[IDG] Spamkungen fångad - riskerar 65 års fängelse|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
[IDG] Spamkungen fångad - riskerar 65 års fängelse
Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1200
sp_UserOfflineSmall Offline
1140412
May 31, 2007 - 12:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag kan med lätthet säga att jag skulle spamma sönder alla era mailadresser med spam för 770k $.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1140421
May 31, 2007 - 12:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Lodisen wrote: Jag kan med lätthet säga att jag skulle spamma sönder alla era mailadresser med spam för 770k $.

Utan problem.

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
1140423
May 31, 2007 - 1:05 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=Lodisen]Jag kan med lätthet säga att jag skulle spamma sönder alla era mailadresser med spam för 770k $.

Utan problem.

Jag menar, vem tackar nej till 5 237 463 spänn för ett så lätt arbete? 🙂

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
1140441
May 31, 2007 - 2:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Äh det finns skräppostfilter, och är man så puckad att man betäller något och betalar i förskott på något man sett i spam, då får man fan ta och skylla sig själv.

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1140449
May 31, 2007 - 3:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Dinos wrote: Äh det finns skräppostfilter, och är man så puckad att man betäller något och betalar i förskott på något man sett i spam, då får man fan ta och skylla sig själv.

Du och jag skulle nog inte handla något från spam-meddelanden. Men folk som kanske är helt ny på internet och inte har vidare stor kunskap med hela grejen kanske gör det.. Inte behöver man vara puckad för det, kanske bara mindre smart wink

Vurt
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 188
1140477
May 31, 2007 - 4:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Dödsstraff helt klart. Ska straffas precis som terrorism, vilket det i sanning är.

Lodisen
Kommer du hit ofta?
Medlem
1140491
May 31, 2007 - 5:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Vurt wrote: Dödsstraff helt klart. Ska straffas precis som terrorism, vilket det i sanning är.

Så för att du får ett eller annat brev i din MAIL som tar 5 sekunder att ta bort, så ska en annans människas liv sättas till?

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1140565
June 1, 2007 - 3:30 am
sp_Permalink sp_Print

Lodisen wrote: [quote=Vurt]Dödsstraff helt klart. Ska straffas precis som terrorism, vilket det i sanning är.

Så för att du får ett eller annat brev i din MAIL som tar 5 sekunder att ta bort, så ska en annans människas liv sättas till?

Handlar väl inte om saken att det tar 5 sekunder att ta bort heller. Ungefär som om jag kommer och skiter på din gräsmatta varje morgon, ää vadå tar ju bara 5 sekunder att bort? Om jag gjorde så nog många gånger, skulle inte du vela sätta bort mig då? :gunsfire:

wojt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1236
1140608
June 1, 2007 - 8:45 am
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: [quote=Lodisen][quote=Vurt]Dödsstraff helt klart. Ska straffas precis som terrorism, vilket det i sanning är.

Handlar väl inte om saken att det tar 5 sekunder att ta bort heller. Ungefär som om jag kommer och skiter på din gräsmatta varje morgon, ää vadå tar ju bara 5 sekunder att bort? Om jag gjorde så nog många gånger, skulle inte du vela sätta bort mig då? :gunsfire:

Du tycks ju inte ha åkt dit än Bjornstrom, eller var det för att du sket på folks gräsmattor du var inaktiv ett tag där? :eye:

Kaffe
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 103
1140630
June 1, 2007 - 10:27 am
sp_Permalink sp_Print

Bryr mig inte nämnvärt faktiskt. Vill man nu spärra in en finnig datanörd så ska de väll få göra det. Bara han inte tar fängelseplatsen som en våldtäktsman skulle haft.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1140733
June 2, 2007 - 2:57 am
sp_Permalink sp_Print

Helt rätt att han åkte fast.
Spam är ett fruktansvärt slöseri med bandbredd.
Dödstraff kanske är lite att ta i, men höga straff är bra.

ADM
Hi, nice to meet you!
Medlem
Forum Posts: 1
1142230
June 11, 2007 - 1:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Det verkar som de flesta i detta forum har viss tolerans mot spammare. Så även jag. Det är mest irriterande och tidsödande att rensa bort allt skräp och även att gå igenom spam-foldern för att rädda de mail som inte är spam. Ett av mina konton får så där ett par tusen spam per månad och det är inte direkt något nöje att vada igenom detta. Jag bedriver rörelse och kan inte bara avsluta kontot.
Men ett större problem har dykt upp som fått mig att börja tänka mordiska tankar om spammare. Någon har börjat använda min viktigaste mailadress (i min firma) som falsk returadress för spamutskick. Det visar sig genom att jag får stora mängder returnerad e-post, som ej accepterats av spamfilter och liknande och därför returnerats till den påstådda avsändaren. Det har till och med hänt att jag fått brev med diverse hot riktade mot mig från upprörda personer. På en månad har det kommit omkring 1.500 mail som studsat hos mottagaren. Jag har ingenting med detta att göra och känner mig maktlös. Tänker också på de spammail med min adress som nått fram till mottagaren. De måste vara mångdubbelt fler. Den senaste dagarna har den returnerade skräpposten gjort reklam för Canadian Pharmacy. Tidigare har det varit bl.a. uppmaningar att köpa vissa aktier samt diverse potenshöjande medel. Har försökt spåra avsändarna men har nog inte tillräckliga kunskaper för att nå ända fram. Och vad gör man om man kan finna dem. Inte konstigt om tankarna går i brutala banor. Har funderat på att vidarebefordra all returnerad spammail till de företag som spambreven gör reklam för. Skall kanske prova detta.

Gorian
Västerås
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 407
1142247
June 11, 2007 - 2:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Robert Soloway (som denna tråd handlar om) är inte min halvsysters kusin... 🙄

🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 380
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL