May 1, 2005
addeee wrote: Hej jag har IG i idrott hur illa är det på arbetsmarknaden, har hört att idrott ska vara JÄVLIGT viktigt.
Om man ska söka till idrottslärare kanske det inte är så populärt om man lyckats få IG i idrott, men annars har jag aldrig hört att det ska vara särskilt viktigt. Men så söker inte jag jobb där mina gymnasiebetyg är det viktigaste, så jag kanske inte är rätt person att uttala mig. Jag har iaf inte hört att idrott är något slags viktigt nyckelbetyg.
June 20, 2002
Idrott gar inte att tenta upp pa Komvux och man far inte ens ha med det i ett slutbetyg fran Komvux.
Snacka med din SYO, tror de ar tvungna att ge dig en chans att fixa. Annars sa tror jag precis som nagon annan att det ar totalt oviktigt om du inte tankt lasa nagon av de utbildningar dar idrott kravs.
August 11, 2005
om du har ett snitt över 15 och inte har mvg i idrott så kommer den att inte räknas med i ditt betyg OM den drar ner snittet. Har du däremot under 15 så kommer det att räknas med.
och som sagt, det beror helt på vilket yrke du ska ha i framtiden. Och vad jag vet så går det inte att plugga upp det på komvux, såvida det kanske inte är en liten skola som kanske erbjuder dig en pyttelioten möjlighet att kunna fixa till det på nåt sätt... men troligtvis inte.
March 12, 2006
Jag arbetar som idrottslärare, dock bara med elever inom årskurserna 1-6, så jag "behöver" inte tilldela någon betyg.
Av egen erfarenhet så kan jag bara säga, att det enda sättet någon kan erhålla ett IG i idrott & hälsa, är om personen i fråga inte har varit närvarande under en stor del av lektionerna.
Med andra ord, du har dig själv att skylla.
June 17, 2005
dreamweaver wrote: [quote=azN-][quote=Gilgamesh]fortfarande...hur lyckades du?
Han var inte med den gången man hade simning, kan det vara...
Han? Ja, han kanske försökte träna med tjejerna och kalla sig Therese som täckmantel. Inte konstigt att man får IG när en sån sak väl upptäcks. 😛
ne det är min flickvän som skrev här, fast det fick hon för mig!
June 5, 2004
dreamweaver wrote: [quote=azN-][quote=Gilgamesh]fortfarande...hur lyckades du?
Han var inte med den gången man hade simning, kan det vara...
Han? Ja, han kanske försökte träna med tjejerna och kalla sig Therese som täckmantel. Inte konstigt att man får IG när en sån sak väl upptäcks. 😛
Det lär ju iofs varit värre om han var med på simningen som en Therese, dom andra tjerna lär ju ha blivit ganska sura i omklädningsrummet o bastun isf...
July 27, 2002
Du har dig själv att skylla helt klart. Om man ska skolka så får man se till att fixa betyger på annat sätt.
<- En som inte var med på simningen, skidor, skridskor, friluftsdag, med en lektionsnärvaro på 10%. :bgrin: Läkarintyg går alltid att ljuga till sig, om man nu behöver ljuga.
February 17, 2004
Hur lyckas man som medlem av det manliga könet att få IG i idrott 🙄 . Hade en klasskamrat med motoriska fel som fick 3, dagens G :P.
Men å andra sidan fick ju jag bara 3 på högstadiet trots att jag var riktigt duktig i bollsporter och kondition.
Vill du ha upp betyget, snacka med läraren o fråga vad han kräver för G. Visa att du försöker i alla idrotter och närvara på lektionerna. Sen finns det inga arbetsgivare som tittar på betyg i idrott, de har aldrig frågat om mina betyg på högstadiet över huvud taget.
Hör med studievägledare om det går att välja bort idrott, det gick för några år sedan iaf.
/Dani
October 25, 2003
Callister wrote: Du har dig själv att skylla helt klart. Om man ska skolka så får man se till att fixa betyger på annat sätt.
<- En som inte var med på simningen, skidor, skridskor, friluftsdag, med en lektionsnärvaro på 10%. :bgrin: Läkarintyg går alltid att ljuga till sig, om man nu behöver ljuga.
De gånger jag har velat slippa idrott har det löst sig genom fejkade intyg från läkare.
Bara att skriva ihop något fint brev, underteckna med "Överläkare Birgitta Band-Henning" och en liten kråka.
March 7, 2004
kommer ihåg åk1 på gymnasiet. Jag och en polare var me varje idrottslektion och gick in för det och vi fick G. Sedan kommer några tjejer som är ombytta typ 20-30% av alla gånger dom ens är där och får VG...blir arg bara jag tänker på det...
Men man kanske kan få vara med andra klasser som extra för att jobba till sig ett G..
August 9, 2005
Lite sjukt i vår klass också.
Jag jobbar hårt på varje lektion är med 95% av gångerna osv. Jag är inte så bra på allt fysiskt, men i alla fall. Jag fick i alla fall VG-, vilket jag är rätt nöjd med, det jag ville ha och det jag är nöjd med.
Men sen att en tjej som bara stod blick stilla på lektionerna, ok, hon går väl lite om hon verkligen måste. Hon och jag skrev ungefär lika bra på det enda teoretiska som vi hade och hon får visserligen VG, men det ska vara ++++++++ efter.
Sen att killar i klassen som är väldigt bra på allt annat och skrev rätt ok också fick VG minus är väl rätt ok. Men jag tycker att man i alla fall måste jobba för att få bra betyg.
1 Guest(s)