November 22, 2001
whak wrote: [quote=kicking_kangaroo]Men kan ju undra vad tjejerna gjort med den manliga idrottsläraren? 🙄
Jag var polare med idrottsläraren på gymnasiet, han var typ 25 eller nåt sånt. Hängde på samma lan och sånt. Fick vg utan anledning typ. 🙂
Bra strategi 😉
Jag undrar oxå lite hur man bär sig åt för att få IG, typ 50%+ frånvaro eller?
Men iaf, om de inte ändrat i systemet är det som folk säger, drar det ner snittet kan man stryka det från betyget.
August 9, 2005
airman wrote: Som tjej är det nog lättare att bortförklara IG... Hade många i min klass som inte ville gå på idrotten av tjejerna. Själv så fick man ju MVG heheh *stolt skryt*... Knappt man kan tro nu, blir typ anfådd av att resa mig från datorn 🙂
Och ändå är du så ung att du gick i skolan så sent som MVG-systemet var med. 😛
July 27, 2002
Delph1 wrote: [quote=Dani][quote=Delph1]Min lärare var faktiskt målvakt i allsvenskan så det så 😛
//Andreas
Min lärare var världsmästare i Fickpingis, han måste varit grymt bra 😛
/Dani
Min samhällslärare var dekorerad av kungen av Spanien 😛
//Andreas
Min 70-åriga svenskalärare känner alla rapansikten i Sverige, DJ mendez och Dogge är goda vänner. Hon är även professor och har jobbat för riksdag. Och även journalist.
Galen kvinna. 😀
July 10, 2003
jag har också IG i idrott, jävla skitämne. men dedär med att välja bort idrotten helt har jag faktiskt aldrig tänkt på, det kanske man borde göra.
men idrottsläraren tjötar jämt om att IG är också ett betyg blablabla, ska dra iväg till syon imorn och snacka över saken :]
edit: så om man har IG i idrott, förändrar det mycket på pappret sen eller? för isf är det ju verkligen värt att ta bort skiten.
March 12, 2006
SoulBurn wrote: jag har också IG i idrott, j**la skitämne. men dedär med att välja bort idrotten helt har jag faktiskt aldrig tänkt på, det kanske man borde göra.
men idrottsläraren tjötar jämt om att IG är också ett betyg blablabla, ska dra iväg till syon imorn och snacka över saken :]
edit: så om man har IG i idrott, förändrar det mycket på pappret sen eller? för isf är det ju verkligen värt att ta bort skiten.
Du kan vara mattegeni, tala 20 språk flytande & ha en IQ på 200, men utan tillräcklig motorik, kunskap om kost & hälsa samt viss fysisk träning, så kommer din egen hälsa förr eller senare att sätta stora käppar i hjulen. Ta idrotten på allvar, närvara vid lektionerna, ge 100% & sluta gnäll när du bara har dig själv att skylla.
Kanske är dags att ta lite eget ansvar istället för att bara kalla det ett "skitämne".
May 11, 2002
July 10, 2003
Lintotten wrote: [quote=SoulBurn]jag har också IG i idrott, j**la skitämne. men dedär med att välja bort idrotten helt har jag faktiskt aldrig tänkt på, det kanske man borde göra.
Du kan vara mattegeni, tala 20 språk flytande & ha en IQ på 200, men utan tillräcklig motorik, kunskap om kost & hälsa samt viss fysisk träning, så kommer din egen hälsa förr eller senare att sätta stora käppar i hjulen. Ta idrotten på allvar, närvara vid lektionerna, ge 100% & sluta gnäll när du bara har dig själv att skylla.
Kanske är dags att ta lite eget ansvar istället för att bara kalla det ett "skitämne".
jag har kunskaper om kost och träning, tränade på gym ist för gick på idrotten, för jag tyckte det gav mig mycket mer. och gnäll? haha "okej"
March 12, 2006
SoulBurn wrote: [quote=Lintotten][quote=SoulBurn]jag har också IG i idrott, j**la skitämne. men dedär med att välja bort idrotten helt har jag faktiskt aldrig tänkt på, det kanske man borde göra.
jag har kunskaper om kost och träning, tränade på gym ist för gick på idrotten, för jag tyckte det gav mig mycket mer. och gnäll? haha "okej"
"Gym" går 99% av folk under 30 år på, endast för att lägga på sig muskler. Muskler i sig ger dock inte en person bättre fysisk hälsa, det måste kombineras med andra delar för att ge en vettig & varaktig effekt. Jag har arbetat som idrottslärare i snart 10 år & vet hur viktig skolidrotten är, speciellt för dem som inte är aktiva på fritiden. Dessutom tränas lagarbete & disciplin, något som många barn & ungdomar har otroligt svårt för i dagens Sverige. För att få minst ett godkänt betyg, så krävs det bara att man kommer på lektionerna & deltar i aktiviteterna, det är knappast för mycket att begära. Om jag hade varit arbetsgivare så hade jag inte dragit mig för att sålla bort dem som inte visade sig ha denna disciplin & "tåga" i sig.
June 5, 2004
Lintotten wrote:
"Gym" går 99% av folk under 30 år på, endast för att lägga på sig muskler. Muskler i sig ger dock inte en person bättre fysisk hälsa, det måste kombineras med andra delar för att ge en vettig & varaktig effekt. Jag har arbetat som idrottslärare i snart 10 år & vet hur viktig skolidrotten är, speciellt för dem som inte är aktiva på fritiden. Dessutom tränas lagarbete & disciplin, något som många barn & ungdomar har otroligt svårt för i dagens Sverige. För att få minst ett godkänt betyg, så krävs det bara att man kommer på lektionerna & deltar i aktiviteterna, det är knappast för mycket att begära. Om jag hade varit arbetsgivare så hade jag inte dragit mig för att sålla bort dem som inte visade sig ha denna disciplin & "tåga" i sig.
Skulle du ge IG till en person som inte har varit med på en del av alla olika delarna av kriterierna? Till exempel om någon inte var med den gången det var orienteringsdag och det står att "eleven ska visa kunskaper i orientering" men varit med på allt annat?
3 Guest(s)