
Kemi B är organisk kemi och stökiometri. Med andra ord mycket mer namn, eget tänkande och framförallt räknande.
//Andreas
December 5, 2001
Delph1 wrote: [quote=Sardaukar][quote=Delph1][quote=whoracle]Kemi A (har inte läst B) var inte heller så svårt, men det gäller att man hänger med annars kommer man bort sej bland alla ämnena rätt lätt...
//Andreas
😕 Umm knappast något jag skrattade åt, men kul att det roar någon.
Kemi B är organisk kemi och stökiometri. Med andra ord mycket mer namn, eget tänkande och framförallt räknande.
//Andreas
Prov på periodiska systemet hade vi säkert i högstadiet i 7:an lr nåt så det lät lite skumt...
January 28, 2003
Alltså, folk sa att Matte B skulle vara svårast i förhållande till var man låg. Snacka om att jag tycker dem har fel...
Matte C är mycket jobbigare, iaf för min del. Och inte är jag dålig på matte, straight A since first grade. Som vanligt handlar det om att lägga ner tid på matten, tid, tid och mer tid. När man väl har fått kläm på det så rinner det bara på.
Ang. vad vissa säger om A & B, på vår skola så läser teknik och natur speciella A & B som är MYCKET svårare än samhälles och de praktiska programmens. Det vi gjorde på matte A, inte fan hade vi gjort det på högstadiet. Det var inte så svårt, men absolut inte så enkelt så jag hade kunnat tenta av det direkt. B var också jobbig innan man fick kläm på andragradarna, sedan blev det mest kul faktiskt 🙂
Känns hur som helst att matte C har lossnat lite för mig, och matte är ju kul när det går bra 😀
November 27, 2003
Sardaukar wrote: Prov på periodiska systemet hade vi säkert i högstadiet i 7:an lr nåt så det lät lite skumt...
Förstod att det var ett litet missförstånd 😉 . Det var troligtvist de 20 första ni hade prov på och ni behövde nog bara komma ihåg namnen eller förkortningen 😉 . Kommer ihåg det själv.
//Andreas
December 5, 2001
Delph1 wrote: [quote=Sardaukar]Prov på periodiska systemet hade vi säkert i högstadiet i 7:an lr nåt så det lät lite skumt...
Förstod att det var ett litet missförstånd 😉 . Det var troligtvist de 20 första ni hade prov på och ni behövde nog bara komma ihåg namnen eller förkortningen 😉 . Kommer ihåg det själv.
//Andreas
Kanske det :blink:
2 Guest(s)