May 17, 2004
MSN
+ som sagt, alla har det
+ enkelt
+ ganska stilrent
+ bra funktioner
- fungerar dåligt bakom vissa NAT routrar
- alla har det
- alla tror att alla har det och ändast DET
- virus kommer
- är förinstalerat
+ är enkelt
+ har sina bra funktioner
++ bara de tuffa grabbarna har det
+ lätt att hitta kontakter
- få har det
- är inte lika poppulärt för man måste skaffa det.
- inga svenssons förstår vad man ska göra
- är nästan onödigt att skaffa då så få har det, tyvär.
May 17, 2004
Callister wrote: Om man är i en skola, och alla portar är spärrade (förutom den som IE. (t.ex) använder) så kan man ändå vara inne på msn, inte icq. <- ett argument. Fastän de finns inga vettiga argument tycker jag, eftersom allt som skrivs här just nu bygger på subjektiva åsikter
IE och alla andra webbläsare använder port 80
November 27, 2003
Callister wrote: Om man är i en skola, och alla portar är spärrade (förutom den som IE. (t.ex) använder) så kan man ändå vara inne på msn, inte icq. <- ett argument. Fastän de finns inga vettiga argument tycker jag, eftersom allt som skrivs här just nu bygger på subjektiva åsikter
//Andreas
April 10, 2001
Collateral wrote: Jag håller på att konvertera till ICQ nu men jag har inga kompisar som använder det
Hoppas på att några "hakar" på 😉
Men som sagt man väljer ju sina kompisar 😀
Du kan få vara min kompis på ICQ. :pidu:
Använder ICQ och inget annat IM prog.av ren tvärhet, dom som behöver få tag på mig vet var jag finns.
Anser inte att det finns något hos MSN som vinner över ICQ.
Stilrent var det någon som skrev om MSN... Vet ju inte riktigt vad för "stil" ni menar då, Men stilrent är nog det sista man kan säga om MSN,
Ser ju mer ut som en omprogrammerad julgran.
Lustigt är att alla skriker om hur korkade folk är som kör med IE som kommer med windows, och istället hävdar att man skall köra typ FF. (inget ont om FF, kör det själv)
medans det tydligen är helt ok att haka på Windows inbygda IM program utan att ens ifrågasätta det.
March 20, 2003
Kör ICQ via Miranda, har blivit "tvungen" att skaffa MSN oxå för att kunna ha med de kompisar som inte använder icq.
Installerade nyss oxå YahooIM för att kunna använda det nyinköpta headsetet i World of Warcraft med de polarna jag spelar med. Makalöst smidigt, inte YahooIM men att använda headset 🙂
Ive become what i despise....
January 4, 2001
Öwall wrote: jag kör icq, msn och aim i gaim, vilket är ett väldigt trevligt program där man kan välja namn på folk själv.
annars föredrar jag nog icq
Precis som mig mao. 🙂
Jag hade helst bara kört ICQ men eftersom så många går över till MSN så har jag även det för att ni, medlemmarna på NH, ska ha det lätt att kunna komma i kontakt med mig.
Jag visste dock inte att man kunde använda vilken mail man ville, så jag kör msn på en jävla hotmailadress jag skaffade för att kunna köra msn... 😛
November 27, 2003
Coalan wrote: hm, msn ni menar det jobbiha programmet där helkonstigt folk stör än?
icq, programmet där ännu mer vrickade personer stör?irc for teh win =)
Hellre en gammal gubbe som ger en gliringar om diverse saker, eller en ölglad Coore som skickar pussar och kramar, än en fjortårig pojke/flicka som undrar om jag har "webcam" 😛 😉
//Andreas
November 26, 2002
Callister wrote: Fastän de finns inga vettiga argument tycker jag, eftersom allt som skrivs här just nu bygger på subjektiva åsikter
fel, alla argument bygger inte på subjektiva åsikter.
det är till exempel inte bara någons åsikt att fler använder msn, det är en ganska objektiv sanning.
förresten är det inget fel på subjektiva åsikter.
speciellt inte den i allra högsta grad subjektiva åsikten att bara de tuffa grabbarna använder icq.
1 Guest(s)