August 1, 2001
On 2001-10-20 20:21, -dejavu- wrote:
äger reptiler o så.. blev så j**la förbannad att dom slaktade den boa ormen. lågt jävligt lågt!slakta svt istället
Ja, då börjas det igen. Jag har inte läst tråden så jag vet inte om någon redan svarat detta men den ormen är väldigt vanlig och vanlig som mat i området. Vet inte om det finns ormuppfödning eller om man bara fångar vilda ormar. Precis som grisar hos oss. Så du kan sluta oja dig över att man åt ormen.
September 12, 2001
Men vad sjutton vad ni hoppar på veganer..jag har några kompisar dom är veganer lr vegetarianer..ingen hoppar på mig för att jag äter kött..man måste ju respektera var o ens ställningstagande..det är ok för mig fast jag gillar inte gnäll från bägge sidor.
Allt går att diskutera så länge man inte gnäller lr hoppar på varandra..lägg av med det nu.Bara löjligt i längden..
September 12, 2001
On 2001-10-25 22:44, Quaero wrote:
Håller med skiroy.Att diskutera är bra men när det börjar urarta till rena påhopp så är det inte diskussion längre. Då blir det pajkastning. Paj är i och för sig gott men ni kan väl försöka hålla det utanför forumet.
Mmmm..broccolipaj e smaskens
January 3, 2001
On 2001-10-22 00:26, TheGeorgeEscape wrote:
Du måste vara väldigt seriös om du säger att du är en militär vegan. Jag kan då inte förstå varför man blandar ihop dessa saker när dom inte har nåt med varandra att göra. Kanske du menar en militant vegan? Om så är fallet så verkar du vara väldigt insatt i vad du gör.För att göra mig av med några fördomar så undrar jag varför folk (den stora massan)tror att alla som har valt att inte äta från djurriket är militanta? Det är ett fåtal veganer som är militanta och bränner scan bussar och dylikt. Självklart så får dessa mest uppmärksammhet efter som dom gör massa "dumma" saker. Tänk efter först.
[ Detta Inlägg ändrades av: TheGeorgeEscape den 2001-10-22 00:35 ]
Nja nu är det ju så att militant i svenskan inte behöver ha nåt med "dumma" saker att göra utan betyder kämpande....Och varför skall man inte kämpa för att se till så förtryck förhindras ?
2 Guest(s)