October 6, 2003
Sardaukar wrote: Ingen har nämt att man kan använda ICQ i andra os också som Linux.
Finns MSN-klienter till Linux också. En av dem är aMSN, jag tror tom att den kan vara officiell.
Jag röstar på MSN, därför att jag använde ICQ för många år sedan, och den klienten kraschade min dator typ 10 gånger. Sedan dess har jag skrotat det.
September 5, 2001
MSN
-All spyware/adware som kommer med vissa plugins.
-Fruktansvärt att man inte kan resuma en file transfer
+Alla blondiner kan använda det
+Att folks ID är emails.(UIN är långa)
+Alla har det
+File transfers är kanon (resuem,pause osv.)
-Den officiela ICQ klienten är en skam
-UINs är långa
-Alla andra funktioner som tillkommit till de nyare verisionerna
Edit:använder bägge
December 5, 2001
BearznaiL wrote: [quote=Sardaukar]Ingen har nämt att man kan använda ICQ i andra os också som Linux.
Finns MSN-klienter till Linux också. En av dem är aMSN, jag tror tom att den kan vara officiell.
Jag röstar på MSN, därför att jag använde ICQ för många år sedan, och den klienten kraschade min dator typ 10 gånger. Sedan dess har jag skrotat det.
Ok, men jag fattar inte hur ICQ kan krascha datorer. Du är absolut inte ensam om att säga det, men sedan 1998 har det inte kraschat mina datorer. SBS kanske?
ICQ, för chat med äldre folk(Dvs i min ålder)
Messenger för chat med dom yngre..
Röstade ånyo ICQ, pga att dom jag oftast behöver nå, använder det.
Sen att det går smidigt att även skicka "offline"-meddelanden är toppen.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 15, 2002
Orkar inte rada upp massa +- med dom olika klienterna, tror nog de mesta tagits upp. Men jag avnänder MSN hela tiden. Visst jag har ICQ, men börjar störa mig på att jag loggar in å fort jag startar datorn, ska nog ta bort de. Dels för att alla polare till mig använder msn och för att de är satans fult =P
October 7, 2002
BearznaiL wrote: Finns MSN-klienter till Linux också. En av dem är aMSN, jag tror tom att den kan vara officiell.
1) Skulle Microsoft släppa en klient till ett av de allra största konkurrerande operativsystemen?
2) Varför finns den inte på den officiella hemsidan?
3) Varför skulle de släppa källkoden fri? (amsn.sourceforge.net)
Nä, det där är en tredjepartsklient precis som alla andra förutom MSN Messenger för Windows/Mac. Vad gäller den andra av dem kan jag för övrigt säga att de om möjligt är sämre än den till Windows. Bland annat fattas en av anledningarna till att folk dissar tredjepartsklienter - det finns inte stöd för webcam...
October 6, 2003
TERdON wrote: [quote=BearznaiL]Finns MSN-klienter till Linux också. En av dem är aMSN, jag tror tom att den kan vara officiell.
1) Skulle Microsoft släppa en klient till ett av de allra största konkurrerande operativsystemen?
2) Varför finns den inte på den officiella hemsidan?
3) Varför skulle de släppa källkoden fri? (amsn.sourceforge.net)
Nä, det där är en tredjepartsklient precis som alla andra förutom MSN Messenger för Windows/Mac. Vad gäller den andra av dem kan jag för övrigt säga att de om möjligt är sämre än den till Windows. Bland annat fattas en av anledningarna till att folk dissar tredjepartsklienter - det finns inte stöd för webcam...
Keyword: Tror 😉
July 13, 2004
Sardaukar wrote: [quote=.ToL]MSN. För att jag inte har ICQ och har inte planer för tillfället att skaffa det heller!
Då skulle du inte röstat, men det gjorde du kanske inte heller?
Jo det gjorde jag. Jag hade ICQ för ett Tag sedan. Baserat på versionen som fanns då tycker jag MSN var bättre!
December 5, 2001
Krqagyzzz wrote: [quote=Extatic]jahapp, verkar som om MSN är det folk gillar mest, 57% mot ICQ´s 43% 😉
jag gillar MSN mest, hatar ICQ.
jag tror att detta är en åldersfråga. De äldre föredrar icq, de yngre föredrar MSN. Självklart finns det undantag.
Precis, kan ju va så att det är många yngre som hänger på NH 😛
ICQ kom ett par år tidigare, och de som använde det då använder det fortfarande.
January 26, 2003
Tycker det verkar som många av dom som röstar på MSN inte riktigt greppat skillnaden mellan protokoll och klient, och dessutom har svårt att motivera sitt val ^^.
Standardklienterna till både icq och msn är kass helt enkelt.
ICQ-Lite tex, vad är det egentligen som är "Lite" med den versionen?
Mer reklam och mindre funktioner 😉 ?
MSN tycker jag är snuskigt rakt igenom rent klientmässigt, protokollet hade väll varit okej om det inte varit för saker som tex att det inte går att skicka mess offline, kommer säkert att ändras på i framtiden iofs!
Men till alla er som fortfarande använder er av orginalklienterna, ge miranda eller trillian eller likn ett försök, kan nästan garantera att ni inte kommer bli besvikna, speciellt inte om ni har behov av båda!
1 Guest(s)