August 4, 2005
April 14, 2006
Sy in en lapp i kalsongerna också.
Allvarligt, undrar lite lätt om det finns andra skäl till detta, om räddningsverket verkligen ville att folk skulle ha denna information på sig så vore det nog bättre med en lapp i kläderna än att programmera in det i telefonen.
För det första har inte alla mobiler, för det andra så tar man inte med sig mobilen alltid, för det tredje är ofta mobiler låsta med pinkod, för det fjärde så kan mobilen gå sönder om du råkar ut för en olycka...etc..etc
January 14, 2002
OVisK wrote: Sy in en lapp i kalsongerna också.
Allvarligt, undrar lite lätt om det finns andra skäl till detta, om räddningsverket verkligen ville att folk skulle ha denna information på sig så vore det nog bättre med en lapp i kläderna än att programmera in det i telefonen.
För det första har inte alla mobiler, för det andra så tar man inte med sig mobilen alltid, för det tredje är ofta mobiler låsta med pinkod, för det fjärde så kan mobilen gå sönder om du råkar ut för en olycka...etc..etc
Dom kan ju inte direkt tvinga en till att gå omkring med namn, nummer osv varesig på en lapp eller i mobilen, men i dagens samhälle har nästan alla mobiler och förmodligen har man den med sig så gott som hela tiden, så varför inte be folk snällt att lägga in "ICE" där?
Jag vet då allt att jag och lappar inte går ihop, tappar bort dem hela tiden, medans jag alldrig i hela mitt liv har tappat varken en nyckel eller en mobil :P.
1 Guest(s)