ICQ vs. MSN (igen)|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
ICQ vs. MSN (igen)
ZIre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1776
sp_UserOfflineSmall Offline
829087
January 24, 2005 - 6:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Klart att det inte är ballt.. MSN är väll isf ett lika bra sätt att kontakta folk på? det där med offline mess är ju skräp. Om man vill ha tag på nån ringer eller mejlar man isf 😛

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
829093
January 24, 2005 - 6:49 pm
sp_Permalink sp_Print

ZIre wrote: Tycker det känns som de flesta har ICQ för att det är ballt, vilket det inte alls är 😛

Lika ball som MSN. Vissa här använder nog ICQ för att det kom mycket tidigare än MSN, och är därför mer vana vid gränssnittet.
Själv tycker jag MSN är totalt meningslöst. Jag ser inte att det tillför något som jag inte har i ICQ. Jag umgås inte med fjortisbrudar, så den anledningen kan man ju stryka direkt. Jag tycker inte att det är en fördel att man kan byta handle. Det gör det ju bara jobbigt att hålla reda på folk.

ZIre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1776
829097
January 24, 2005 - 6:51 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=ZIre]Tycker det känns som de flesta har ICQ för att det är ballt, vilket det inte alls är 😛

Lika ball som MSN. Vissa här använder nog ICQ för att det kom mycket tidigare än MSN, och är därför mer vana vid gränssnittet.
Själv tycker jag MSN är totalt meningslöst. Jag ser inte att det tillför något som jag inte har i ICQ. Jag umgås inte med fjortisbrudar, så den anledningen kan man ju stryka direkt. Jag tycker inte att det är en fördel att man kan byta handle. Det gör det ju bara jobbigt att hålla reda på folk.

Jag hävdar inte att msn är ballt 😛 Vilket man använder hänger ju precis på vilket man hittade först.

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
829104
January 24, 2005 - 6:56 pm
sp_Permalink sp_Print

ZIre wrote:
Jag hävdar inte att msn är ballt 😛 Vilket man använder hänger ju precis på vilket man hittade först.

Nej, du hävdade inte att MSN var ballt. Du hävdade att folk som använder ICQ gör det för att de tycker det är ballt. Vilket är lika dumt, och troligtvis felaktigt.

cnuut
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 429
829128
January 24, 2005 - 7:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Icq för det har jag använt längst, skaffade msn bara för att alla andra kör det....
Kör dessa med Trillian hemma och Miranda på jobbet

Fia.B
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 568
829185
January 24, 2005 - 8:31 pm
sp_Permalink sp_Print

kör båda med Trillian, men använder mest MSN för att de flesta jag känner kör det.

Collateral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1760
829220
January 24, 2005 - 9:24 pm
sp_Permalink sp_Print

ICQ - används av oldboysen
MSN - används av fjortisarna pga webcam

Själv använder jag MSN pga alla kompisar men hade använt ICQ om andra hade använt det.

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
829234
January 24, 2005 - 9:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Helt klart MSN.

+ Alla har det, alla går att få tag i.
+ Det kommer med de flesta windows versioner.
+ Du har din email som id, dvs lätt att komma ihåg.

Är väl de huvudpunkterna. Varför använda icq när alla redan finns på msn, det är korkat tycker iaf jag 😉

Sen ang. linux och msn så finns ju alltid aMSN, finns ju till windows också för den delen. Gaim klarar msn-protokollet, eller iaf gjorde. Så jag ser inga fördelar alls att ha icq. Därför jag inte använt det sen 1998 heller 🙂

TERdON
Member
Medlem
Forum Posts: 2919
829258
January 24, 2005 - 10:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Marcan- wrote: + Du har din email som id, dvs lätt att komma ihåg.

Tala för dig själv, jag har tröttnat rensa spam på min hotmail för länge sedan, så den funkar inte typ. Jag använder bara kontot för att vara inloggad på MSN.

Edit: Iaf med ICQ Go kan du ställa in så att du loggar in med e-post-adress. Kanske man kan göra med de andra också? Andra användare som vill ha tag i dig kan ju alltid söka på din e-post-adress och hitta dig den vägen...

