September 12, 2001
KorSpo wrote: [quote=Delph1][quote=Ang][quote=KorSpo]Callister jag bara undrar, var dessa personer av utländsk härkomst?
Frågan alla undrar men ingen riktigt vågar att ställa?
Ja eller så bryr vi oss inte, idioter som idioter.
//Andreas
Du kanske inte bryr dig, jag frågade en fråga på ett diskussionsforum och jag bröt inte mot någon av mig vetande regel. Vill inte att tråden ska bli en invandrartråd men det borde vara en vettig fråga. Om jag blir påkörd av en bil, kanske någon frågar vilket bilmärke det var. Bra att veta så man kan hålla sig undan eventuella Audiförare i Upplands Väsby etc. 😎
Men om du nu inte brydde dig så hade du knappast ställt den frågan...inte sant?
May 3, 2004
skiroy wrote: [quote=KorSpo][quote=Delph1][quote=Ang][quote=KorSpo]Callister jag bara undrar, var dessa personer av utländsk härkomst?
Ja eller så bryr vi oss inte, idioter som idioter.
//Andreas
Du kanske inte bryr dig, jag frågade en fråga på ett diskussionsforum och jag bröt inte mot någon av mig vetande regel. Vill inte att tråden ska bli en invandrartråd men det borde vara en vettig fråga. Om jag blir påkörd av en bil, kanske någon frågar vilket bilmärke det var. Bra att veta så man kan hålla sig undan eventuella Audiförare i Upplands Väsby etc. 😎
Men om du nu inte brydde dig så hade du knappast ställt den frågan...inte sant?
Jag vill helt enkelt veta vilken typ av pårbrå gänget har, så jag vet vilket gäng jag bör undvika när jag är i Upplands Väsby nästa gång och besöker tjejen, är det konstigt?
September 12, 2001
KorSpo wrote: Jag vill helt enkelt veta vilken typ av pårbrå gänget har, så jag vet vilket gäng jag bör undvika när jag är i Upplands Väsby nästa gång och besöker tjejen, är det konstigt?
Då var din frågeställning lite fel.
För det finns ju andra gäng också...istället så tog du genast till frågan om utländsk härkomst istället för att fråga efter om det var svenskar eller av utländsk härkomst.
Du gick direkt in på kärnfrågan som du egentligen ville ha bekräftad. 😉
December 17, 2005
Varför sådan rädsla att fråga om det var invandrare eller inte? Spelar väl egentligen ingen roll?
Skillnad på en "äkta" svensk som spöar någon eller en "oäkta" svensk som spöar någon? Sen vet jag att Invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken.. Men det kan fasen inte vara så lätt alla gånger att komma från ett land i krig och en massa skit...
May 3, 2004
Skidan, jo du har rätt...men jag vill ändå bara ha ett svar. Nog om det nu, Callister svarar om han vill.
Bjornstrom, det är alltid lika fel med våld, men om det finns ett gäng i Upplands Väsby som pucklar på folk "for the fun of the game" så är det kul att veta hur de ser ut i fråga eftersom jag rör mig frekvent i området och kanske kan undvika att kolla fel gäng i ögonen så att säga, samt även vara i högre beredskap för eventuella angrepp. Sådana här gäng har en tendens att eskalera i våldsdåd om ingen sätter stopp för dom.
February 19, 2004
Lodisen wrote: [quote=Ang][quote=KorSpo]Callister jag bara undrar, var dessa personer av utländsk härkomst?
Att du ens säger att alla undrar det! Fetrasse är vad du är. 🙄 Vi får väl vänta och se vad han svarar.
Oft, hur censurerad är din lina i Kina?
Det är kanske pga vi har haft många såna diskussioner här i lyan, och då vi är alla ifrån olika delar av världen så får man lite olika syn på grejer.
I Sverige är det lite sch sch om vissa saker, men vi har på många ställen problem med personer ifrån utländsk härkomst. Jag tror det är absolut ett större problem i södra Sverige än norra.
Min vän är ifrån Libanon och det är helt sjukt hur de behandlar många flyktingar. men de har ändå mycket vettiga ideér som vi saknar helt hemma. T ex, skicka hem idioterna som bråkar. Och sen har vi mycket kulturkrockar o skit... aja palla inte en sån här diskussion egentligen.
Och sen som många människor säger här ifrån olika Europeiska länder säger, att man har problem med människor ifrån arabiskkultur. Problemet ligger i att många av dessa familjer är riktigt konservativa, de uppmanas inte till att studera hemmifrån eftersom länder de kom ifrån skiter ganska mycket i utbildningen och då hamnar de självklart i skiten i Europeiska länder där folk studerar väldigt mycket och sen blir det bara problem. Många har svårt att anpassa sig till vårt modernare samhälle.
Innan jag stack till Shanghai så hände det en del grejer i min lilla hemstad, o fan va trött jag blir på det.
Nej tackar shanghai. Här är våldet otroligt lågt. 1000 klubbar och barer, alla är astrevliga och jag har knappt aldrig sett något slagsmål. Och blir det något allvarligt slagsmål så kommer polisen med stor sannolikhet avvisa de som bråkade utan tvekan.. Varför har inte vi det så?
Och angående min lina. Jag, fan jag hatar den. Blir helt störd ibland. Dock så har man aldrig problem med Svenska sidor, jag menar, kineserna har ju problem med engelskan.. 😉
May 25, 2007
Bjornstrom wrote: Varför sådan rädsla att fråga om det var invandrare eller inte? Spelar väl egentligen ingen roll?
Skillnad på en "äkta" svensk som spöar någon eller en "oäkta" svensk som spöar någon? Sen vet jag att Invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken.. Men det kan fasen inte vara så lätt alla gånger att komma från ett land i krig och en massa skit...
Hurvida det är enkelt spelar ju föga roll. I Sverige är det förbjudet att råna och misshandla. Passar det inte går det bra att åka hem igen. Hade vi kört med den attityden här hade problemen med invandringen i princip försvunnit och vi kunde ta del av det positiva med invandring 🙂
May 29, 2007
Callister wrote: Nje vi var bara ute på krogen lite. Gick hem alldeles lugnt.
Sanningen är nog att du, Skiroy, brukar vara ute på natten och dendra dig på träd. :bgrin:
Brukar väl alltid vara något på vägen hem från en krogrunda, om man inte tar direkttaxi hem då förstås.
Själv bor jag i Tumba (Södra Botkyrka) och jag brukar inte gå hem själv från centrum om jag har varit ute. Beställer Taxi eller så ringer jag en som kan hämta.
Lycka till.
/R
February 19, 2004
Kaffe wrote: [quote=Bjornstrom]Varför sådan rädsla att fråga om det var invandrare eller inte? Spelar väl egentligen ingen roll?
Hurvida det är enkelt spelar ju föga roll. I Sverige är det förbjudet att råna och misshandla. Passar det inte går det bra att åka hem igen. Hade vi kört med den attityden här hade problemen med invandringen i princip försvunnit och vi kunde ta del av det positiva med invandring 🙂
Då hade det bara varit kul med invandring. Då hade invandrare varit skitspännande för de är ifrån olika delar av världen och har en massa att dela med sig istället för problem.
Btw
http://www.youtube.com/watch?v=lWGQcFkgUA8&mode=related&search=
Ang wrote: [quote=Kaffe][quote=Bjornstrom]Varför sådan rädsla att fråga om det var invandrare eller inte? Spelar väl egentligen ingen roll?
Då hade det bara varit kul med invandring. Då hade invandrare varit skitspännande för de är ifrån olika delar av världen och har en massa att dela med sig istället för problem.
Btw
http://www.youtube.com/watch?v=lWGQcFkgUA8&mode=related&search=
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 28, 2004
skiroy wrote: stället så tog du genast till frågan om utländsk härkomst istället för att fråga efter om det var svenskar eller av utländsk härkomst.
Du gick direkt in på kärnfrågan som du egentligen ville ha bekräftad. 😉
Det där var nog det mest PKaktiga inlägget jag någonsin skådat. Vad spelar det för roll hur han ställer frågan?
Är det inte invandrare, så är det väl svenskar? Det är som att räkna ut 1+1. (Turister kan det också vara, men det kan man inte skilja på. Klassas som invandrare i detta fall).
Du börjar likna Delph1, en liten moralkärring. Folk som er är så blinda och ser inte att invandrare står för en stor del utav brotten i Sverige, utan blundar och kallar alla andra rasister. Visst, det finns idioter inom alla kulturer och religioner, men om någon är överrepresenterad så ska man fan få tala om det, ingen tabu precis.
Däremot om det handlat om att svenskar begick mer brott än invandrare, då hade alla PKiter varit uppe i hejsan med att gasta om det till höger och vänster.
November 27, 2003
Lodisen wrote: Du börjar likna Delph1, en liten moralkärring. Folk som er är så blinda och ser inte att invandrare står för en stor del utav brotten i Sverige, utan blundar och kallar alla andra rasister. Visst, det finns idioter inom alla kulturer och religioner, men om någon är överrepresenterad så ska man fan få tala om det, ingen tabu precis.
Däremot om det handlat om att svenskar begick mer brott än invandrare, då hade alla PKiter varit uppe i hejsan med att gasta om det till höger och vänster.
Haha, jag har fått ta smällen för ingen tar diskussionen med alla smygare på forumet. Jag förnekar ingen överrepresentation eller att integrationen inte fungerat, jag ifrågasätter folks riktiga anledningar till att stoppa invandringen.
Lite trött på detta, men det är något jag kan leva med. Hellre djävulens advokat än att låta folk härja oemotsagda. Att ni faktiskt dömer mig efter diskussionerna här säger nog mer om er än mig 😉
EDIT:
Inte alls olikt den kritik denstore har fått på sistone bara för han går emot. Om man går ut med ett starkt påstående så måste man vara beredd på att ta diskussionen. Vi tillåter rätt mycket kontroversiella diskussioner här och då ska man också vara beredd på att diskussionen väcker starka känslor och kommer speglas av mångas tyckande. Man kan inte börja gnälla och kalla moderatorer för översittare. Vi är här för att balansera och se till att det går rätt till.
Jag har aldrig och kommer aldrig att dela ut en varning eller liknande till en person som jag är i en diskussion med, i ett sådant läge är det upp till andra att avgöra var ribban ska ligga och det samma gäller när andra diskuterar. Då är det upp till oss andra att avgöra gränsen.
//Andreas
August 28, 2004
Delph1 wrote:
Haha, jag har fått ta smällen för ingen tar diskussionen med alla smygare på forumet. Jag förnekar ingen överrepresentation eller att integrationen inte fungerat, jag ifrågasätter folks riktiga anledningar till att stoppa invandringen.
Så du påstår att alla som ylar och gnäller om överrepresentation är rasister som egentligen inte gillar deras hudfärg?
Delph1 wrote: Att ni faktiskt dömer mig efter diskussionerna här säger nog mer om er än mig 😉
//Andreas
Säger det inte mer om dig, när det är du som delar ut moralkakor som en SSgeneral delade ut kulor i pannbenet på folk? Du blir dömd utav ÅTSKILLIGA diskussioner, men du dömer folk efter en enstaka kommentar? Dubbelmoral, någon?
😀
November 27, 2003
Lodisen wrote: [quote=Delph1] Haha, jag har fått ta smällen för ingen tar diskussionen med alla smygare på forumet. Jag förnekar ingen överrepresentation eller att integrationen inte fungerat, jag ifrågasätter folks riktiga anledningar till att stoppa invandringen.
Så du påstår att alla som ylar och gnäller om överrepresentation är rasister som egentligen inte gillar deras hudfärg?
Absolut inte, bara att det behövs bemötas för att få en debatt där man kan komma till ytan med saker och ting 😉
Lodisen wrote: [quote=Delph1]Att ni faktiskt dömer mig efter diskussionerna här säger nog mer om er än mig 😉
//Andreas
Säger det inte mer om dig, när det är du som delar ut moralkakor som en SSgeneral delade ut kulor i pannbenet på folk? Du blir dömd utav ÅTSKILLIGA diskussioner, men du dömer folk efter en enstaka kommentar? Dubbelmoral, någon?
😀
Än en gång, i brist på andra som säger emot så måste någon utgöra en motpol. Jag har inte dömt någon för livet här, jag har för mycket annat i mitt liv för att faktiskt bry mig så mycket om ett alias på ett forum. 😉
Jag vet att jag är snabb, för snabb, i vissa lägen, men det är samtidigt kul att debattera och jag är inte oäven att erkänna jag har fel. Problemet är att i en sådan fråga som invandrardebatten kan du vinkla allt till din fördel på ett eller annat sätt. Det är bara hälsosamt att behöva stå upp för sina åsikter och värderingar. Utan ifrågasättning och uppbackning är de inte värda mycket.
Jag har varit här bra länge och agerat motpol lika länge, som jag sa, en smäll jag kan ta 🙂
De från forumet som jag faktiskt umgås med, vet hur det ligger till och det är den enda som betyder något för mig 😉
//Andreas
February 19, 2004
Man ska vara öppen, liberal. Men man ska inte vara trög.
Jag kan knappast tänka mig ett någon här egentligen är emot tanken på att visa idioter nolltolerans, d vs minsta lilla och han/hon åker hem igen.
Många kommer med anledningar såsom att personen har flytt för att han/hon kommer bli dödad i sitt hemland. Då skulle nog denne person har tänkt på det här innan den gjorde något som vi ej acceptera.
SD vinner ju röster bara på grund av att de andra partierna inte vågar ta upp frågan om nolltolerans.
August 28, 2004
Ang wrote: Man ska vara öppen, liberal. Men man ska inte vara trög.
Jag kan knappast tänka mig ett någon här egentligen är emot tanken på att visa idioter nolltolerans, d vs minsta lilla och han/hon åker hem igen.Många kommer med anledningar såsom att personen har flytt för att han/hon kommer bli dödad i sitt hemland. Då skulle nog denne person har tänkt på det här innan den gjorde något som vi ej acceptera.
SD vinner ju röster bara på grund av att de andra partierna inte vågar ta upp frågan om nolltolerans.
Där har vi ett redigt inlägg. Precis, även fast de är flyktingar så ska de inte bete sig som idioter i Sverige.
Det är idag helt sjukt vad invandrare(Negrer/Blattar) och homosexuella är immuna mot allt vad straff heter. Exempelvis bögar som springer omkring i stringkallingar och liknande på pridefestivaler. Förargelseväckande beteende och ofredande någon? Inte då.
Kallar en neger en vit för jävla viting, då blir det ingenting. Om det är tvärtom, att man säger jävla neger då blir det hus i helvete och hets mot folkgrupp. Alla är visst folkgrupper förutom svenskarna. :bgrin:
Lodisen wrote: [quote=Ang]Man ska vara öppen, liberal. Men man ska inte vara trög.
Jag kan knappast tänka mig ett någon här egentligen är emot tanken på att visa idioter nolltolerans, d vs minsta lilla och han/hon åker hem igen.Många kommer med anledningar såsom att personen har flytt för att han/hon kommer bli dödad i sitt hemland. Då skulle nog denne person har tänkt på det här innan den gjorde något som vi ej acceptera.
Där har vi ett redigt inlägg. Precis, även fast de är flyktingar så ska de inte bete sig som idioter i Sverige.
Det är idag helt sjukt vad invandrare(Negrer/Blattar) och homosexuella är immuna mot allt vad straff heter. Exempelvis bögar som springer omkring i stringkallingar och liknande på pridefestivaler. Förargelseväckande beteende och ofredande någon? Inte då.
Kallar en neger en vit för j**la viting, då blir det ingenting. Om det är tvärtom, att man säger j**la neger då blir det hus i h*****e och hets mot folkgrupp. Alla är visst folkgrupper förutom svenskarna. :bgrin:
Stringkallingar var det ja..
Den mannen borde väl ha aborterats? Fast å andra sidan får man skratta gott när man ser han..
:)R
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 28, 2004
Hey ich bin der Emil Apfelmus :)R :hb:
Gammal klassiker, men jag har en poäng, inte sant?
Länk till en bild med en man i kalsonger som verkar äta äppelmos utkladdat på kalsongerna
[Edit av ViU: Ändrade till en länk så att folk inte behöver titta om de inte vill]
Lodisen wrote: Hey ich bin der Emil Apfelmus :)R :hb:
Gammal klassiker, men jag har en poäng, inte sant?
[Image Can Not Be Found]
Helt på din linje.
2 Guest(s)