I festsammanhang, vilket är det mest korkade ni har gjort?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
I festsammanhang, vilket är det mest korkade ni har gjort?
hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
sp_UserOfflineSmall Offline
940048
August 21, 2005 - 7:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: * Sugga upp öl med dammsugaren. Lät kul om något.
* Sätta eld på en katt (misstag, skulle aldrig skada en katt medevetet)
* Totalnobbade en tjej efter att jag bjudit upp en henne fyra gånger (jag var iofs 11 och det var väl ett skoldisco). Första och enda gången.
* Anordnat en supa-motståndare-under-bordet-tävling mellan lärare och elever framgångsrikt. (De vuxna) Eleverna förlorade stort.
* Spelat bowling: släppte klotet på någon annans fot, spelade på fel bana och spelade med fel klot mer än häften av gångerna. Jag gjorde ändå en serie runt 100. Bör nog undvika att göra det igen.
* Kasta frisbee med CD-skivor. Det var inte jag som tog emot tack gode gud.
* Smält LP-skivor, Man kan forma mycket trevligt med dom.
* Använt tryckluft för att försöka kolsyra diverse drycker. Det gick inte.
* Bytit växellåda på en PV444. Fråga mig inte hur vi kom på den idén.
* Sandra, se tråd om "det konstigaste ni fått med hem"

Det jag kan komma på på rak arm. 😉

//Andreas

Haha, ingen dålig lista.

Jag har inte gjort så mycket skit faktiskt. Eller så kommer jag inte ihåg det. Men jag tror inte jag har gjort så mycket dumt, ska höra mig för.

Xun
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 305
940052
August 21, 2005 - 8:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja, vad ska man säga, tur att jag aldrig druckit förut och nu kommer jag definitivt heller aldrig göra det 😉

dreamweaver
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1220
940054
August 21, 2005 - 8:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Tagit bilen hem...utan tvekan det dummaste jag gjort. Jag har en massa ursäkter som "det var bara 2km hem, jag var inte i närheten av dålig balans, jag körde lugnt bla bla", men jag visste att jag låg över gränsen hur lite över jag än var. Hela kroppen bara skrek på vägen hem att jag gjorde fel. Det var inte risken att nåt som skulle hända som var problemet, utan just att jag gjorde något som var så fruktansvärt fel. Det kommer aldrig att hända igen. Den känslan vill jag inte uppleva igen. :cy:

Annars så har jag inte gjort så mycket korkat, förutom att jag...

...varit nära att drämma ett askfat i glas i huvudet på en kille som var i färd med att dra en höger i ansiktet på mig. Valde att ta emot högern, men att jag plockade upp askfatet i ren reflex när han låste min ena hand var väl kanske inget bra tecken på vad som kan hända nästa gång då jag inte hinner tänka efter en tiondel extra.
Konsekvens: Ingen. Han slog som en kärring.

...hånglat upp en tjejkompis som var lite involverad med en klasskamrat till mig.
Konsekvens: Ett till litet kritstreck i den lilla svarta...och en fejkad "minns inte" från hennes sida. laugh

...pissat på polishuset i Strängnäs medans en målad bil rullade förbi.
Konsekvens: För första gången i mitt liv lyckas jag avbryta strålen tvärt. 😮

...försökt ragga upp en kvinnlig polis i tjänst.
Konsekvens: Blev inget lekande med handfängsel den gången.

...busringt upp min egen mobil med tjejens mobil och talat in ett fånigt meddelande på mobilsvaret. Nej, jag visste inte att det var min mobil jag ringde upp. Och ja, jag hade mobilen på mig vid tillfället jag ringde upp den men var för full för att inse att det ringde i fickan. Och nej, jag hade ingen jävla aning om vem det var som lånat tjejens mobil och hade pratat in ett sånt jävla meddelande på mitt mobilsvar när jag lyssnade av den på morgonen därpå.
Konsekvens: Lärdomen att jag ska sluta pilla på andras telefoner på fyllan.

...kallat ett säkert ligg för fel namn med ryggen vänd mot henne medans man sa till de andra "Jaja, Emma då. Spelar väl ingen roll? Hon hörde ju inte det."
Konsekvens: Vad tror ni?! 🙄

Gör inte så extremt farliga/korkade saker på fyllan, de gör jag i nyktert tillstånd tyvärr. laugh

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1926
940059
August 21, 2005 - 8:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Åkt bil med en person som var redigt packad. Dessutom skulle han imponera på alla genom att gasa hårt i kurvorna. Nu när jag tänker tilbaka på det nykter förstår jag hur jäkla farligt det måste varit.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
940062
August 21, 2005 - 8:36 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: [quote=Delph1]* Sugga upp öl med dammsugaren. Lät kul om något.
* Sätta eld på en katt (misstag, skulle aldrig skada en katt medevetet)
* Totalnobbade en tjej efter att jag bjudit upp en henne fyra gånger (jag var iofs 11 och det var väl ett skoldisco). Första och enda gången.
* Anordnat en supa-motståndare-under-bordet-tävling mellan lärare och elever framgångsrikt. (De vuxna) Eleverna förlorade stort.
* Spelat bowling: släppte klotet på någon annans fot, spelade på fel bana och spelade med fel klot mer än häften av gångerna. Jag gjorde ändå en serie runt 100. Bör nog undvika att göra det igen.
* Kasta frisbee med CD-skivor. Det var inte jag som tog emot tack gode gud.
* Smält LP-skivor, Man kan forma mycket trevligt med dom.
* Använt tryckluft för att försöka kolsyra diverse drycker. Det gick inte.
* Bytit växellåda på en PV444. Fråga mig inte hur vi kom på den idén.
* Sandra, se tråd om "det konstigaste ni fått med hem"

Det jag kan komma på på rak arm. 😉

//Andreas

Haha, ingen dålig lista.

Jag har inte gjort så mycket skit faktiskt. Eller så kommer jag inte ihåg det. Men jag tror inte jag har gjort så mycket dumt, ska höra mig för.

Jag brukar ta det hyfsat lungt med drickandet vilket gör att jag kan vara riktigt jävlig istället och faktiskt kommer ihåg det mesta sedan 😈

dreamweaver wrote: ...kallat ett säkert ligg för fel namn med ryggen vänd mot henne medans man sa till de andra "Jaja, Emma då. Spelar väl ingen roll? Hon hörde ju inte det."

Peter Griffin wrote: Talking about awkward moments, I once called Lois Frank In bed. Your move Sherlock!

😀

Har för övrigt gjort exakt samma sak, men hon hade humor och kallade mig Peter tillbaka 😉

//Andreas

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
940064
August 21, 2005 - 8:39 pm
sp_Permalink sp_Print

dreamweaver wrote:
...varit nära att drämma ett askfat i glas i huvudet på en kille som var i färd med att dra en höger i ansiktet på mig. Valde att ta emot högern, men att jag plockade upp askfatet i ren reflex när han låste min ena hand var väl kanske inget bra tecken på vad som kan hända nästa gång då jag inte hinner tänka efter en tiondel extra.

Läskigt. Jag slog till en kille med högern en gång som var på väg att slå mig med ett askfat.
Sen kom vakterna o slängde ut honom och hans kompisar 🙂

crazyankan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 661
940071
August 21, 2005 - 8:56 pm
sp_Permalink sp_Print

*Kört brottning tillsammans med en vän inne på sticky fingers i GBG. Han kastade mig över ett bord som gick sönder och så gick massa glas sönder. Vakterna var inte speciellt trevliga när dom kastade ut mig.

*Somnat ovanför mormors garage när jag skulle hem från en klubb.

*Suttit på ett trappräcke på tredje våningen och trillade bakåt. Tur så fastnade min ena fot i räcker så jag trillade aldrig ner.

*Varit så tragiskt full så folk i stan har kört hem en bara för dom tycker synd om mig.

*Däckade i en taggbuske under nyårsafton. Hade massa sår i ansiktet dagen efter.

*kastat köttbullar och kålhuven på grannar

*försökt dricka 3 L vin på en kvart i hultsfred. Däckade ganska ordentligt efter 2 L. tack vare den däckningen så missade jag NiN 🙁

*Sprungit naken i bostadsområden.

*Högg sönder och hoppade i sjön en nyårsafton.

*Kört bita tävling med kompisar. Dvs först ska den ena bita den andra så hårt den kan, sen så ska den andra försöka bita hårdare. Min vän har kvar mina tandavtryck i axeln efter ca ett kvartal.

*Tagit med mig igelkottar hem.

chippen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1614
940077
August 21, 2005 - 9:09 pm
sp_Permalink sp_Print

hmmm, ja vad har man gjort, man har gjort sånna där saker som att ha haft hångel fyrkant med sina nära tjej kompisar på köksgolv (vilket iof är ganska ofarlig då man kan låtsas som ingenting efteråt, men det är värre då det hela filmas och spelas upp för en allihop dagen efteråt.

druckigt finkel första dagen på en festival så man haft sin livs värsta baksmälla hela festivalen...

har ni någonsin tävlat i saltgurka föresten?
att dricka spadet med sugrör är skoj...

råkat ragga en massa på folk man inte är intresserade av är ju en klassiker också...

mja sen minns jag inte så mycket mer

wink

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
940082
August 21, 2005 - 9:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan berätta om en grej min polare gjorde på hultsfred.
Han fick i sig en liter stark HB på en timme.
Resten av kvällen är blackout, men han hade knallat runt och öppnat tält på måfå eftersom han glömt bort var hans tält stod. Folk blev rätt lacka, speciellt de som... ja.
Han pratade även slut på sina pengar på mobilen, ringde en brud och snackade i två timmar.

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
940086
August 21, 2005 - 9:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Oj jo, det vill man väl inte ens veta själv...

Sortima
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 914
940088
August 21, 2005 - 9:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Kommer inte på så mycket nu men en sak jag fått återberättad är väl att jag badat i en pool 6 gånger ungefär, det var 10 grader varmt i poolen och jag hade ingen handduk. Man blir väldigt förkyld då. En poolare tog över strippstången på en av stadens nattklubbar, såg väl inte allt för vackert ut när han stog där och "dansade" inför ett par hundra pers. Gick upp och skulle ta en huvudvärkstablett nån gång och upptäckte några timmar senare att Ipren och avmaskningsmedel för katter har väldigt lika förpackningar, huvudvärken släppte inte.

EDIT: att insistera på att polisen skulle smaka på min öl var väl inte heller nån hit

dreamweaver
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1220
940090
August 21, 2005 - 9:38 pm
sp_Permalink sp_Print

crazyankan wrote: *Tagit med mig igelkottar hem.

:worship: :)R

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
940103
August 21, 2005 - 10:14 pm
sp_Permalink sp_Print

* Tappat en laptop i backen så den gick sönder.
* Drämmit till ett okänt antal personer
* Rullat in mig i en matta för att jag såg monster (mm... tysk absinth)
* Trekantat, fyrkantat och femkantat sig med obekanta människor, in public. (moral är för kärringar)
* Dödat en häger.
* Strippat
* Kareokat till "som en boll kommer jag tillbaks till dig"
* Använt windows.
* Klippt mig
* Dansat limbo i kycklingdräkt
* Blandat efedrin och alkohol (klad partewhugge!)

Det är sakerna jag vågar berätta... 🙂

Edvuld
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1898
940104
August 21, 2005 - 10:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=dreamweaver] ...varit nära att drämma ett askfat i glas i huvudet på en kille som var i färd med att dra en höger i ansiktet på mig. Valde att ta emot högern, men att jag plockade upp askfatet i ren reflex när han låste min ena hand var väl kanske inget bra tecken på vad som kan hända nästa gång då jag inte hinner tänka efter en tiondel extra.

