July 27, 2002
StarCraft wrote: [quote=Callister]Hundar blir ofta dåligt uppfostrade.
Min hund, när den var liten, så lämna dom den alltid ensam, så nu när den är ensam så får den panik och så. 🙁
Inte vi som lämna den ensam utan dem vi köpte dem av.
LOL...hahaha..den får panik, hehe, det tyckte jag var roligt 🙂
👿
Den får inte panik ordagrant utan den blir rädd/ledsen, whatever. 😛
Skulle inte förvåna mig om de som hade han innan stängde in honom i en garderob/litet rum. :arg:
February 1, 2004
Callister wrote: [quote=StarCraft][quote=Callister]Hundar blir ofta dåligt uppfostrade.
Min hund, när den var liten, så lämna dom den alltid ensam, så nu när den är ensam så får den panik och så. 🙁
👿
Skulle inte förvåna mig om de som hade han innan stängde in honom i en garderob/litet rum. :arg:
Dumt att skaffa något levande om man inte ska satsa på det 😐
January 17, 2002
Min familj hade en Rottweiler (Nisse) tills jag var 6 år, sorgligt nog vart han överkörd 🙁
Det var en av de finaste mest stabila hundar jag träffat, den enda gången jag sett honom morra var då ett fyllo vandrade in på våran gård på kvällen, annars var han en riktig knähund som aldrig gjorde en fluga förnär, han älskade barn och att leka med allt och alla.
Det är synd att de fått ett rykte om sig att vara aggresiva, de är de inte om du lägger ner lite tid på dem som valp. Men samtidigt förstår jag ju folks rädsla, de ser ju inte direkt snälla ut och används ofta som kamphundar.
Korkad farsa som lät ungen gå fram till en kopplad hund överhuvudtaget, en rottweiler är lika farlig som en labrador eller golden retriever, alla kan ha sina dåliga sidor (vilka oftast är deras ägare).
Jag har varit med och uppfostrat 5 hundar i mitt liv, och inte en enda har blivit folkilsken, den enda ilskna hund jag haft är den ena av de jag har nu, Max, han jagade bilar som en tok i sina unga dagar, nu är han dock den lugnaste jag ägt efter att farsan tagit bilen och tvärnitat då han försökte bita i kofångaren :bgrin:
Hundar är underbara djur sålänge man vet något om hur man uppfostrar dem som valp, tyvärr är det många som inte kan handskas med en utan tror att den uppfostrar sig själv.
June 18, 2001
Krqagyzzz wrote: [quote=Jerry]Ärligt talat verkar varken hundägaren eller föräldern särskilt ansvarsfull. Ett ensamt barn skulle inte ha någon förälder att hindra det från att klappa hunden. Jag tycker inte att man ska avliva ilska hundar, men man bör hålla dem under uppsikt ifall de befinner sig där människor kan gå förbi.
hundar är aldrig ilskna utan anledning, man kan inte säga att en hund alltid är folkilsken det kan variera från gång till gång.
Okej. Jag kan inte mycket om hundar. Men då bör inga hundar lämnas utan uppsyn.
October 1, 2003
Callister wrote: [quote=StarCraft][quote=Callister]Hundar blir ofta dåligt uppfostrade.
👿
Tror inte helt på det där om att lämna hunden ensam... möjligtvis att dom har stängt in den i ett litet rum.. Min familj har själv 2hundar just nu... Den första av dom är den äldre (11år) Och har så länge jag vet fått klara sig någotlunda själv hemma... kanske varit ensam i 4-5 timmar per dag... Såklart inte när hon var valp men senare i livet... Aldrig att hon har rivit ner något eller dyl. Det är en av dom snällaste hundar som finns... Sen har vi en yngre valp (1år) Som också brukar lämnas ensam men inte lika ofta som den första. Båda klarar s9ig enormt bra och trivs att vara ensam då och då ingen av dom är folkilskna heller så måste säga att vi lyckats riktigt bra med deras uppfostran även om den yngre är riktigt *? knäpp 😉 *
Jag är faktiskt granne med Plupp..
October 16, 2003
Min mosters hund, Thor, var nog den mest väluppfostrade hurden jag har skådat... den delade ut julklappar på julafton och ver kolugn hela tiden.. rasen ver jag inte men den var vit med några stora svarta områden...
Dock råkade den bita en kompis lite löst men fattade genast vad den har ställt till med och försökta säga förlåt på nåt sätt som jag inte kommer ihåg..
synd att den hunden inte finns mer...
1 Guest(s)