December 29, 2004
Var idag ute med en polare och körde hans fars båt utanför Ö-vik och satan vilken båt! Den gör 70 knop. Fan vilket känsla när vi blåste i nästan 60 knop har aldrig varigt med om något liknande! Var tvungen att skriva av mig lite 😛
Här kommer en del bilder på båten (inte jag som har fottat men båten vi hade är identisk som den på bilden):
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
December 29, 2004
Luxh wrote: Kul att du fick köra den. Jo, jag har hört mycket gott om hydrolift, alla som kört dem vill köra mer 😉
Lite mer info om båten tack! Motor, utrustning osv.Det snabbaste jag åkt är väl Piraya 14/Nissan 40, typ 40 knop. 🙁
Han hade köpt den direkt från fabriken i Trondheim i Norge. Den har en Volvo Penta 8.1 liters bensinmotor med högtrycksturbo (länk till motorn nedan). Den gör 0-60 knop på 9 sekunder (jävligt bra för en båt).
Den är 7.3 meter lång occh väger 1.2 ton med motor.
Ja utrustningen, ljust denna båt var extrautrustad (vet ej vad som är extra och inte, vet bara att den var extrautrustad) och hade kartplotter, lanternor, automatiskt länssystem, automatiska trimplan (går att ställa om till manuellt också), automatiskt sprinklersystem i motorrummet, någon fet ljudanläggning från Sony (vet ej vilken men det var ett jävla tryck), lanternor och en strålkastare, någon avangserat tjuvalarm och spårningsutrustning (i fall den skulle bli stulen så kan man se vart den är), teakdäck, flagga, mm.
Begpris (OBS båten i annonsen har mindre motor och är ej extrautrustad dessutom för den 3 år gammal):
http://www.blocket.se/view/546.....038;city=0
December 29, 2004
Sardaukar wrote: Jo de e fina båtar. Lite surt att pröjsa bränslet bara 😛
Men varför körde ni inte i 70 knutar då? 🙂
Därför vädret tillät det ej. Det var nästan halvmeter vågor och visst, båten klarar det men vi ville inte tjangsa då båten är sprillans ny och dessutom var det inte våran.
May 17, 2002
Sardaukar wrote: [quote=Coalan]Ja det är ju ett alternativt sätt att smutsa ner luften, hoppas det var kul 🙂
Luften? 🙂
Du vet, avgaser. Det bildas avgaser då en förbränning sker.
http://susning.nu/susning.fcgi?action=browse&id=Avgas&oldid=Avgaser
btw, fin båt men lite klen motorstyrka måste jag allt säga.
December 5, 2001
Krqagyzzz wrote: [quote=Sardaukar][quote=Coalan]Ja det är ju ett alternativt sätt att smutsa ner luften, hoppas det var kul 🙂
Luften? 🙂
Du vet, avgaser. Det bildas avgaser då en förbränning sker.
http://susning.nu/susning.fcgi?action=browse&id=Avgas&oldid=Avgaser
btw, fin båt men lite klen motorstyrka måste jag allt säga.
Jupp, men på båtar släpps avgaserna oftast ut under vattenytan
December 5, 2001
Krqagyzzz wrote: [quote=Sardaukar]Jupp, men på båtar släpps avgaserna oftast ut under vattenytan
oftast var ordet ja... hmmm.... btw, du tror att de stannar där eller ;).
Ja, gör det inte det på Hydroliften då?
Vart tar det vägen då? Det är ju vattenmolekylerna som avdunstar. "Skiten" hamnar väl i grundvattnet förr eller senare 😛
August 11, 2005
Ja vad kan man säga om dessa grymt välbyggda båtar??
kommer inte på något bättre än deras slogan: Fly Whitout wings!!
Var i Fredrikstad i norge nu i helgen som var.. och fick vantarna på en hydrolift C-31RR limited edition!!! fy f*n vilken båt enkel v8 på 1030hk!!
vi flög fint fram utan vingar!! i 60 knop på ganska bra vågor var båten mycket lätt att styra.. men det var något fel!!.. när vi låg stedy i 60 knop så var det mer att ge..! ägaren av denna skönhet sa att han har haft den uppe i 78 knop!!! på stilla vatten...
denna båt kostar mycket.. men va f*n har du pengarna så e den värt det!!
Sj kör jag en S-24R trimmad på racingtech i danmark den går också Som en DRÖM men den är något liten! :blink:
1 Guest(s)