August 7, 2001
Captain_Anarchy wrote: [quote=dree]när man hör om vissa brott så tycker jag att dom ska få samma skit tillbaka som dom gjort mot andra...
så våldtar du någon så kan du räkna med en inte så trevlig upplevelse i häktet :bgrin:
när det gäller humant sätt att avrätta så vet man ju inte vad som är humant eftersom vi inte vet vad som händer efter döden...
jag tror att efter döden så är det precis som innan vi var födda... så det mest humana jag tror är ju som det redan sagts... först sövas ner sen avrättas...
så om en 60 årig gubbe våldtar nån så tror du nån ställer upp på att knlla han i röven som straff osv?
(tror det va så du menade iaf!)
finns folk till allt :bgrin:
March 30, 2003
Avrättningar bör göras så "humana" som möjligt för folk involverade i det hela. Den dömde lever med det högst ett par minuter medans vakter osv. har tiotals år på sig att älta händelsen.
Självklart bör inte fången behandlas som boskap bara för det, grejen är att skapa illusionen av en händelse som grannflickan ska kunna skratta och le åt.
Tand för tand = Dubbelt lidande, what's the point?
December 28, 2004
Vitamin-C wrote: [quote=Collateral]Istället för att avrätta fångar (dom värsta fångarna!) så tycker jag att man borde sätta dom på dom värsta platserna och dom värsta experimenten.
Testa på dom hur olika kemikalier reagerar på människan, hur snabbt olika gaser tar död på en m.m.
Tycker jag skulle vara helt okej för har dom gjort något riktigt stort straff så får dom också "jobba" för att få komma tillbaka (om dom har tur och inte fräter sönder innan...)Några exempel:
Minröjare - Springa ut på fältet och "hoppas" överleva
Experiment råtta - Utsättas för olika kemikalie testerÄr detta humant?
-JA! det tycker jag.
josef mengele reinkarnerad?
Vem?
January 22, 2003
Kizo wrote: Det gör man inte.
Men om det är någon som ska avrättas behöver det i min mening inte vara humant heller. Kasta stenar i ansiktet på honom tills han dör, eller nått.
:)R
Captain_Anarchy wrote: så om en 60 årig gubbe våldtar nån så tror du nån ställer upp på att knlla han i röven som straff osv?
(tror det va så du menade iaf!)
En människa kanske inte ska utsätta personen för det, tycker inte det är rätt att någon först kan misshandla en person och då bli straffad för det genom att en annan person misshandlar honnom UTAN att bli straffad.
Nån robot kanske skulle kunna göra det 🙄
Själv är jag emot dödstraff, ingen förtjänar att dö (ok, vissa gör det) och definitivt inte genom att dödas av andra människor.
Australien borde istället återinföras som fängelse ö!
Collateral wrote: [quote=Vitamin-C][quote=Collateral]Istället för att avrätta fångar (dom värsta fångarna!) så tycker jag att man borde sätta dom på dom värsta platserna och dom värsta experimenten.
Testa på dom hur olika kemikalier reagerar på människan, hur snabbt olika gaser tar död på en m.m.
Tycker jag skulle vara helt okej för har dom gjort något riktigt stort straff så får dom också "jobba" för att få komma tillbaka (om dom har tur och inte fräter sönder innan...)Några exempel:
-JA! det tycker jag.
Vem?
En experimenterande medicinare under nazityskland..
Läs mer: http://www.susning.nu/Josef_Mengele
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 12, 2004
NES_Boy wrote: [quote=CoLiC][quote=obelix]Jag läste någonstans att garottering är det mest humana sättet.
Jag ser inte hur det är humant att sakta bli strypt på en påle 😕
Är det inte så att nacken trycks till tills den knäcks? :-k
Japp.
Men innan det händer så stryps blodtillförseln till hjärnan, vilket innebär att man snabbt förlorar medvetandet.
December 28, 2004
ilg@dd wrote: [quote=Collateral][quote=Vitamin-C][quote=Collateral]Istället för att avrätta fångar (dom värsta fångarna!) så tycker jag att man borde sätta dom på dom värsta platserna och dom värsta experimenten.
-JA! det tycker jag.
Vem?
Shit! Han var en sjuk JÄVEL!!
Jag är inte ens inärheten av så sjuk som han var.
Sedan så sa jag inte att man ska ta judar eller andra OSKYLDIGA personer utan bara sådana som har begått förskräckliga brott.
November 27, 2003
Collateral wrote: [quote=ilg@dd][quote=Collateral][quote=Vitamin-C][quote=Collateral]Istället för att avrätta fångar (dom värsta fångarna!) så tycker jag att man borde sätta dom på dom värsta platserna och dom värsta experimenten.
-JA! det tycker jag.
Vem?
Shit! Han var en sjuk JÄVEL!!
Jag är inte ens inärheten av så sjuk som han var.
Sedan så sa jag inte att man ska ta judar eller andra OSKYLDIGA personer utan bara sådana som har begått förskräckliga brott.
Liv som liv.
//Andreas
October 30, 2004
Collateral wrote: utan bara sådana som har begått förskräckliga brott.
Det finns ett visst problem med det, nämligen att ingen bevisning är hundraprocentig, inte ens dna eftersom dna bara talar om att ditt dna finns där, inte att du begått brottet.
Sen är det nog inte mer humant att hålla folk inlåsta om de är oskyldiga men de slipper förlora livet iallfall.
December 28, 2004
Men bra, då kan ni ju betala för ett superfängelse som fångar kan bryta sig ut ur och INTE få något straff för och överbefolka dessa fängelser m.m.
Blir säkert bra, varför inte köra soptipp varianten?
Har dom gjort något dåligt som att mörda någon annan eller värre så har dom mist sin biljett till livet.
Man kan inte vara förstående i alla fall, Sveriges lagar är FÖR förstående på nästan alla punkter, det är fel.
Ska man få något gjort så får man sätta regler och den som inte följer dessa kan ju ångra sig då...eller nåt.
1 Guest(s)