April 24, 2007
tråkigt att detat skedde.
men för att slippa sådant ska man nog undvika att var ute sent.
hoppar nån på mig så gör ajg allt ja kan för att knocka den personen för ja vet inte hur långt denne är villig att gå. i självförsvar så att säga 😉
självförsvar är ajg stenhård på. min stolek kan ju hjälpa dessutom. är ca 1.83 o väger över 85kg så jag är ingen liten jäkel 😀
hittills har jag sluppit bråk på stan men det är väl för att ja inte e ute sent på kvällen 😀
Starscream wrote: I Fränsta köpte jag en snöskoter för massa år sen
I Ljungaverk hade du kunnat köpa en skoter jäkligt billigt förut idag, stått och jäklats många långa timmar..
Härligt när man drar av startsnöret 2 ggr och befinner sej en rejäl bit hemifrån, och ensam till på köpet.
Fast nu har jag fått hem den igen, så priset gick upp..
🙂
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 5, 2001
Callister wrote: Jag kommer få ett skadestånd på 10-50k. Talat med advokaten idag.
Jag finner det osannolikt att jag får 50k så jag lova bjornstrom en hårdvara för 2000 kr ifall jag får det. 😮
Uppdaterar vart efter, rättegången blir den 23 jan
Vänta lite. Nu vet jag inte riktigt vad det var som hände.
En kollega fick 2300kr för att en snubbe smugit upp bakom väktarbilen, dratt upp dörren och delat ut fyra till sex slag mot ansiktet. (minst fyra, högst sex). Svullnader och blödningar i ansiktet som följd. Gärningsmannen grips, döms för våld mot tjänsteman.
Att du skulle få 10k för (jag ska läsa strax ) finner jag väldigt svårt. Din advokat kanske skulle yrka på ett skadestånd mellan 10 och 50 000? Eller har du verkligen haft bestående men i form av psykisk press (som det så fint heter)?
Så, nu vet jag. Troligtvis ska ni dela på summan då, och den ska även täcka de materiella skadorna också. "Tippar jag på". Jag önskar er lycka till och hoppas ni kammar hem högsta vinsten, tingsrätten är för snåla med skadeståndspengar. Försäkring därimot...
September 5, 2001
Dehman wrote: En bekant blev just dömd för misshandel, slog ut en tand på en snubbe. 20kkr och 50h samhällstjänst 😛
Tandskada = dyrt. Cirka 10k av dom där 20 kommer gå till självrisker, medicering och själva tandbytet, om inte mer.
Kruxet sitter i att tingsrätten inte fann skäl nog att ge mer än 2300. Tror han begärde 6000 allt som allt men att tingsrätten bedömde hans skador som väldigt ringa. Jag kommer faktiskt inte ihåg. Men ni menar på att han har blivit blåst?
July 27, 2002
hawkie wrote: Tandskada = dyrt. Cirka 10k av dom där 20 kommer gå till självrisker, medicering och själva tandbytet, om inte mer.
Kruxet sitter i att tingsrätten inte fann skäl nog att ge mer än 2300. Tror han begärde 6000 allt som allt men att tingsrätten bedömde hans skador som väldigt ringa. Jag kommer faktiskt inte ihåg. Men ni menar på att han har blivit blåst?
Tandskador räknas inte in i skadeståndet. Det går på försäkringen helt och hållet. Däremot kan det föreligga ett behov av högre skadestånd pga. den psykiska "skadan" man fått utav att ha fått en tand utslagen från första början.
Blåst skulle jag inte kalla det. Kanske fick han mildrande skadestånd eftersom han måste vara tolerant mot sådant i sitt yrke.
Det var ju en omtalad dom förut där rätten konstaterade att en polis ska "tåla" bli kallad för hora etc, det ingår i yrket.
February 10, 2004
har en liknande situtation, där de också började med att några "tuffingar" skulle bråka, jadda jadda, snuten kom, dom hittade killens hem adress och klottrade ner halva huset. problemet var bara att han som blev utsatt för allt detta var ganska populär i deras skola, så han spridde ut lite rykten om den här killen, de sista jag hörde var att bråkstaken flyttade till okännd ort pga. att alla mobbade honom sen 😛 han blev dömd för misshandel och för de han klottrat på killens hus.
October 18, 2002
Ska på rättegång imorgon för just misshandel.
En kompis som fick redigt med spö av en tjej (läs gigantisk grottmäniska på runt 185cm och minst 130 kilo).
Han fick två skallningar rakt på näsan och minst tre knytnävar på kinderna.
Det va det va det jag såg, pojkvännen till dinosaurien motade iväg mig.
När jag väl kom fram fick jag oxå en rejäl snyting av henne.
Att tillägga va det helt oprovserat.
Hon började skrika om att han skrattade åt henne.
Men det han gjorde va att flina åt en kompis som brukar hamna i bråk som sa: "nu går jag". Då han anade oråd när hon kom klampandes.
September 12, 2001
[-Pale- wrote: ]Ska på rättegång imorgon för just misshandel.
En kompis som fick redigt med spö av en tjej (läs gigantisk grottmäniska på runt 185cm och minst 130 kilo).Han fick två skallningar rakt på näsan och minst tre knytnävar på kinderna.
Det va det va det jag såg, pojkvännen till dinosaurien motade iväg mig.
När jag väl kom fram fick jag oxå en rejäl snyting av henne.Att tillägga va det helt oprovserat.
Hon började skrika om att han skrattade åt henne.
Men det han gjorde va att flina åt en kompis som brukar hamna i bråk som sa: "nu går jag". Då han anade oråd när hon kom klampandes.
Å herregud vilken PMS-kossa alltså. :)R
Ursäkta...men jag kunde bara inte låta bli och skratta åt det där.
skiroy wrote: Å herregud vilken PMS-kossa alltså. :)R
Ursäkta...men jag kunde bara inte låta bli och skratta åt det där.
Jo, men å andra sidan har vi ju inte hört den andra sidans version..
Enligt mina erfarenheter dräller det inte omkring speciellt många fruntimmer som överfaller män hur som helst utan att ha en anledning. (Dock kan "anledningarna" vara helt obegripliga ur mäns synvinkel)
🙄
Själv skulle jag nog aldrig komma på tanken att anmäla ifall jag mot förmodan skulle åka på tjong av ett fruntimmer.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
dreamweaver wrote: Fula kvinnor ska man anmäla.
Fula fulla kvinnor ska man istället undvika.
1 Guest(s)