January 15, 2002
Marcan- wrote: Jo men jag vill gärna ha saker han lixom kan göra under en "helt vanlig dag" 😀 Har hittils att han åker bil den korta sträckan han har till jobbet 🙂
Han kan ju ha en bil som läcker ut olja medans den står på parkeringen på jobbet. Och då rinner det ner i en bäck kanske?
June 18, 2001
Några exempel på saker som inte är miljövänliga är blekta kaffefilter (de är billigare än icke blekta!), halvfulla tvättmaskiner, öppna fönster och hög elförbrukning i värmesyfte, elprodukter på stand-by, vattenkokning utan lock, mat i portionsförpackningar, och slutligen en dator som står på dygnet runt.
Eller också kanske han bara har en förkärlek till ägg.
May 7, 2001
Jerry wrote: Några exempel på saker som inte är miljövänliga är blekta kaffefilter (de är billigare än icke blekta!), halvfulla tvättmaskiner, öppna fönster och hög elförbrukning i värmesyfte, elprodukter på stand-by, vattenkokning utan lock, mat i portionsförpackningar, och slutligen en dator som står på dygnet runt.
Eller också kanske han bara har en förkärlek till ägg.
..du har aldrig tänkt på att en dators all energi omvandlas till värme? Och att om den står på dygnet runt drar den lika mycket som ett element skulle dra för att producera lika mycket värme... likaså alla andra el-prylar som står på. Detta gäller dock framförallt under den kallare delen av året, då man ändå producerar värme i hemmet.
January 15, 2002
Callister wrote: [quote=Jontez][quote=BelGarath]Hans hobby kan vara att jonglera med plutoniumstavar och hälla batterisyra på hundar
HAHA Fett bäst!!
Han som skrev hade en varning.
Han som svarade hade en varning.
Är det en slump eller dras ett visst folk till ett slags skämt.
Vadå, påstor du att vi är speciella? 😕 Bara för att jag råkade få en varning i mitt första inlägg jag skickade eller om det var mitt första PM :bgrin:
3 Guest(s)