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
829293
January 24, 2005 - 11:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Marcan- wrote: Helt klart MSN.

Ja, tala för dig själv. Jag har inte det. Mina kompisar kör ICQ och det är jag glad för.

Marcan- wrote:

Mitt UIN är inprintat i skallen sedan flera år sedan. Lättare att komma ihåg än telefonnumret.

Marcan-
Member
Medlem
829362
January 25, 2005 - 7:34 am
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote:
Mitt UIN är inprintat i skallen sedan flera år sedan. Lättare att komma ihåg än telefonnumret.

Ja, men hur många av dina kompisar kan ditt UIN? En mailadress är ju till för att det ska vara lättare att komma ihåg än en ip-adress.

xRaY
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 918
829364
January 25, 2005 - 7:36 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker att MSN bättre, men ICQ är säkert också bra, men jag har inte några kompisar som använder det, för dom använder MSN.. Därför tycker jag MSN!

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
829366
January 25, 2005 - 7:43 am
sp_Permalink sp_Print

Huvudanledning till ett IM-program, är att ta kontakt med personer. Ifall de man kan få tag på en person via ett program, men inte det andra, då är det väl ganska klart vilket man ska använda.

Sardaukar
Member
Medlem
829554
January 25, 2005 - 3:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Marcan- wrote: [quote=Sardaukar] Mitt UIN är inprintat i skallen sedan flera år sedan. Lättare att komma ihåg än telefonnumret.

Ja, men hur många av dina kompisar kan ditt UIN? En mailadress är ju till för att det ska vara lättare att komma ihåg än en ip-adress.

Dem behvöver väl inte kunna det? Var fick du ip-adress ifrån?

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
829560
January 25, 2005 - 3:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Det går att söka efter personers email på icq, så det är inget argument till att msn är bättre.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
829562
January 25, 2005 - 3:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Marcan- wrote: Helt klart MSN.

Är väl de huvudpunkterna. Varför använda icq när alla redan finns på msn, det är korkat tycker iaf jag 😉

Sen ang. linux och msn så finns ju alltid aMSN, finns ju till windows också för den delen. Gaim klarar msn-protokollet, eller iaf gjorde. Så jag ser inga fördelar alls att ha icq. Därför jag inte använt det sen 1998 heller 🙂

De flesta? De kommer väl bara med XP och ev. 2003 Server?

Ni som sa "Tala för dig själv", ja gissa vad Marcan gjorde. Just det talade för sig själv och sa vad han tyckte precis som alla andra i den här tråden. Zzz

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
829564
January 25, 2005 - 3:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Kör iaf både msn och icq via miranda just nu. Så jag säger ingenting, då jag har alla samlade.

Sardaukar
Member
Medlem
829566
January 25, 2005 - 3:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: Det går att söka efter personers email på icq, så det är inget argument till att msn är bättre.

Om man har skrivit in sin mail.

Sardaukar
Member
Medlem
829568
January 25, 2005 - 3:48 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=Marcan-]Helt klart MSN.

De flesta? De kommer väl bara med XP och ev. 2003 Server?

Ni som sa "Tala för dig själv", ja gissa vad Marcan gjorde. Just det talade för sig själv och sa vad han tyckte precis som alla andra i den här tråden. Zzz

Server-operativ har inte sånt skit wink

Marcan-
Member
Medlem
829602
January 25, 2005 - 4:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: Huvudanledning till ett IM-program, är att ta kontakt med personer. Ifall de man kan få tag på en person via ett program, men inte det andra, då är det väl ganska klart vilket man ska använda.

En som förstår! 🙂

Sardaukar wrote: Dem behvöver väl inte kunna det? Var fick du ip-adress ifrån?

En mail adress är ju en ip adress fast med ett domän istället. Lättare att komma ihåg en egen bestämd adress än ett gäng siffror.

Coore wrote: Det går att söka efter personers email på icq, så det är inget argument till att msn är bättre.

Okej, men vad jag vet måste man fylla i det själv så de som inte vill/orkar har väl inte fyllt i det.

macrus wrote: De flesta? De kommer väl bara med XP och ev. 2003 Server?

Dagens moderna win-os 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 225
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL