IG i idrott, vad göra?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
IG i idrott, vad göra?
ultima
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 319
sp_UserOfflineSmall Offline
1024934
March 18, 2006 - 9:27 pm
sp_Permalink sp_Print

exakt, känns nästan som att lärarna har blivit mutade eller nåt :/

kicking_kangaroo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 608
1024936
March 18, 2006 - 9:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Men kan ju undra vad tjejerna gjort med den manliga idrottsläraren? 🙄

kappy
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 249
1024937
March 18, 2006 - 9:42 pm
sp_Permalink sp_Print

kicking_kangaroo wrote: Men kan ju undra vad tjejerna gjort med den manliga idrottsläraren? 🙄

laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh laugh

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
1024940
March 18, 2006 - 9:51 pm
sp_Permalink sp_Print

kicking_kangaroo wrote: Men kan ju undra vad tjejerna gjort med den manliga idrottsläraren? 🙄

Jag var polare med idrottsläraren på gymnasiet, han var typ 25 eller nåt sånt. Hängde på samma lan och sånt. Fick vg utan anledning typ. 🙂

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1024945
March 18, 2006 - 10:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Min lärare var faktiskt målvakt i allsvenskan så det så 😛

//Andreas

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1024947
March 18, 2006 - 10:05 pm
sp_Permalink sp_Print

whak wrote: [quote=kicking_kangaroo]Men kan ju undra vad tjejerna gjort med den manliga idrottsläraren? 🙄

Jag var polare med idrottsläraren på gymnasiet, han var typ 25 eller nåt sånt. Hängde på samma lan och sånt. Fick vg utan anledning typ. 🙂

Bra strategi 😉

Jag undrar oxå lite hur man bär sig åt för att få IG, typ 50%+ frånvaro eller?

Men iaf, om de inte ändrat i systemet är det som folk säger, drar det ner snittet kan man stryka det från betyget.

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1024957
March 18, 2006 - 10:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Min lärare var faktiskt målvakt i allsvenskan så det så 😛

//Andreas

Min lärare var världsmästare i Fickpingis, han måste varit grymt bra 😛

/Dani

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1024959
March 18, 2006 - 11:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote: [quote=Delph1]Min lärare var faktiskt målvakt i allsvenskan så det så 😛

//Andreas

/Dani

Min samhällslärare var dekorerad av kungen av Spanien 😛

//Andreas

airman
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 950
1024962
March 18, 2006 - 11:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Som tjej är det nog lättare att bortförklara IG... Hade många i min klass som inte ville gå på idrotten av tjejerna. Själv så fick man ju MVG heheh *stolt skryt*... Knappt man kan tro nu, blir typ anfådd av att resa mig från datorn 🙂

kicking_kangaroo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 608
1024991
March 19, 2006 - 1:40 am
sp_Permalink sp_Print

airman wrote: Som tjej är det nog lättare att bortförklara IG... Hade många i min klass som inte ville gå på idrotten av tjejerna. Själv så fick man ju MVG heheh *stolt skryt*... Knappt man kan tro nu, blir typ anfådd av att resa mig från datorn 🙂

Och ändå är du så ung att du gick i skolan så sent som MVG-systemet var med. 😛

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
1025040
March 19, 2006 - 10:20 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Dani][quote=Delph1]Min lärare var faktiskt målvakt i allsvenskan så det så 😛

//Andreas

/Dani

Min samhällslärare var dekorerad av kungen av Spanien 😛

//Andreas

Min 70-åriga svenskalärare känner alla rapansikten i Sverige, DJ mendez och Dogge är goda vänner. Hon är även professor och har jobbat för riksdag. Och även journalist.

Galen kvinna. 😀

Pulchi
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 150
1025062
March 19, 2006 - 11:13 am
sp_Permalink sp_Print

de ska inte gå att få ig om man är närvarande på lektionerna 😉

på högstadiet fick man typ g om man var där, vg om man ansträngde sig och mvg om man kunde nått 😉

på gymnasiet verkar de va likadant..

Weiron
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1839
1025072
March 19, 2006 - 11:38 am
sp_Permalink sp_Print

jag har också IG i idrott, jävla skitämne. men dedär med att välja bort idrotten helt har jag faktiskt aldrig tänkt på, det kanske man borde göra.

men idrottsläraren tjötar jämt om att IG är också ett betyg blablabla, ska dra iväg till syon imorn och snacka över saken :]

edit: så om man har IG i idrott, förändrar det mycket på pappret sen eller? för isf är det ju verkligen värt att ta bort skiten.

Lintotten
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 19
1025084
March 19, 2006 - 12:12 pm
sp_Permalink sp_Print

SoulBurn wrote: jag har också IG i idrott, j**la skitämne. men dedär med att välja bort idrotten helt har jag faktiskt aldrig tänkt på, det kanske man borde göra.

men idrottsläraren tjötar jämt om att IG är också ett betyg blablabla, ska dra iväg till syon imorn och snacka över saken :]

edit: så om man har IG i idrott, förändrar det mycket på pappret sen eller? för isf är det ju verkligen värt att ta bort skiten.

Du kan vara mattegeni, tala 20 språk flytande & ha en IQ på 200, men utan tillräcklig motorik, kunskap om kost & hälsa samt viss fysisk träning, så kommer din egen hälsa förr eller senare att sätta stora käppar i hjulen. Ta idrotten på allvar, närvara vid lektionerna, ge 100% & sluta gnäll när du bara har dig själv att skylla.

Kanske är dags att ta lite eget ansvar istället för att bara kalla det ett "skitämne".

ceasar
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 241
1025088
March 19, 2006 - 12:19 pm
sp_Permalink sp_Print

jag fick mvg i idrott!!!! Men det är nog bara för att jag är så javla grym!! :blink:

gilgamesh
Member
Medlem
Forum Posts: 2883
1025089
March 19, 2006 - 12:20 pm
sp_Permalink sp_Print

kan förstå om man kallar matte o så för skitämne...men idrott..där ska man bara klara av hur dum man än är..:P 😉

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1025101
March 19, 2006 - 12:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Idrotten tyckte jag var viktig, för då kunde man spana in de söta tjejerna i duschen 😎

/Dani

Weiron
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1839
1025167
March 19, 2006 - 4:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Lintotten wrote: [quote=SoulBurn]jag har också IG i idrott, j**la skitämne. men dedär med att välja bort idrotten helt har jag faktiskt aldrig tänkt på, det kanske man borde göra.

Du kan vara mattegeni, tala 20 språk flytande & ha en IQ på 200, men utan tillräcklig motorik, kunskap om kost & hälsa samt viss fysisk träning, så kommer din egen hälsa förr eller senare att sätta stora käppar i hjulen. Ta idrotten på allvar, närvara vid lektionerna, ge 100% & sluta gnäll när du bara har dig själv att skylla.

Kanske är dags att ta lite eget ansvar istället för att bara kalla det ett "skitämne".

jag har kunskaper om kost och träning, tränade på gym ist för gick på idrotten, för jag tyckte det gav mig mycket mer. och gnäll? haha "okej"

Lintotten
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 19
1025170
March 19, 2006 - 4:42 pm
sp_Permalink sp_Print

SoulBurn wrote: [quote=Lintotten][quote=SoulBurn]jag har också IG i idrott, j**la skitämne. men dedär med att välja bort idrotten helt har jag faktiskt aldrig tänkt på, det kanske man borde göra.

jag har kunskaper om kost och träning, tränade på gym ist för gick på idrotten, för jag tyckte det gav mig mycket mer. och gnäll? haha "okej"

"Gym" går 99% av folk under 30 år på, endast för att lägga på sig muskler. Muskler i sig ger dock inte en person bättre fysisk hälsa, det måste kombineras med andra delar för att ge en vettig & varaktig effekt. Jag har arbetat som idrottslärare i snart 10 år & vet hur viktig skolidrotten är, speciellt för dem som inte är aktiva på fritiden. Dessutom tränas lagarbete & disciplin, något som många barn & ungdomar har otroligt svårt för i dagens Sverige. För att få minst ett godkänt betyg, så krävs det bara att man kommer på lektionerna & deltar i aktiviteterna, det är knappast för mycket att begära. Om jag hade varit arbetsgivare så hade jag inte dragit mig för att sålla bort dem som inte visade sig ha denna disciplin & "tåga" i sig.

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
1025191
March 19, 2006 - 5:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Lintotten wrote:

"Gym" går 99% av folk under 30 år på, endast för att lägga på sig muskler. Muskler i sig ger dock inte en person bättre fysisk hälsa, det måste kombineras med andra delar för att ge en vettig & varaktig effekt. Jag har arbetat som idrottslärare i snart 10 år & vet hur viktig skolidrotten är, speciellt för dem som inte är aktiva på fritiden. Dessutom tränas lagarbete & disciplin, något som många barn & ungdomar har otroligt svårt för i dagens Sverige. För att få minst ett godkänt betyg, så krävs det bara att man kommer på lektionerna & deltar i aktiviteterna, det är knappast för mycket att begära. Om jag hade varit arbetsgivare så hade jag inte dragit mig för att sålla bort dem som inte visade sig ha denna disciplin & "tåga" i sig.

Skulle du ge IG till en person som inte har varit med på en del av alla olika delarna av kriterierna? Till exempel om någon inte var med den gången det var orienteringsdag och det står att "eleven ska visa kunskaper i orientering" men varit med på allt annat?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 244
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL