April 1, 2001
On 2001-10-29 00:06, virran wrote:
Fjortis...?...Fjortis är man väl när man är fjorton, eller.
Han är inte fjorton, han är 13. Han är lite olaglig men men.
Fjortis = beteende,, inte ålder :trance:
På den tiden när jag var liten pojke, körde man om bilar på motorvägen med moppe
June 17, 2001
On 2001-10-28 22:45, virran wrote:
Fan jag har kollat igenom hela moppen, lillebrorsan vill ha fart på skiten!Hur gör man??
Plana sadeln, smörj kedjan med tandkräm, slit av styret, böj pakethållare, vinkla backspegeln, tona baklycktan, vaxa framhjulet, borra insug i tanken och då jäklar går det undan
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
September 12, 2001
On 2001-10-29 01:20, WIGGER wrote:
On 2001-10-28 22:45, virran wrote:
Fan jag har kollat igenom hela moppen, lillebrorsan vill ha fart på skiten!Hur gör man??
Plana sadeln, smörj kedjan med tandkräm, slit av styret, böj pakethållare, vinkla backspegeln, tona baklycktan, vaxa framhjulet, borra insug i tanken och då jäklar går det undan
Just precist vad man ska göra :worshipp:
December 20, 2000
Kolla in denna sidan http://hem.passagen.se/rikardn.....index.html
June 18, 2001
On 2001-10-29 00:09, Fiskpinnen wrote:
Kommer ihåg lite från forntiden.Plana toppen, borra insug och utblås, borra cylinder, byt drev (mer kugg på framdrev, mindre på bak), mer kommer jag inte ihåg.
Lycka till med att dreva en REMDRIVEN MOPPE!!!
Jag hade en CIAO en gång i tiden, Du har en plugg i förgasaren, samt att avgasröret är ju så smalt att man inte får in .....lillfingret!
Får köpa högeffekts dämpare samt ta bort plastpluggen i förgasaren. Min CIAO var typ årsmodell -82, men kan inte tänka mig att det är någon större skillnad på dessa. Den gjorde typ 50km/h (mer vill man nog inte att den skall göra med tanke på konstruktion/bromsar).
Den var helt grym att ha på landet!
1 Guest(s)