November 3, 2002
http://www.aftonbladet.se/vss/.....__,00.html
Även om jag aldrig skulle råna en bank, så om jag skulle göra det skulle jag INTE välja en cykel som flyktmedel.
June 28, 2001
cyckel är ett jävligt bra flyktredskap.
för det första så kan man cyckla mkt snabbare än vad man springer, så ingen kan ju springa ikapp en.
för det andra så är det jäkligt lätt att smälta in bland folk, och den låter inte mkt.
snuten kan inte köra med bil på gångbanor och dom kommer inte förbi vägbommar.
och är det nerför kan man rulla uppimot 70knyck.
lätt som fan att dumpa den och duka upp runt hörnet som en vanlig svensson.
October 22, 2002
GoggeL wrote: har ni grabbar inte sett Pacific Blue? där flyger dom med cyklarna för glatta livet när dom jagar skurkar
Det mest patetiska är att man får se en vinkel nedifrån när dom flyger, så att det ska se mer flashigt ut
lol, kan inte mer göra än att hålla med 8)
July 8, 2003
CasO wrote: [quote=caged]Riktiga män använder lastbilar, eller bussar... Personligen skulle jag inte råna banken... Iaf inte för stunden. =)
ring mig när du tänker göra de =)
Sure, är du med eller vill du bara anmäla mig? =) Iofs ligger inte de stora pengarna i banken längre, bättre att ta en värdetransport, den är mer sårbar (återigen kommer lastbilar in i bilden) =)
January 6, 2002
caged wrote: Riktiga män använder lastbilar, eller bussar... Personligen skulle jag inte råna banken... Iaf inte för stunden. =)
Det har använts tyngre bilar för att köra rakt in i klockaffären som ligger jämte banken,så de har nog förstärkt sin skyltfönster så att man inte ska kunna göra så...
July 8, 2003
Schmutziger wrote: [quote=caged]Riktiga män använder lastbilar, eller bussar... Personligen skulle jag inte råna banken... Iaf inte för stunden. =)
Det har använts tyngre bilar för att köra rakt in i klockaffären som ligger jämte banken,så de har nog förstärkt sin skyltfönster så att man inte ska kunna göra så...
Hmm, det krävs mycket för att stoppa en lastbil. Speciellt om den är fullastad med tunga saker ~60 tonn plus har ett stort galler där framme. Men men, jag kör på värdetransporterna istället, mindre jobb. =)
July 8, 2003
Beex wrote: [quote=Pim_]Se filmen "Steal", jävligt grym.
Cykel är smart.
Råna bank är idiotiskt, finns mkt enklare mål.
Kiosker kanske inte ger så mycket pengar men de är gud så mycket enklare att råna :bgrin:
Sant, men frågan är om det verkligen är värt det?
Iofs, många kiosker små.... =)
February 12, 2002
Skulle jag råna "banker" så skulle jag nog ha en helikopter. Fatta så smidigt att komma undan med en sådan här i norra sverige, ingen som kan spåra,följa efter eller stoppa en. Bara att köra ut över skogen och försvinna.
Sedan flykten ur banken, hur många förväntar sig att det ska falla ner en repstege från ovan och att bankrånaren ska försvinna den vägen i sverige?
Någon som har en? 🙄
February 12, 2002
caged wrote: [quote=Beex][quote=Pim_]Se filmen "Steal", jävligt grym.
Cykel är smart.
Råna bank är idiotiskt, finns mkt enklare mål.
Kiosker kanske inte ger så mycket pengar men de är gud så mycket enklare att råna :bgrin:
Sant, men frågan är om det verkligen är värt det?
Iofs, många kiosker små.... =)
Värdetransoprter är ju inte speciellt knepigt bara du har planerat lite föra.. 😀
2 Guest(s)