November 4, 2001
MrWeizel wrote: [quote=PaiN][quote=John_lz]Jag inavlade där.
Bodde du med din släkt där borta eller? 😉
hehe
alltså.. detta skulle ju inte vara det mest otroliga som hänt, så jag tror det är sant och idiot är nog vad man kan kalla människan.. 😀
man får se och höra en hel del när man jobbar i butik.. för nån vecka sen kom det in ett äldre par och krävde att vi skulle fixa fram en svensk bruksanvisning till en videokamera dom köpt på MALLORCA för det hade försäljaren där lovat att det ingick som service i alla butiker som säljer sonys grejor..
fattar inte hur fan dom kunde tro det stämde och när vi försökte förklara lite snällt att dom hade blivit lurade för att han försäljaren kunde säga vad som helst för att sälja kameran, han träffar ju aldrig dom igen, så blev dom förbannade, för att; "Dom hade blivit lovade detta!!"
[Image Can Not Be Found]
Kul att du säger det, de var nämligen jag som var inne och bad om den bruksanvisningen. Har aldrig mött mindre service villig personal, jag ahde ju blivit lovad av en försäljare att jag skulle få manual hemma i Sverige så det var väll bara att plocka fram!?
:bgrin:
November 9, 2002
x-per wrote: Måste vara fejk!
Vem annars skulle ta kort på det?
Företaget som "skivorna" påstås skickas till skulle verkligen inte ta kort på det!
om du jobbade på kundservice på ett företag o fick ett sånt brev skulle du väl skratta arslet av dig
o självklart vilja dela me dig av den känslan
d e människor som jobbar även på dom största företagen
January 28, 2003
chrippaz wrote: [quote=MrWeizel]äldre par
Kul att du säger det, de var nämligen jag som var inne och bad om den bruksanvisningen
😀
Stupid Ass wrote: d e människor som jobbar även på dom största företagen
du måste skämta!! 😮
fast.. många verkar bortse från det rätt ofta..
October 19, 2002
November 26, 2002
PaiN wrote: [quote=John_lz]Jag tror säkert det är sant. Jag bodde i USA 1997-99, det är skrämmande vilken enorm mängd inavlade människor det finns där.
Bodde du med din släkt där borta eller? 😉 (jag var bara tvungen att fråga)
Aaouch! Mitt i nyllet! Jag får ta den, jag öppnade ju dörren... Men, nej min släkt bor inte där. Ger mina inlägg här i forumet intryck av eventuell inavel? 😀 😀
September 14, 2001
Tror inte det är så knepigt det där...
Själv funderade jag när jag råkade ut för blank skiva nere i botten på varje 25spindel jag köpte tror skivorna hette Mr Platinum. Men efter att ha räknat så insåg jag att nedersta skivan var nummer 26. Den såg precis lika ut som de andra förutom att den inte hade nån beläggning.
Det står ju inte i brevet om han köpte en 50 spindel eller 2x25...
August 22, 2001
Menar ni att ni sitter och räknar skivorna på en spindel så att skyddsskivorna inte ingår i antalet?? haha... höjden av snålhet! Bara att köpa skivor på spindel är snålt (därmed inte sagt att jag inte gör det) men då vet man ju att kvaliteten är sämst, så vad spelar det för roll om man får 48st eller 52st för pengarna?
May 22, 2001
Vaniljflickan wrote: Menar ni att ni sitter och räknar skivorna på en spindel så att skyddsskivorna inte ingår i antalet?? haha... höjden av snålhet! Bara att köpa skivor på spindel är snålt (därmed inte sagt att jag inte gör det) men då vet man ju att kvaliteten är sämst, så vad spelar det för roll om man får 48st eller 52st för pengarna?
varför skulle dom vara sämre för än dom som är i ett paket...?
June 28, 2001
DraGoN wrote: [quote=Vaniljflickan]Menar ni att ni sitter och räknar skivorna på en spindel så att skyddsskivorna inte ingår i antalet?? haha... höjden av snålhet! Bara att köpa skivor på spindel är snålt (därmed inte sagt att jag inte gör det) men då vet man ju att kvaliteten är sämst, så vad spelar det för roll om man får 48st eller 52st för pengarna?
varför skulle dom vara sämre för än dom som är i ett paket...?
precis, jag tycker det är jävligt pantat att köpa ett 10pack med fodral på ica för 100 kr.
June 28, 2001
Vaniljflickan wrote: ja, jag vet ju inte vad ni köper för märken.. men om jag vill ha kvalitetsskivor så köper jag såklart med fodral. dock inte på ica...
tsk tsk tsk, om några år så lär du dig oxå att det är ingen skillnad.
tänk nu bara på bluffen om dom "speciella Audio" skivorna, bättre ljud säjer dom, Omöjligt säjer jag, digitalt är digitalt.
50pack Platinum skivor för 170kr på inet, sprang förbi Ica dagen efter och såg ett 25pack för 150kr, skrämmande.
November 26, 2002
Vaniljflickan wrote: ja, jag vet ju inte vad ni köper för märken.. men om jag vill ha kvalitetsskivor så köper jag såklart med fodral. dock inte på ica...
Om jag vill ha skivor med fodral så köper jag med fodral. Jag har gjort av med ett rätt stort antal "spindlar" och en hög med "fodral-skivor" och kan inte märka ngn kvalitetsskillnad. Jag köper till 95% av samma märke på båda och jag tror faktiskt att det bara är förpackningen som skiljer. Kan inte tänka mig att det skulle vara lönsamt med ngn form av efterhands-kvalitets kontroll och där bestämma vilka som går till spindeln och vilka som går till fodral. Skivorna kostar inte mer än några ören per styck att tillverka. Jag tror inte heller att det kan löna sig att förvara och köpa in material av olika kvalitet för att tillverka några skivor lite billigare. Det skulle nog bara bli merkostnad av det.
3 Guest(s)