February 7, 2001
Ursäkta mig men var det inte en Ptyon orm (hur det nu stavas).
I det läget kunde dom välja mellan tre saker:
1. Låta den leva i fångenskap
2. Släppa ut den
3. Äta ormen
Alternativ ett kanske känns bäst vid första anblicken, men jag tror ormen skulle plågas mer av det än att bli dödad. Inte skulle jag vilja leva i en låda i 40 grader värme.
Alternativ tre är nog ganska uteslutet. Ormen hör inte hemma på ön och skulle svälta ijäl. Inte heller så trevligt om man vore orm.
Alternativ tre. Bäst för ormen, samt att deltagarna får mat.
Som någon sa.. I en sådan situation måste man kanske släppa på sina vanliga värderingar och gära vad som krävs för stunden.
August 29, 2001
On 2001-10-20 21:33, Zaver wrote:
Inte kunde den riktiga Robinson Cruise välja vad han skulle käka.
"nä en orm kan jag inte äta, bättre att vänta tills en ko kommer till denna öde ö".. det var rätt att slakta ormen
Eftersom denna tråd ändå kommer att spåra ur så:
Det är Crusoe, int ngn j_ävla (Tom) Cruise!
Då så....LÅT SPAMMNINGEN BÖRJA!!!
July 25, 2001
Jaja oavsätt vad ni sitter hemma och tycker, så tycker jag och säkert många av djurksyddsorganisationerna att det var fel av SVT att ge dem det priset från början. Hade de fångat den själv så hade det varit en helt annan sak, men nu fick de den av de som producerar programmet. Detta tycker jag är fel då de uppmanar dem att äta upp den offrivillgt då de är hungriga. Säkert var de inte så lyckliga i att behöva göra detta innerstinne själva och de borde fått något annat. Det var dumt av SVT att göra så och få massa efterspel efter detta. Jag kan försäkra er om att detta inte kommer att passera utan en del disskussion. Tänker närmast på debatterna om Farmen där outbildat folk skall slakta kor som får lida pga de ej kan utföra det ordentligt.
Edit: Ser ej på Farmen.
September 12, 2001
On 2001-10-20 22:44, Quaero wrote:
On 2001-10-20 21:23, skiroy wrote:
Jodå..jag tänkte bara vara lite ironisk jag medVar du ironisk?
Det måste väl tolkas som att Bingolotto är ditt favoritprogram?
nej inte för fem öre ens
[ Detta Inlägg ändrades av: skiroy den 2001-10-20 23:29 ]
October 10, 2001
"nej verkligen inte för fem öre"
Nej, en bingolott kostar väl trettio spänn.
EDIT: skiroy ändrade sitt inlägg efter att jag citerat honom, därför står det fel, aarrrgh...
[ Detta Inlägg ändrades av: Quaero den 2001-10-20 23:29 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: Quaero den 2001-10-20 23:29 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: Quaero den 2001-10-20 23:31 ]
1 Guest(s)