July 13, 2004
Ojojoj. Jag har gjort så mycket dumt. Kommer knappt ihåg allt. Har dock aldrig fått minnesluckor.
1. Jag har somnat i ett antal buskar.
2. Har somnat långt ute på långbryggan(en jävligt lång brygga vi har här)
3. Har skrivit ett ex antal inlägg här.
4. Har somnat på toaletten.
5. Slängt in en av mina polare i en buske. De va kul 😀
6. Åkt kundvagn en hel del. Det har aldrig slutat bra.
5. Jag och några polare hade varit ute och druckigt en hel del. Ni kommer till Konsums parkeringen och jag ber min poalre ställa sig vi busken vänd bortåt. Dum som han är så gör han det och jag spinger fram och slänger ner han i busken.
September 20, 2001
Json_81 wrote: [quote=Edvuld]
Du slår händelsevis inte som en kärring? Lite för mycket sammanträffande här va 😀
Den gången blev det inte mycket till slag, jag var ganska full o fick väldigt bråttom när jag såg det här askfatet. Men jag tror jag träffade rakt på näsan iaf 🙂
Är du en invandrarkille som stod på dansgolvet o sprutade cider med munnen på alla i närheten och sedan kom för att mucka?
På gamleport här i gbg?
Får hoppas att allt det där inte stämmer in på dig 🙂
Stämmer inte alls, jag menar bara att din och dreamweavers historia var ruskigt lika fast från varsin sida 😉
February 3, 2003
* Slagit och sparkat sönder en kompis bil. Lyckades böja framdörren på diagonalen på något sätt.
* Skulle sätta mig mellan 2 tjejer ute på en fest. Får för mig att lägga mig med huvudet i den enas knä. Resultat: Knockar ena tjejen med huvudet och den andra med knäskålarna :bgrin:
* Kört moped i ca 80km/h as nitad.
* Var och tältade, innan vi skulle sova hade jag utropat "Nu pratar vi om oralsex!" och sedan somnat direkt efteråt. Morgonen efter det så vaknade jag upp med en tjej hållandes om mig. Dock så gjorde vi inget som tur var :S (Det är vad jag har fått veta i alla fall :cy: )
crazyankan: Det där med igelkottar 😛 Varför? Fan vad jag skrattade
March 27, 2004
Har inte för vana att göra korkade saker men de få jag gjort räcker till.
*Tävlade om vem som kunde hålla en tändare under handen längst, var så full att jag glömde bort mej o reagerade först när det luktade bacon, blodförgiftning o stort ärr är resultatet.
*Brukar inte vara våldsam på fyllan men en gång så fick jag för mej att slå in glaset i en parkeringsbiljettmaskin, resulterade i krossad knoge o massa blod.
*Drack nästan en kvarting 96% norsk hembränt o trodde det var vanlig hembränt tills vi skulle gå ifrån förfesten, min bror fick släpa mej hem o jag var medvetslös ett dygn ungefär.
June 28, 2001
Efter en rejäl fylla i våras så gick jag och mitt pack hem från en jättestorfest och på parkeringen står det väldigt lämpligt en 240 utan kaross, och ett säte fastlimmat på huven. :wide:
tro det eller ej så satt även nycklarna i =)
jag full som fasen hoppade in i bilen och försökte veva igång bilen, tog en liten stund så lyckades jag till slut.
försökte köra frammåt men Icke sa nicke, det gick bara några meter innan bilen dog, dumflanet som parkerat hade ju dragit i handbromsen trots att det inte lutade!
när jag väl upptäckte detta så var det Gasen i botten och hastigheten reglerades med kopplingen och handbromsen,Konstant hjulspinn i 15 minuter på parkeringen. helt ootroligt att bilen överlevde så länge.
gubbarna skrattade och skrek och jag hade såååååååååååå roligt.
tänk er själva att få köra sönder en bil, en bakhjulsdriven bil också.
Har ni sett Bringing Out the Dead när nicolas cage kör ambulansen och trippar på nånting och skrattar som fan, ungifär så såg jag ut när jag körde.
Mitt hår är ungifär så ljust det kan bli men efter den bilturen så var det ganska svart av bränt gummi och det tog 2 dar innan jag lyckades tvätta bort allt.
korkat och korkat, jag och flera andra kunde ha blivit allvarligt skadade men eftersom ingen blev skadad så är det bara en skoj grej jag har gjort, förmodligen bland det roligaste jag gjort.
I regret Nothing
Edit:
eftersom absint nämns vid några tillfällen så kan jag tilläga att senast jag drack det så sprang jag runt naken i huset och velade på dass enligt rykten, lite skämmigt när man bor hos päronen, var förövrigt minst lika full när jag vaknade kl 1400 dagen efter.
baksmällan kom först på kvällen.
September 30, 2004
May 19, 2003
Oj, shit. Nån nämde mopeder. Min kompis (och jag) var aspackade, men skulle ner på stan för att möta några. Och vi såklart hans moped ner, och jag hade tur som överlevde :P. Körde som en galning och genade på höger och vänster i gösta möjliga hastghet.
Spillde dock inte ur min öl, så var glad när jag kom fram levande!
April 18, 2003
Bogus^ wrote:
ja, ni kan ju fatta själva vad som hände sen, åkte till stationen, blåste och fick fram 0.72 milligram per liter luft som är 1.44 promilla aka grovt rattfylleri :cy:
Måste ju säga att du hade ju en jäkla tur och kom lindrigt undan.
Själv har jag aldrig gjort nått dumt eller konstigt på fyllen då jag är en så snäll och städad person 🙄
October 16, 2003
Jekyll 3000 wrote: [quote=Bogus^] ja, ni kan ju fatta själva vad som hände sen, åkte till stationen, blåste och fick fram 0.72 milligram per liter luft som är 1.44 promilla aka grovt rattfylleri :cy:
ja, får se om det blir fängelse eller nåt :cy:
Kanske att man skaffade sej en PC..
*Edit*
Aha, enbart i festsammanhang..
Då måste jag tänka efter ett tag, har gjort mycket galet..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 31, 2003
Bogus^ wrote: [quote=Jekyll 3000][quote=Bogus^] ja, ni kan ju fatta själva vad som hände sen, åkte till stationen, blåste och fick fram 0.72 milligram per liter luft som är 1.44 promilla aka grovt rattfylleri :cy:
Ta det lungt, det blir nog en fin ankelkjedja isf. Eller är du gammal kåkfarare
March 7, 2004
Bogus^ wrote: [quote=Jekyll 3000][quote=Bogus^] ja, ni kan ju fatta själva vad som hände sen, åkte till stationen, blåste och fick fram 0.72 milligram per liter luft som är 1.44 promilla aka grovt rattfylleri :cy:
du är körd 8/
March 7, 2004
finns iaf ett ljus i tunneln!
MHF wrote: Lag och straff
Maximistraffet för grovt rattfylleri är två års fängelse. Om man gör sig skyldig till grovt rattfylleri och samtidigt är vållande till annans död, kan straffet bli upp till sex års fängelse.
Alkoholkoncentrationen 0,5 till 0,99 promille respektive 0,25 till 0,49 Mg/liter utandningsluft ger påföljden dagsböter samt återkallelse av körkortet i cirka 10 månader.
Alkoholkoncentrationen 1,0 promille i blodet respektive 0,50 Mg/liter utandningsluft eller mer ger fängelse i minst en månad samt återkallelse av körkortet i minst 12 månader.
Alternativa påföljder är villkorlig dom med samhällstjänst, skyddstillsyn och kontraktsvård.
Återkallande av körkort
Huvuddregeln är att körkort återkallas vid samtliga trafiknykterhetsbrott. Återkallelsetiden kan variera mellan 1-36 månader. Är återkallelsetiden längre än tolv månader måste nytt körkortsprov avläggas. Körkortsingripande är en trafiksäkerhetsåtgärd och inte ett straff.
Under en längre tid har Motorförarnas Helnykterhetsförbund uppfattat att straffpåföljden vid rattfylleridomar har förändrats så att en fängelse/kontraktsvård numera tillhör ovanligheten. Då osäkerhet rådde ansåg vi det angeläget att klarlägga vilka straff som utdöms vid rattfylleribrott. Under hösten 2000 påbörjades ett arbete med att gå igenom domar vid samtliga tingsrätter, för åren 1996 och 1999. Undersökningen genomfördes av MHFs funktionärer. Resultatet från undersökningen redovisades i en rapport våren 2002.Tendensen är tydlig: straffen för grovt rattfylleri (minst 1 promille) har blivit mildare. Andelen villkorliga domar ökar medan fängelse minskar. Villkorliga domar ökade från 6,1 % 1996 till 24,3 % 1999. Det beror på möjligheten att döma till villkorlig dom med samhällstjänst som infördes 1 januari 1999.
Samtidigt har en minskning av antalet fängelsedomar skett, från 58,3 % 1996 till 42,7 % 1999. Denna förändringstendens har hållit i sig också under år 2000, enligt uppgifter från BRÅ, Brottsförebyggande rådet.
July 4, 2003
"*Tog med mig en igelkott hem"
Det var fan det roligaste jag hört! (Idag) 😛
Mjaa, då ska vi se, har faktist inte gjort så många konstiga grejjer. Fast lite finns det väl.
*Sprungit som en tok 2 km med en massa öl i ryggsäcken för att hinna med bussen då den "skulle gå om 5 minuter" enligt min polare. Bussen var försenad och vi fick vänta en halvtimma istället :p
*Samma polare som jag hade tvåmansfylla med hemma hos honom. Han har en redigt brant trappa som är ca 3 meter lång. Han åkte först ner på mage ner för trappan *Dunk dunk dunk, AJ!!* Jag garvar som fan och gör samma sak :p Huvudet före. Det är livsfarligt om vi säger så, i nyktert tillstånd.
*Kört moppe i 90 blås ungefär. Dock så hade jag inga direkta balansproblem, Hade bara dragit i mig 3 Xider och en shot eller två. Ingen fara då 😉 Som tur är så var detta ute på landsväg och inga djur kom till skada.
Stod i kö till en clubfest och det var i en trappa, skulle bjuda någon tjej nedanför mig på dricka men råka drämma till henne i tinningen med flaskan istället :p Jag sa typ, oj, sorry och vände mig om och bjöd andra :p
Annars tror jag faktist inte att jag har hunnit göra några riktigt korkade grejjer ännu.
Annars så har jag nog inga direkta korkade grejjer att stoltsera med ännu. Men det lär nog komma 😉
"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain
January 12, 2004
Tindy wrote: Ooh, kom på en till:
Drog riktigt dyngrak från en fest 22.00.
Kom hem 02.30.
Har ingen aning om vart jag varit under den tiden.
Det tar kanske MAX 20 minuter att gå den vägen i vanliga fall, om man går sakta.
Påminner om en kompis.
Vi skiljdes vid hans port ca kl 01:00, kl 07:30 klev han innanför dörren i sitt hem. :wide: :-k
Han har ingen aning om vad det var som gjorde att det tog den tiden att gå 4 trappor. :bgrin:
1 Guest(s)