January 12, 2004
Hur kommer det sig att vissa mc-förare saknar självbevarelsedrift?
Vi var ute en sväng med bilen igår, och åkte på en liten "kringelikrok"väg mellan Särö och Hillared.
Det är många fina "Potthål" efter tjälen i den vägen.
Men lika förbannat så kommer det Hojåkare i fullt ös, och även på bakhjulet.
Vi höll på att smälla 3 ggr med olika mc-förare, och det komiska var att en del av kamraterna blev förbannade på oss och visade finger
Vi som höll oss på vår sida av vägen, till motsatts mot dessa idioter som vinglade över hela körbanan som fulla apskaft dom var...
Det är ett under att inte fler idioter kör ihjäl sig.
det är även helt klart att nollvisionen aldrig kommer att bli verklighet så länge det finns idioter på vägarna...
January 12, 2004
whak wrote: Ni gjorde väl inget som retade upp dem va?
Finns bilister som hamnat i "slagsmål" med mc förare efter att ha spolat bakrutan på bilen.
Vi höll oss på vår sida av vägen, och var fräcka nog att inte köra i diket så dom kunde bränna på som dom ville.
Min svärmor, som körde, tillhör inte det kategorin av människor som är kaxig.
January 12, 2004
denstore wrote: Och det är ju aldrig så att söndagsbilister kan vara en plåga. Bilister har ju alltid full kontroll, tittar hela tiden på vägen, har inte diskussioner med de andra passagerarna eller försöker hålla ordning på barnen i baksätet.......
Visst kan även dom vara ett helvetiskt besvär.
Men dessa hojåkarna var utan undantag de största idioterna jag har varit med om att möta, och då har jag varit med om en hel del korkade motorister.
Man ligger inte i "180" på en dålig, smal, slingrande väg, oavsett om man har bil eller mc.
February 16, 2005
denstore wrote: Och det är ju aldrig så att söndagsbilister kan vara en plåga. Bilister har ju alltid full kontroll, tittar hela tiden på vägen, har inte diskussioner med de andra passagerarna eller försöker hålla ordning på barnen i baksätet.......
söndagsåkare.. håller man 70-80 på en 70 väg är det jävligt normal.. ligga i 180 bara för att man tycker det är ball utan att ta hänsyn till någon eller något annat än en själv är egoistikst och korkat... sen spelar det ingen roll om man sitter i en bil eller en MC när man gör det. men Mc´s håller högre farter än bilar i genomsnitt.
många MC förare verkar ju ha attetyden: jag är BÄST på att köra, inget kan hända mig. hade dom vart så jävla bra hade dom kört mc på bana under ordnade tävlingar med en hög sponsorer i ryggen. sanningen är att större delen bara är fartkåta vägligister som skiter fullkomligt i alla andra
April 18, 2003
Det börjar bli hög tid att förbjuda sporthojjar nu, sätt en gräns på säg 60-70 hästar på motorcyklar. Det är ju rena vansinnet när 200 hk gränsen håller på att sprängas. Jag är less på att riskera livet när jag jobbar pga dessa blådårar, det blev definitivt inte bättre med alla filmer i stil med ghost rider osv.
Är väl lika bra att jag tillägger att alla som kör dylika hojjar inte har huvudet under armen när dom kör men en skrämmande majoritet har det.
March 11, 2003
Jag säger bara:
Barn i baksätet.
Barn i passagerarsätet.
Handväskan i baksätet.
Portföljen i passagerarsätet.
Dagstidningen.
Bilstereon.
Handsfacket.
Mobiltelefonen.
Laptopen.
TV:n!? (helt jävla otroligt.)
Och det finns mer.
Vad är detta nu då? Jo, det är saker jag har sett bilister syssla med under tiden de har kört bil. Och på fullaste allvar, så möter jag tio gånger hellre någon som kör för fort, än någon som läser tidningen.
January 13, 2003
denstore wrote: Jag säger bara:
Och på fullaste allvar, så möter jag tio gånger hellre någon som kör för fort, än någon som läser tidningen.
Det är ju rätt självklart. En som kör för fort är (oftast) konsentrerad på sin körning. Det är ju skillnad på fortkörning och vårdslös körning.
September 13, 2002
Krax wrote: [quote=obelix]det är även helt klart att nollvisionen aldrig kommer att bli verklighet så länge det finns idioter på vägarna...
Jag håller med. Förbjud alla att köra bil på roliga MC-vägar.
bra sagt 🙂
visst finns de idioter överallt..
endel grejer man gjort på båge e ju mindre genomtänkta...
men som sagts tidigare så finns de de helt utan självbevarelsedrift som kör som om de hade senap mellan skinkorna...
men som MCförare så måste man utgå från att alla bilister e helt dumma i huvudet..
att ligga i närmare 200 på en fin väg med lite trafik ser jag inga större problem med, men de beror ju helt på hur de ser ut från plats till plats..
sen finns de ganska mycket utrymme mellan mittlinjen å bilen fördemesta, så de går å komma förbi utan problem, gäller bara å uppmärksamma bilisten på att man finns, sen kör man.
sen på en MC har man oftast inte störande moment såsom fruntimmer, musik, barn, å annat krafs.. de e bara du å trafiken
sen e de sååå himla trevligt med bilister som lägger sig 2 meter bakom en baraföratt man kör sporthoj, å tror de kan hänga på med sin skruttiga 740
men stort tack till alla bilister som lägger sig till höger när man kommer (även om de e laglig hastighet)
citat:
alla andra i trafiken är mottrafikanter tills motsatsen e bevisad.
February 12, 2003
Krax wrote: [quote=obelix]det är även helt klart att nollvisionen aldrig kommer att bli verklighet så länge det finns idioter på vägarna...
Jag håller med. Förbjud alla att köra bil på roliga MC-vägar.
Indeed. 257 utanför mig hör man och ser en jävla massa hojar åka runt, och hade det inte funnits bilar där hade färre kört ihjäl sig...;)
Jag menar, varför ska bilen ligga på insidan av kurvan, och dessutom komma emot en? 😀
October 22, 2002
Alla tycker om att leka av sig ibland, oavsett om man åker båge eller bil. Själv så är jag ute ibland på smalar och mer krokiga vägar för att det är grymt kul att känna på vad bilen klarar av.
Fast sen så kan jag ju hållar med till viss del att det är många som inte bryr sig om livet så hårt när dom kör. Fel sida av vägen, kör över sin kapacitet osv.
March 10, 2002
Jekyll 3000 wrote: [quote=Mean Machine] Indeed. 257 utanför mig hör man och ser en j**la massa hojar åka runt, och hade det inte funnits bilar där hade färre kört ihjäl sig...;)
Hur kan det då komma sej att dom flesta dödsolyckor på mc är singelolyckor?
För de väjer för söndagsbilister? =) Men om nu de flesta dödsolyckor på MC är singelolycker varför klagar ni då? Det är deras liv.
April 18, 2003
Dehman wrote:
För de väjer för söndagsbilister? =) Men om nu de flesta dödsolyckor på MC är singelolycker varför klagar ni då? Det är deras liv.
Nu är det ju som tur var inte så illa att alla som kör omkull dör. Väldigt många blir skadade för livet i samma typ av olyckor och kostar en väldig massa lidande för sej själva och anhöriga. Du kanske tycker det är okey?
Det är det som är så unikt med mc-olyckor, väldigt många av dom sker på ödsliga vägar med lite eller ingen trafik så argumentet att man bara gasar då man är ensam på vägen håller inte. Svenska vägar är inte gjorda för att köra 250+ på, i synnerhet inte med mc.
3 Guest(s)