January 12, 2004
Jag fattar inte hur en del föräldrar är funtade...
Var och handlade idag, och utanför affären låg det en Rottweiler bunden.
Dom flesta hade vet nog att gå omkring hunden, men vissa missade att det låg en hund där, och vissa skulle visa sig balla och skulle hälsa, vilket hunden inte ville och visade det som hundar gör...
Men det kom en kille med sin lilla dotter, han kan ha varit ca 4-5år.
Hon frågade sin pappa om hon fick hälsa på hunden...
Först tänkte jag, jisses, han hade lärt ungen bra...
Men sen kom hans svar, "Självklart får du det..."
Som tur var kom ägaren ut och hindrade det hela, men det blev ett jävla liv, killen med ungen gapade och gorma över att hunden ska avlivas om den är folkilsken m.m.
Hur jävla dumkn***ad för man bli om man säger åt sitt barn att gå fram till en hund som sitter kopplad utanför affären?
Den sista idioten är inte född...
November 14, 2003
Då jag själv är hund intresserad och har haft flera stycken hundar så tycker jag att det låter otroligt att någon kan vara så dum att dom inte förstår att man inte ska gå fram till främmande hundar.
Det är som en tjej som jag känner som har berättat för mig att när hon går ut med sin hund så brukar en gubbe ibland försöka locka hunden att springa över gatan när det åker bilar.
Hur dum får man bli egentligen?
May 17, 2002
det finns många dumt funtade föräldrar. Bland det värsta jag vet är tex. när man sitter och väntar på tåget och det springer omkring en lite äcklig unge och jävlas med allt och alla medans mamman sitter och är stolt över att hon har ett så sött och trelvigt barn. Jag hatar sådant! :burn:
February 11, 2004
när jag var ute o gick en kväll i våras, mötte jag en man med en hund.
Hunden ville närmare mot mig, o drog i kopplet. så jag höll åt sidan.
Men några meter innan jag mötte hunden så slutade den dra, och ägaren blev lite lungnare o släppte hunden lite. Men precis när jag passerar hunden så får den ryck o hoppar upp o biter mig.
Sedan dess har jag fått mycket större respekt från hundar..
Inge kul sånt där 😕
June 17, 2002
edvard wrote: när jag var ute o gick en kväll i våras, mötte jag en man med en hund.
Men några meter innan jag mötte hunden så slutade den dra, och ägaren blev lite lungnare o släppte hunden lite. Men precis när jag passerar hunden så får den ryck o hoppar upp o biter mig.
Inge kul sånt där 😕
Illa.. men jag hoppas att du inte hatar Hundar för det...
ofta så är det inte hundens fel att den hatar främlingar o sånt utan mer att ägaren har varit dålig på att uppfostra den...
January 12, 2004
edvard wrote: när jag var ute o gick en kväll i våras, mötte jag en man med en hund.
Inge kul sånt där 😕
Förbannat otrevligt sånt där...
Har råkat ut för liknande själv ett par gånger...
Än så länge så har både hund och ägare överlevt.... 👿
June 18, 2001
Ärligt talat verkar varken hundägaren eller föräldern särskilt ansvarsfull. Ett ensamt barn skulle inte ha någon förälder att hindra det från att klappa hunden. Jag tycker inte att man ska avliva ilska hundar, men man bör hålla dem under uppsikt ifall de befinner sig där människor kan gå förbi.
May 17, 2002
Jerry wrote: Ärligt talat verkar varken hundägaren eller föräldern särskilt ansvarsfull. Ett ensamt barn skulle inte ha någon förälder att hindra det från att klappa hunden. Jag tycker inte att man ska avliva ilska hundar, men man bör hålla dem under uppsikt ifall de befinner sig där människor kan gå förbi.
hundar är aldrig ilskna utan anledning, man kan inte säga att en hund alltid är folkilsken det kan variera från gång till gång.
February 1, 2004
Hundar är som människor, får dom en dålig uppfostran så blir dom som dom blir när dom blir vuxna. Tex. min morbror hade en Labradour, dom fick den några år gammal och den hade blivigt feluppfostrad. Den gillade inte gamla männsikor pga det var en gammal som hade hunden innan som hade varit stygg mot honom.
*Story*:
Det var några ungar som var ute och rastade min morbrors hund när en farfar/morfar till ett barn där kommer fram, då börjar hunden visa sina huggtänder och är på helspänn (När en hund visar huggtänderna på det viset så betyder det, 'Inte ett steg till för då får du skylla dig själv'). Gamlingen verkade inte fatta det så han frågade ungarna om hunden var snäll, deras svar var ju självklart "Ja visst!".
Gamlingen tog ett steg närmare och hunden bet honom i låret.
GJ DUMMA GAMLING & HUND!
February 1, 2004
Callister wrote: Hundar blir ofta dåligt uppfostrade.
Min hund, när den var liten, så lämna dom den alltid ensam, så nu när den är ensam så får den panik och så. 🙁
Inte vi som lämna den ensam utan dem vi köpte dem av.
LOL...hahaha..den får panik, hehe, det tyckte jag var roligt 🙂
2 Guest(s)