July 27, 2002
Gick hem ifrån krogen cirka 03.30 på natten och 100m (!) innan hemkomst kommer en grupp av 7-8 ungdomar (18 år) och deras avsikt är helt och hållet att börja slåss. Vi är fyra kompisar och vi får alla ta en riktig snyting men behåller ändå lugnet och försöker få dem att lugna ned sig själva.
Det lyckades ibland, men 5 sek sekundare gick de på rage.
Kände att vi inte tjänar något på att slå ned dem, det gör man aldrig.
Jag är själv 1.85 cm och stark och ena polare är 1.95 och går på boxning.
Men det hur som helst så fångade de en polare och körde jämnfota och allt på huvudet, de hade tegelstenar och skruvmejsel men vi lyckats få bort honom.
Såklart följde de efter och fick reda på hans hemaddres och drog in ett par tegelstenar i fönstrena. 🙄
Och polisen var ju inte snabb att komma heller.
Nu har det varit förhör och det blir antagligen åtal men jag oroar mig för hämndaktioner, de vet ju vart han bor och jag känner till dessa "individer" och det handlar inte om människor som har det helt rätt i skallen.
Så mycket kan en kväll förstöras. 🙁
September 27, 2002
Callister wrote: De är så onödigt allt. I efterhand hade det varit bäst att slå ned dem själva och inte ringa polisen.
Ja, eller slå ner de och är man nykter kan man ringa polisen och hävda att det var i självförsvar.
Alla fall om de har skruvmejslar mm, får man gå ganska långt i självförsvar
September 1, 2002
😮
Vad är det för jävla människor?
Är det psykiskt sjuka ungdomar som inte får någon vårdplats, eller vad?
Inte tjänar nåt på att slå ner?
Filma med mobilkameran, slå ner dom, dra dom till polisstation. Sen får dom sitta och glo på 70-tals-TV för barn i Clockwork Orange-stil tills de lugnar ner sig.
Clockwork Orange stämmer ju in rätt bra på den här händelsen i övrigt. När filmen kom ut var den ju överdrivet "stark", samhället såg inte riktigt ut sådär. Men nu är det en realitet... :arg:
Återigen är jag glad att jag inte bor i storstad (även om Visby också förmodligen har sin andel idioter).
August 11, 2005
Det är bara att pukla på dem i en sån situation när det gått så lång tatt de inte kan lugna ner sig och när det är de som anfaller.
De behöver inte ens ha skruvmejslar eller något för att det ska räknas som självförsvar, blir man anfallen så har man all rätt att försvara sig.
Sånt där är en av många fördelar med att bo på glesbygden..
Synd att det skall finnas den där mentaliteten bland ungdomarna i storstäderna..
🙁
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 27, 2002
Jag skulle snarare hävda att detta är ett förortsproblem. Detta var i Upplands Väsby.
Inne i stockholm är det fasen toklugnt. Visst, ett par alkisar och pundare men de gör ingenting farligt.
Och enligt min mening finns det faror i stan också, men inte om du inte själv gör något.
Callister wrote: Jag skulle snarare hävda att detta är ett förortsproblem. Detta var i Upplands Väsby.
Inne i stockholm är det fasen toklugnt. Visst, ett par alkisar och pundare men de gör ingenting farligt.
Och enligt min mening finns det faror i stan också, men inte om du inte själv gör något.
Ok, omformulerar mej till "Synd att det skall finnas den där mentaliteten bland ungdomarna i storstäderna med tillhörande förorter" då..
*Edit*
Glad Pingst tillönskas alla NH'are förresten..
[Image Can Not Be Found]
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
1 Guest(s)