Läskigt. Jag slog till en kille med högern en gång som var på väg att slå mig med ett askfat.
Sen kom vakterna o slängde ut honom och hans kompisar 🙂

Du slår händelsevis inte som en kärring? Lite för mycket sammanträffande här va 😀

Spytt några gånger... Hm, och vi "visade" en som knappt drucket förut hur man ska göra det, vilket slutade med ambulans för hans del. Då nyktrade man till snabbt kan jag säga.

EDIT, jag sov under trasmattan i min polares föräldrars sovrum...

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
940107
August 21, 2005 - 10:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Rivit buskarna för min polare när jag fick för mig jag skulle fiska, sen fastnade jag i nåt ute i vattnet och ramlade i..

fått för mig jag skulle simma över en sjö, hade smått svårt o komma ner till bryggan ens.
Hoppade i och simmade över och tillbaks, fick en nåt starkt i ett litet glas och somnade 🙂

spelat poker på nätet med en del pengar jag spelat in.. det gick tydligen inte så bra.

berättat lite för mycket för en polare med glappig käft .. dock inget allvarligt.

på västkusten blev jag extremt pissnödigt och hoppade in i buskarna och påbörjade vattningen mot en stor blommig buske, från ingenstans kom en gubbe, skrek och skällde, tydligen pissade jag på hans prisbelönta "nåt på latin".
Dragen som jag var så fortsatte jag tills jag va klar och kallade han nåt som jag inte minns.
Senare upptäckte jag att vi bodde grannar (vi hyrde stuga på en camping).

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
940122
August 21, 2005 - 11:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Eftersom det även är med lite pinsamheter så kan jag fylla på med detta...

För länge sedan, mitten av 80-talet, så lyckades jag med konstycket att pissa från polarens balkong, riva ner hans mammas fina blommlådor, riva gårdens alla 8 nyplanterade träd, spy i barnens nypåfyllda sandlåda, riva en klätterställning och väcka alla grannar på gården...

Efter det visste alla på den gården vem jag var... :bgrin:

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
940156
August 22, 2005 - 7:44 am
sp_Permalink sp_Print

Edvuld wrote:

Du slår händelsevis inte som en kärring? Lite för mycket sammanträffande här va 😀

Den gången blev det inte mycket till slag, jag var ganska full o fick väldigt bråttom när jag såg det här askfatet. Men jag tror jag träffade rakt på näsan iaf 🙂
Är du en invandrarkille som stod på dansgolvet o sprutade cider med munnen på alla i närheten och sedan kom för att mucka?
På gamleport här i gbg?
Får hoppas att allt det där inte stämmer in på dig 🙂

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
940174
August 22, 2005 - 9:30 am
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=Edvuld]

Den gången blev det inte mycket till slag, jag var ganska full o fick väldigt bråttom när jag såg det här askfatet. Men jag tror jag träffade rakt på näsan iaf 🙂
Är du en invandrarkille som stod på dansgolvet o sprutade cider med munnen på alla i närheten och sedan kom för att mucka?
På gamleport här i gbg?
Får hoppas att allt det där inte stämmer in på dig 🙂

Haha, hade nästan varit smått roligt om det stämmde =)

valkonen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 995
940178
August 22, 2005 - 9:34 am
sp_Permalink sp_Print

dreamweaver wrote: [quote=crazyankan]*Tagit med mig igelkottar hem.

:worship: :)R

Hahhaa 🙂 den var bra.

chippen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1614
940182
August 22, 2005 - 9:51 am
sp_Permalink sp_Print

Hugge wrote:
* Använt windows.

Det är sakerna jag vågar berätta... 🙂

HAHAHA att du vågade berätta det!!! :)R

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 369
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL