Hur svårt är matte C?|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hur svårt är matte C?
Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
sp_UserOfflineSmall Offline
741698
October 8, 2004 - 2:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Grabbar hur stor är C-kursen nu för tiden? Verkar som många tycker den är svårast. Har för mig den var på 50p på min tid (4 år sedan) och var inte speciellt jobbig jämfört med B-kursen som bara var på 40p.

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
741748
October 8, 2004 - 3:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: Grabbar hur stor är C-kursen nu för tiden? Verkar som många tycker den är svårast. Har för mig den var på 50p på min tid (4 år sedan) och var inte speciellt jobbig jämfört med B-kursen som bara var på 40p.

Jag läser Matte C, våran kurs e på 100p.
Tycker att de är relativt lätt, iofs. Polynomer e drygt o lösa ut.

Fast de flesta har väl problem med derivatan osv?

Sardaukar
Member
Medlem
741752
October 8, 2004 - 3:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Smirnoff wrote: [quote=Sardaukar]Grabbar hur stor är C-kursen nu för tiden? Verkar som många tycker den är svårast. Har för mig den var på 50p på min tid (4 år sedan) och var inte speciellt jobbig jämfört med B-kursen som bara var på 40p.

Jag läser Matte C, våran kurs e på 100p.
Tycker att de är relativt lätt, iofs. Polynomer e drygt o lösa ut.

Fast de flesta har väl problem med derivatan osv?

Ok det var ju skillnad :bgrin:

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
741756
October 8, 2004 - 3:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har rätt svårt för matte. Tyckte B var svårt och tycker C är svårt, svårare vill jag dock inte säga men svårt är det allt.
Ang. NKA, håller med er om att det är helt onödigt iaf om man ska läsa biologi då det endast är sånt i den kursen.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
741780
October 8, 2004 - 3:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Sen kan de inte ta bort den kursen. Antar att de har den eftersom många praktiska linjer har varken kemi, biologi eller fysik. Tror inte de är så sugna på att läsa fysik eller kemi heller. Hade mina polare som går praktiska linjer haft det så hade de suttit om riktiga frågetecken kan jag lova. 😉

Bort med den från linjer som har fysik, kemi och biologi då 😉

//Andreas

whoracle
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1942
741906
October 8, 2004 - 6:31 pm
sp_Permalink sp_Print

matte A&B var sprättlätt! MVG utan problem.
Matte C var svårare, nätt å jämnt VG, skiljer sej rätt mkt från A&B då derivatan kommer in i spelet.. (orkade inte lägga ner mej så mkt heller)
Matte D har jag läst 1.5termin(tror jag) och den känns så mkt svårare än C kursen..

Fysik A var också lätt, B är betydligt svårare.. alldeles för mkt å komma ihåg 🙁

Kemi A (har inte läst B) var inte heller så svårt, men det gäller att man hänger med annars kommer man bort sej bland alla ämnena rätt lätt...

Andreas Galistel
Member
Medlem
741995
October 8, 2004 - 8:09 pm
sp_Permalink sp_Print

whoracle wrote: Kemi A (har inte läst B) var inte heller så svårt, men det gäller att man hänger med annars kommer man bort sej bland alla ämnena rätt lätt...

Kan jag skrämma lite med att vi hade prov på hela periodiska systemet förra veckan 😉 iofs på inte gymnasie-nivå...

//Andreas

Sardaukar
Member
Medlem
742000
October 8, 2004 - 8:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=whoracle]Kemi A (har inte läst B) var inte heller så svårt, men det gäller att man hänger med annars kommer man bort sej bland alla ämnena rätt lätt...

Kan jag skrämma lite med att vi hade prov på hela periodiska systemet förra veckan 😉 iofs på inte gymnasie-nivå...

//Andreas

haha nä det kan inte varit speciellt svårt laugh

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
742006
October 8, 2004 - 8:17 pm
sp_Permalink sp_Print

någon som har läst Kemi B ?
Svårighetsgraden? och vad går man igenom?

Kemi A kursen är väl grund kemi, medan Kemi B är väll modern som jag har hörT?

Andreas Galistel
Member
Medlem
742016
October 8, 2004 - 8:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: [quote=Delph1][quote=whoracle]Kemi A (har inte läst B) var inte heller så svårt, men det gäller att man hänger med annars kommer man bort sej bland alla ämnena rätt lätt...

//Andreas

😕 Umm knappast något jag skrattade åt, men kul att det roar någon.

Kemi B är organisk kemi och stökiometri. Med andra ord mycket mer namn, eget tänkande och framförallt räknande.

//Andreas

Sardaukar
Member
Medlem
742067
October 8, 2004 - 9:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Sardaukar][quote=Delph1][quote=whoracle]Kemi A (har inte läst B) var inte heller så svårt, men det gäller att man hänger med annars kommer man bort sej bland alla ämnena rätt lätt...

//Andreas

😕 Umm knappast något jag skrattade åt, men kul att det roar någon.

Kemi B är organisk kemi och stökiometri. Med andra ord mycket mer namn, eget tänkande och framförallt räknande.

//Andreas

Prov på periodiska systemet hade vi säkert i högstadiet i 7:an lr nåt så det lät lite skumt...

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
742093
October 8, 2004 - 9:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Alltså, folk sa att Matte B skulle vara svårast i förhållande till var man låg. Snacka om att jag tycker dem har fel...

Matte C är mycket jobbigare, iaf för min del. Och inte är jag dålig på matte, straight A since first grade. Som vanligt handlar det om att lägga ner tid på matten, tid, tid och mer tid. När man väl har fått kläm på det så rinner det bara på.

Ang. vad vissa säger om A & B, på vår skola så läser teknik och natur speciella A & B som är MYCKET svårare än samhälles och de praktiska programmens. Det vi gjorde på matte A, inte fan hade vi gjort det på högstadiet. Det var inte så svårt, men absolut inte så enkelt så jag hade kunnat tenta av det direkt. B var också jobbig innan man fick kläm på andragradarna, sedan blev det mest kul faktiskt 🙂

Känns hur som helst att matte C har lossnat lite för mig, och matte är ju kul när det går bra 😀

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
742096
October 8, 2004 - 9:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: Prov på periodiska systemet hade vi säkert i högstadiet i 7:an lr nåt så det lät lite skumt...

HELA periodiska systemet? :wide:

Sardaukar
Member
Medlem
742202
October 9, 2004 - 12:54 am
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: [quote=Sardaukar]Prov på periodiska systemet hade vi säkert i högstadiet i 7:an lr nåt så det lät lite skumt...

HELA periodiska systemet? :wide:

🙄

Andreas Galistel
Member
Medlem
742376
October 9, 2004 - 11:02 am
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: Prov på periodiska systemet hade vi säkert i högstadiet i 7:an lr nåt så det lät lite skumt...

Förstod att det var ett litet missförstånd 😉 . Det var troligtvist de 20 första ni hade prov på och ni behövde nog bara komma ihåg namnen eller förkortningen 😉 . Kommer ihåg det själv.

//Andreas

Sardaukar
Member
Medlem
742522
October 9, 2004 - 2:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Sardaukar]Prov på periodiska systemet hade vi säkert i högstadiet i 7:an lr nåt så det lät lite skumt...

Förstod att det var ett litet missförstånd 😉 . Det var troligtvist de 20 första ni hade prov på och ni behövde nog bara komma ihåg namnen eller förkortningen 😉 . Kommer ihåg det själv.

//Andreas

Kanske det :blink:

Marron
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
742549
October 9, 2004 - 3:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Får hålla med i det Vesslan skrivit..

Har dock inte kommit så himla långt med C men det känns redan jobbigare än A och B..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 230
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL