June 3, 2001
Skulle åkt till stan idag (ska ha DVD-lådor och lite anndra grejer) med buss(jäveln).
När jag sitter där nere och väntar så kommer jag på att jag har glömt stänga dörren på baksidan.
JÄVLAR!! tänker jag och kutar hem (har en ca 100 meter hem).
Stänger dörrn och halvspringer ner till busshållplatsen igen..
30 meter kvar ser jag att den åker.. svär en lång ramsa och kommer på att jag kan kuta till en annan 300 meter bort.
Jag måste springa genom några häckar för att hinna.
När jag har ca 50 meter kvar så kommer bussen.. och kör förbi hållplatsen..
Så jag missar den oxå..
Tänker att nu KAN det inte bli sämre.. i samma stund känner jag en droppe på näsan..
Nej.. nej.. NEJ!!!!
Det börjar ösregna..
Happ.. det är iallfall bara att gå hem igen..
När jag kommer förbi hållplats ett så kommer en ny buss där..
Men jag kan inte gå på.. är pin sur rätt igenom.
Så nu sitter jag här och surar en stund och ska försöka göra ett nytt försök i morrn.
June 3, 2001
kottetrance wrote: det är därför man har körkort .. (skaffa moppe om inte åldern är rätt)
https://www.nordichardware.se/.....38;start=0
😛
October 27, 2001
ThaMole wrote: HAHHAA...=) Jag vet hur det känns att missa bussen... SUGER!!!
Tur att man har införskaffat sig kör kort då då..=)
Är det något miljö dravvel? "kör kort" Våga vägra att köra långa sträckor?
KÖRKORT heter det, har man åldern inne för att ta det bör man veta det!
July 8, 2003
heimdal wrote: finns inget värre än när bussen rullar förbi när man har 20 meter kvar.. å när den stannar för röjuse 100 meter längre fram å man springer efter.. MEN då får den naturligtvis grönt ljuse.. å åker
Anledningen till att jag alltid går ut 5 minuter tidigare än jag måste. Hellre väntar jag ett tag än att missa den, den kan vara tidig också...
August 20, 2001
caged wrote: [quote=heimdal]finns inget värre än när bussen rullar förbi när man har 20 meter kvar.. å när den stannar för röjuse 100 meter längre fram å man springer efter.. MEN då får den naturligtvis grönt ljuse.. å åker
Anledningen till att jag alltid går ut 5 minuter tidigare än jag måste. Hellre väntar jag ett tag än att missa den, den kan vara tidig också...
Eller så kör man 😉
July 8, 2003
DiDi wrote: [quote=caged][quote=heimdal]finns inget värre än när bussen rullar förbi när man har 20 meter kvar.. å när den stannar för röjuse 100 meter längre fram å man springer efter.. MEN då får den naturligtvis grönt ljuse.. å åker
Eller så kör man 😉
Om man hade haft kvar bilen ja, fast nu så studerar man och då har man inte råd längre. =)
May 10, 2003
October 27, 2001
the_best_bear86 wrote:
Är det något miljö dravvel? "kör kort" Våga vägra att köra långa sträckor?
KÖRKORT heter det, har man åldern inne för att ta det bör man veta det!
"miljö dravvel"? särskrivningarna haglar på det här stället...
Hmm, jag såg det innan också, men då editerade jag det. Fast mitt närminne är inte så bra, så jag glömde säkert vad jag skulle editera. 😛
Jag orkar inte editera igen, så jag låter även detta bli ett skräckexempel.
1 Guest(s)