Hyckleri - sossar...|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hyckleri - sossar...
skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
sp_UserOfflineSmall Offline
814809
January 5, 2005 - 2:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Men varför kunde då Norge som är ett mindra land ta hem sina landsmän så fort då?

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
814811
January 5, 2005 - 2:13 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Folk beter sig som om de hade varit på semester hemma i badkaret, när de var på andra sidan jordklotet. Ena dagen vill de inte ha med sverige att göra, och just därför åker de runt hela världen, till de mest otillgängliga platser, och sedan när olyckan är framme, då skall man sätta igång att gnälla direkt, för att det plötsligt blev obekvämt. Hur bekvämt är det för de som får leva kvar i eländet?

Edit: Glömde säga att detta var vad vi kom fram till på nyårsefterfesten

Lägg på en krona i skatt för alla som klagar på vå beredskap för TSUNAMI (inte så jävlar vanligt i vättern men ändå) så har vi kanske råd med det också. Fast, Sverige säger: vad ska laila där och göra, och Norge säger: varför har inte vå UM åkt ner 🙄 folk...

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
814833
January 5, 2005 - 2:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har varit tyst i flera timmar, fast det har nog med att göra att jag är ensam hemma och inte brukar sjunga högt.

Jag tycker inte om det här med tysta minuter heller, jag har skänkt 500:- och ägnat många tankar på hur det måste kännas för de drabbade OCH blivit bombarderad med bilder, filmer och skrämmande fakta genom TV, internet och radio.

Som om det inte vore nog för att få en att tycka synd och känna med de drabbade? Man behöver inte 3 minuter för att tänka på dem, man får så mycket längre tid på sig om man tittar på nyheterna.

Du kommer med största möjlighet inte höra att jag andas under de där tre minuterna, men det är inte för att jag sörjer mer än vanligt, det är för att jag sitter framför datorn och inte har någon att föra en högljudd konversation med.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
814869
January 5, 2005 - 3:09 pm
sp_Permalink sp_Print

John_lz wrote: [quote=Deuterium][quote=John_lz]Jag tycker du kan sätta dig ner ett par minuter och fundera över dom som kommer hem utan föräldrar, dom som idag har förlorat sin familj och/eller sina barn. Är det du håller på med just nu mer värt än att visa de sörjande 3 minuters respekt?

Jag vill att du sätter dig ner och tänker på alla de milijoner barn i Afrika som dör på grund av att vi i västvärlden ska se på tv...
Jag tycker också att du ska sätta dig ner och tänka på barnet som kommer dö på grund av svält, som du valde att inte förhindra för att du vill ha en dator att sitta vid.

Ingen dör av att västvärlden ser på TV och ingen dör av att jag har en dator.

Du säger att alla ska respektera det du håller på med precis just när du håller på med det,

Citera mig där jag gör det, tack.

Ok: "Varför ska jag avbryta vad jag håller på med, respekt? Respekt för hycklari, tss, I pity the fool. "

men du vägrar respektera alla döda och sörjande och att ge dom 3 minuter av din tid är otänkbart. Jag tycker synd om dig som måste leva med dig. cry

Ska man sörja alla som dör hela tiden lär man inte göra mycket annat, fast det är ju synd om folk som inte håller tre tysta minuter varje timme för att hedra alla de som dör varje timme, på grund av sådana anledning som hade gått att stoppa...

Se dig omkring. Dom flesta du ser har blivit av med en anhörig eller känner ngn som blivit det. Låt dom sörja och repektera att dom vill ha en tyst stund. Det är inte frågan om att du måste hedra de som gått bort, utan om att acceptera att det finns det som vill det och låta dom få göra det på ett bra sätt.

Kommentera gärna detta, jag kommer att lämna den här tråden nu och svarar inte mer då vi har så olika syn på detta. Jag anser ändå att du har en snäv och egoistisk syn på andra och deras rättigheter och du skulle trivas bättre med dig själv om du tänkte till lite ibland.

Varför man sörjer dme mer för att man känner att man tillhör dem förstår jag, men varför ska jag sörja dem? varför blir de arga på mig för att jag inte gör det, hade de snackat moral om att det var synd om de som råkat ut för det så är det Afrika man kan dra och jämföra, så framstår dem som det svinet de anser jag är.

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
814876
January 5, 2005 - 3:12 pm
sp_Permalink sp_Print

ja visst är det hemst när dom onda sossarna ska visa sitt medlidande för folket som dog i vågorna... bojkotta sossarna!

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
814895
January 5, 2005 - 3:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Principen är inte att folk tycker synd om dem, principen är att folk blir arga för att jag inte gör något speciellt för att hedra dem. Precis som sossar kallar mig självisk kapitalistjävel.

Felet dem gör dock i deras sätt att attackera mig, är att de är lika själviska/respektlösa som väljer TV framför ge barn i Afrika mat...

Pierre C
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 804
814978
January 5, 2005 - 5:22 pm
sp_Permalink sp_Print

det är väl självklart att man inte ska offra lyx, "snaks" och snygga kläder för att nån i asien inte orkar jobba. 😉

nämen jag tycker man kan hjälpa till lite, men du låter ju lite "en för alla, alla för en"... jag gillar inte det.

Captain_Anarchy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 281
815037
January 5, 2005 - 6:11 pm
sp_Permalink sp_Print

tycker också det är jävlgt idiotiskt med tysta minuter, det tjänar ju ingenting till liksom, sen spyr jag på att svenska folket plötsligt bryr sig så mycket och skänker massa j'a'vla pengar bara för att några svenskar har dött, men det är ju så folk tänker..

spazz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1101
815052
January 5, 2005 - 6:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Captain_Anarchy wrote: tycker också det är jävlgt idiotiskt med tysta minuter, det tjänar ju ingenting till liksom, sen spyr jag på att svenska folket plötsligt bryr sig så mycket och skänker massa j'a'vla pengar bara för att några svenskar har dött, men det är ju så folk tänker..

Å andra sidan så är det väl knappast någonting negativt att folk skänker pengar oavsett vad som ligger bakom?

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
815084
January 5, 2005 - 7:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag håller med om att det är löjligt.

Hur visar man en död människa respekt genom att vara tyst?
Vem har bestämt att det ska vara så?
Jag kanske tycker det visar respekt att vräka ut hårdrock på högsta volym.

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
815113
January 5, 2005 - 8:04 pm
sp_Permalink sp_Print

MoparPower wrote: Du gillar inte sossar va?

Vem gillar sossar, egentligen? Det är synd att 39.8% av det svenska folket är sådana idioter.

CoLiC
Member
Medlem
815119
January 5, 2005 - 8:18 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: [quote=MoparPower]Du gillar inte sossar va?

Vem gillar sossar, egentligen? Det är synd att 39.8% av det svenska folket är sådana idioter.

Sant, men över till nått relevant

Varför ser jag en 1.85 lång kille i Jeans, mockajacka och snaggat hår då jag ser namnet "Snyde" :cy:

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
815126
January 5, 2005 - 8:27 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: Varför ser jag en 1.85 lång kille i Jeans, mockajacka och snaggat hår då jag ser namnet "Snyde" :cy:

Jaså? Var kommer den mentala bilden ifrån då? 😀 Räkna bort det snaggade håret så brukar jag se ut så 😉

CoLiC
Member
Medlem
815131
January 5, 2005 - 8:33 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: [quote=CoLiC]Varför ser jag en 1.85 lång kille i Jeans, mockajacka och snaggat hår då jag ser namnet "Snyde" :cy:

Jaså? Var kommer den mentala bilden ifrån då? 😀 Räkna bort det snaggade håret så brukar jag se ut så 😉

Ingen aning, jag bara kopplade 😀 Då har du ca 1-1½ långt hår som ligger i ankrövsformation då?

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
815134
January 5, 2005 - 8:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Hur ser en ankrövsfrilla ut?

CoLiC
Member
Medlem
815137
January 5, 2005 - 8:38 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: Hur ser en ankrövsfrilla ut?

Mittbena, håret kammat rätt ut åt båda håll från mitten 😛

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
815142
January 5, 2005 - 8:45 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: Mittbena, håret kammat rätt ut åt båda håll från mitten 😛

Hehe, nä, så ser det inte ut. För tillfället är det 2-2½cm långt och tillrufsat.

CoLiC
Member
Medlem
815172
January 5, 2005 - 9:23 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: [quote=CoLiC]Mittbena, håret kammat rätt ut åt båda håll från mitten 😛

Hehe, nä, så ser det inte ut. För tillfället är det 2-2½cm långt och tillrufsat.

Jaha, det var iof det jag såg som snaggat men 😕

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
815180
January 5, 2005 - 9:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Jahaja, då fick du väl full pott då 🙂

Snaggat är enligt mig när man kört hela skallen med rakapparat och lämnat kanske en centimeter. Inte riktigt rakat, men nästan.

CoLiC
Member
Medlem
815187
January 5, 2005 - 9:50 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: Jahaja, då fick du väl full pott då 🙂

Snaggat är enligt mig när man kört hela skallen med rakapparat och lämnat kanske en centimeter. Inte riktigt rakat, men nästan.

Då har vi olika syn 😛 Nåja, 3/3 😛

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 170
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL