Idiotiska föräldrar...|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Idiotiska föräldrar...
Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
sp_UserOfflineSmall Offline
625473
May 21, 2004 - 3:22 pm
sp_Permalink sp_Print

StarCraft wrote: [quote=Callister]Hundar blir ofta dåligt uppfostrade.
Min hund, när den var liten, så lämna dom den alltid ensam, så nu när den är ensam så får den panik och så. 🙁
Inte vi som lämna den ensam utan dem vi köpte dem av.

LOL...hahaha..den får panik, hehe, det tyckte jag var roligt 🙂

👿
Den får inte panik ordagrant utan den blir rädd/ledsen, whatever. 😛
Skulle inte förvåna mig om de som hade han innan stängde in honom i en garderob/litet rum. :arg:

StarCraft
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 728
625476
May 21, 2004 - 3:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=StarCraft][quote=Callister]Hundar blir ofta dåligt uppfostrade.
Min hund, när den var liten, så lämna dom den alltid ensam, så nu när den är ensam så får den panik och så. 🙁

👿
Skulle inte förvåna mig om de som hade han innan stängde in honom i en garderob/litet rum. :arg:

Dumt att skaffa något levande om man inte ska satsa på det 😐

EliXyR
Member
Medlem
Forum Posts: 2588
625482
May 21, 2004 - 3:32 pm
sp_Permalink sp_Print

fastbullit wrote: [quote=EliXyR]elix word of wisdom "dont talk strangers" gäller även stranger dogs 🙂

du kan inte ha många vänner 😛 wink

typ men när man har alco i kroppen gäller inte den regeln =P~

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
625504
May 21, 2004 - 3:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Min familj hade en Rottweiler (Nisse) tills jag var 6 år, sorgligt nog vart han överkörd 🙁
Det var en av de finaste mest stabila hundar jag träffat, den enda gången jag sett honom morra var då ett fyllo vandrade in på våran gård på kvällen, annars var han en riktig knähund som aldrig gjorde en fluga förnär, han älskade barn och att leka med allt och alla.

Det är synd att de fått ett rykte om sig att vara aggresiva, de är de inte om du lägger ner lite tid på dem som valp. Men samtidigt förstår jag ju folks rädsla, de ser ju inte direkt snälla ut och används ofta som kamphundar.

Korkad farsa som lät ungen gå fram till en kopplad hund överhuvudtaget, en rottweiler är lika farlig som en labrador eller golden retriever, alla kan ha sina dåliga sidor (vilka oftast är deras ägare).

Jag har varit med och uppfostrat 5 hundar i mitt liv, och inte en enda har blivit folkilsken, den enda ilskna hund jag haft är den ena av de jag har nu, Max, han jagade bilar som en tok i sina unga dagar, nu är han dock den lugnaste jag ägt efter att farsan tagit bilen och tvärnitat då han försökte bita i kofångaren :bgrin:

Hundar är underbara djur sålänge man vet något om hur man uppfostrar dem som valp, tyvärr är det många som inte kan handskas med en utan tror att den uppfostrar sig själv.

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
625506
May 21, 2004 - 3:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=Jerry]Ärligt talat verkar varken hundägaren eller föräldern särskilt ansvarsfull. Ett ensamt barn skulle inte ha någon förälder att hindra det från att klappa hunden. Jag tycker inte att man ska avliva ilska hundar, men man bör hålla dem under uppsikt ifall de befinner sig där människor kan gå förbi.

hundar är aldrig ilskna utan anledning, man kan inte säga att en hund alltid är folkilsken det kan variera från gång till gång.

Okej. Jag kan inte mycket om hundar. Men då bör inga hundar lämnas utan uppsyn. wink

pewe`
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 262
625563
May 21, 2004 - 5:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=StarCraft][quote=Callister]Hundar blir ofta dåligt uppfostrade.

👿

Tror inte helt på det där om att lämna hunden ensam... möjligtvis att dom har stängt in den i ett litet rum.. Min familj har själv 2hundar just nu... Den första av dom är den äldre (11år) Och har så länge jag vet fått klara sig någotlunda själv hemma... kanske varit ensam i 4-5 timmar per dag... Såklart inte när hon var valp men senare i livet... Aldrig att hon har rivit ner något eller dyl. Det är en av dom snällaste hundar som finns... Sen har vi en yngre valp (1år) Som också brukar lämnas ensam men inte lika ofta som den första. Båda klarar s9ig enormt bra och trivs att vara ensam då och då ingen av dom är folkilskna heller så måste säga att vi lyckats riktigt bra med deras uppfostran även om den yngre är riktigt *? knäpp 😉 *

Jag är faktiskt granne med Plupp..

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
625576
May 21, 2004 - 5:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Elaka hundar avlivar jag själv me hagelbössan... Gyttorps grova brukar ta bra...

Tacka vet jag katter...

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
625578
May 21, 2004 - 5:14 pm
sp_Permalink sp_Print

[Gamepredator wrote: Sulan]Elaka hundar avlivar jag själv me hagelbössan... Gyttorps grova brukar ta bra...

Tacka vet jag katter...

Bättre att avliva elaka människor... 😀

Jonas Fallenius
Member
Medlem
Forum Posts: 2669
625593
May 21, 2004 - 5:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Min mosters hund, Thor, var nog den mest väluppfostrade hurden jag har skådat... den delade ut julklappar på julafton och ver kolugn hela tiden.. rasen ver jag inte men den var vit med några stora svarta områden...
Dock råkade den bita en kompis lite löst men fattade genast vad den har ställt till med och försökta säga förlåt på nåt sätt som jag inte kommer ihåg..
synd att den hunden inte finns mer...

festisMER
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1991
626164
May 22, 2004 - 4:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo, det verkade osmart!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 262
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL