October 26, 2002
i lördags började jag få en aning ont i halsen. Min tanke blev: Aja det är väll sånna tider jag är ju inte den ända som har ont i halsen...
i söndags fick jag lite mer ont i halsen och jag tänkte: äh det går över
i måndags gick jag i skolan och fick ganska jätte ont i halsen men jag glad i hågen som jag brukar vara tänkte bara att, ingen har väll dött av lite ont halsen
i går fick jag jätte ont i halsen så jag bestämde mig för att åka hem från skolan (jag bor på internat), och väl hemma så tänkte jag... aja ajg får väll stanna hemma till nästa vecka (inte för att jag trodde att jag skulle vara sjuk tills nästa vecka, bara det att jag inte orkar flänga fram och tillbaka till plugget...
idag fick jag om möjligt ännu mer ont i halsen och tänkte: Hmmm halsfluss, det är väll lika bra att åka iväg till en läkare och få lite pensilin... sagt och gjort... men istället för att få pensilin så fick jag veta att jag har körtelfeber oc måste vara hemma typ en månad... Om jag inte kommer med i WoW betan nu så slår jag sönder något...
October 26, 2002
Gamblor wrote: Ush. Körtelfeber är inget trevligt. Har för mig att min lillasyster fick det för en massa år sen. Hon var också tvungen att stanna hemma länge.
Internat, huh? Låter lite mysko. Är det dina föräldrars påhitt eller har du valt det själv? Vad är det för typ av internat?
Nej jag har valt det ... jag går djurvård opch den linjen finns inte så nära mig så jag har valt att bo på internat... jag kan pendla om jag vill mne det betyder lite över 3 timmar resa varje dag vilket blir jobbigt i längden dessutom är det värkligen svin roligt att bo med sina vänner i ett stort hus 🙂
September 1, 2002
chippen wrote:
Nej jag har valt det ... jag går djurvård opch den linjen finns inte så nära mig så jag har valt att bo på internat... jag kan pendla om jag vill mne det betyder lite över 3 timmar resa varje dag vilket blir jobbigt i längden dessutom är det värkligen svin roligt att bo med sina vänner i ett stort hus 🙂
Ah. Trodde det var ett sånt där Ondskan-internat först :).
Kan tänka mig att det är rätt najs att bo med polare sådär.
October 26, 2002
Vitamin-C wrote: han kanske vill ha något att leka med 😉 sen är de synd att du blev sjuk, krya på dig!
precis...tack föresten...
Det jävligaste 'är ju att det inte finns någon som hälst behandling så jag har ingen aning om hur länge jag måste gå omkring och ta en klunk vatten varje gång jag vill svälja lite saliv...
July 5, 2004
Fy faen för körtelfeber!
1: Halsont.
2: Feber.
3: Man får en bestående leverskada.
4: Man får ont i lever+mjälte.
5: Alla lymfkörtlar blir ömma.
6: Släkten och alla andra håller på och snackar om vem det var man pussades med (sjukdomen sprids så), lite tröttsamt efter ett tag.
7: Inget kröka på ett halvår. :cy:
Ja det var väl typ så min körtelfeberperiod såg ut. Punkt fyra höll i sig ett bra tag efter.
2 Guest(s)