January 14, 2002
Akatosh wrote: Jepp, om man nu inte sjunger något överjävligt bra så måste man se väldigt bra ut så folk köper musiken för dom känner sig lite småpilska.
"åhh jaa.. jag lyssnar på musik som en skitsnygg tjej sjungit"
och jag är inte sån som har mtv osv osv så musikvideos vet jag inte av 😛
January 14, 2002
Akatosh wrote: Nejmen så e det, lyssnar du inte hellre på Britney Spears än Peps Persson? Sunkig musik från båda två men hellre tänka på fröken Spears än gamle peppe...
gillar peps persson 8)
rent av hatar britney.. lyssnar nog hellre på eminem en henne 😛 (ska tilläggas att jag så gott som bara lyssnar på techo och rock annars)
March 20, 2003
obelix wrote: Nu är du ute och seglar rejält...
Du kan inte jämföra överviktiga med alkoholister.
Även om det finns dom som missbrukar mat, så finns det dom som är överviktiga pga av sjukdom eller andra orsaker.
Det du gör här är att du avslöjar vad just du tycker om överviktiga.
Det är många överviktiga och är både omyckta och uppskattade av samhället.
Starscream wrote: Men du sa att inte feta kan vara omtyckt...
Jag tror också att de har det extra hårt och måste ha en extraordinär röst för att kunna bli något i den branchen.
Men bara för man väger mer så tror jag inte man blir mindre omtyckt.
Har många polare som är överviktiga men inte fasen bryr jag mig i det!
Ok, ni lyckades givetvis missförstå mig, kan inte vara lätt att leta syndabockar överallt.
Jag menade givetvis inte att en överviktig person inte kan vara omtyckt pga dess personlighet utan att personen har mkt svårare att lyckas musikaliskt pga sin vikt. (Går det att vrida/misstolka oxå? )
Och obelix, jag förstår inte varför det är försvarbart att missbruka mat, gör inte alla personer ett aktivt val vad de stoppar i munnen?
Visst, ett fåtal procent kanske har en mer försvarbar situation pga medicinering/taskiga gener osv men de representerar ju knappast majoriteten av befolkningen som lider av/ligger i riskzonen för fettrelaterade sjukdomar.
January 12, 2004
Pim_ wrote: Och obelix, jag förstår inte varför det är försvarbart att missbruka mat, gör inte alla personer ett aktivt val vad de stoppar i munnen?
Visst, ett fåtal procent kanske har en mer försvarbar situation pga medicinering/taskiga gener osv men de representerar ju knappast majoriteten av befolkningen som lider av/ligger i riskzonen för fettrelaterade sjukdomar.
Skillnaden är att övervikt/fetma kan orsakas av många saker...
Tex:
Föräldrar matar sina barn på ett felaktigt sätt.
Det kan vara genetiskt.
Det kan bero på mediciner.
Det kan bero på tillfällig sjukdom.
Man kan äta för lite och för sällan.
Det är en felaktig uppfattning att bara för att man är fet, så äter man onyttigt och mycket.
Men jag förnekar inte att det finns dom som likt en alkoholist missbrukar sin sprit, så missbrukar dom mat istället.
March 10, 2002
obelix wrote: [quote=Dehman][quote=obelix][quote=Pim_]Märkligt att de kan säga "Du sjunger uselt och jag har aldrig hört ngt värre" men inte kan säga "Du är för fet för att bli omtyckt och är en last för samhället"....hmmmm... tål att tänkas på...
Varför ska dom säga det?
Alltså, det ligger något i det han säger. De letar typ en ny Britney Spears/Ronan Keating. Tror inte att någon överviktig har en chans. Man kan ju kolla på Popstars, Fame Factory Idol i andra länder. Vad jag vet har aldrig någon överviktig vunnit en liknande tävling.
Läs om, läs rätt...
Jag förstod vad du menade. Men om det nu ska vara en ärlig jury, varför säger dem inte bara som det är när det kommer upp en överviktig? Såg några överviktiga som sjöng väldigt bra, men de gick inte vidare för det.
February 1, 2002
Pim_ wrote: [quote=obelix]Nu är du ute och seglar rejält...
Du kan inte jämföra överviktiga med alkoholister.
Även om det finns dom som missbrukar mat, så finns det dom som är överviktiga pga av sjukdom eller andra orsaker.
Det du gör här är att du avslöjar vad just du tycker om överviktiga.
Det är många överviktiga och är både omyckta och uppskattade av samhället.
Starscream wrote: Men du sa att inte feta kan vara omtyckt...
Jag tror också att de har det extra hårt och måste ha en extraordinär röst för att kunna bli något i den branchen.
Men bara för man väger mer så tror jag inte man blir mindre omtyckt.
Har många polare som är överviktiga men inte fasen bryr jag mig i det!
Ok, ni lyckades givetvis missförstå mig, kan inte vara lätt att leta syndabockar överallt.
Jag menade givetvis inte att en överviktig person inte kan vara omtyckt pga dess personlighet utan att personen har mkt svårare att lyckas musikaliskt pga sin vikt. (Går det att vrida/misstolka oxå? )
Säg det direkt då på ett sätt som inte går att misstolkas!
March 10, 2002
.ToL wrote: [quote=Dehman]En jag "känner" var med där. Har typ alltid bråkat med henne. Hon heter Ehlina och kommer från Eslöv (tror jag). Hennes mamma blev helt galen och började klaga. :>
Är det hon som gick i min klass när jag i Marieskolan? Tror det va nån som hette så...
Ja :>
June 28, 2001
nu mer så är det viktigare att se bra ut än att sjunga bra, det säljer oxå.
jag frågade en kompis varför han köpt brittans nyaste platta, han svarade -åhh hon är ju så jävla fräsh.
(han har alla skivor och endel DVDs + affisher)
själv så skiter jag fullständigt hur musiken blir gjord bara den är bra.
reprisen kommer om en halvtimma, hoppas det är lika roligt som alla säger.
2 Guest(s)