November 28, 2002
Peter@20ghz wrote: [quote=boogey][quote=Hauk]Där kom det, man är rasist för att man blir lite förbannad över den trevlige kulturberikaren. Du borde åka in på livstid Colic. helst nu.
Och där kom det...
Jag har inte kallat någon för rasist, så det får stå för dig...
tycker bara att EN unge som denna gången råkade vara invandrare låter som ett väldigt dåligt argument för att rösta på SD...
När jag var runt fjorton ställde vi också till en massa jävelskap, och till största del var vi svenskar...
Säger bara samma som står i Viu´s Sigg, "Word"
Börjar bli ruggigt trött på dessa trådar där det klankas på svennar o blattar.
Hur det än är, det flesta av er som har en benhård åsikt är inte ens gammla nog att ha varit med om annat än sandlådebråk.. kläcker ur er åsikter hit och dit som till största del grunnar i antingen i förutfatade meningar, "det har jag läst", pappas upprepade utbrott, eller liknande. Det finns inte en möjlighet att ni har nån som hellst livserfarenhet av detta utanför sandlådan.
word
October 27, 2001
Jerry, det var du som gjorde tolkningen stenkastare - vänsterpartist. Inte jag.
Boogey, du argumenterar som om du vore på vänsterflanken. Jag drog då slutsatsen att du också var vad du utgav dig för att vara.
Även här är det du som drar stenkastning-vänster paralellen.
Kan du specifiera vilka exakta moderata åsikter som du hatar? Eller om de är väldigt många, ge något exempel.
Det är ju väldigt tydligt att du inte läser vad MUF och Moderaterna skriver. Då undrar jag; får du någon kick av att öppet visa att du är lättpåverkad? Du har ju uppenbarligen inte bildat dig åsikten om moderaterna själv.
Peter, jag tycker inte att du som moderator ska förespråka åldersfixering. Om jag missade förra valet med någon månad blir jag automatiskt en vindflöjel som lätt kan påverkas? Nej, det finns gott om folk där ute som är kapabla att bilda sig en egen uppfattning om saker och ting, även fast de inte är över 20år. Den skaran är dock inte överrepresenterad här, men det är en annan diskussion. 😛
April 10, 2001
PaiN, Jag förespråkar inte åldersfixering,
om du läste ordentligt vad jag skrev, så stod det att läsa, de flesta av er har omöjligt någon egen erfarenhet genom ett par mandatperioder för att egentligen kunna utala sig om vad som är så himmla dåligt/bra. Så då får man drista sig till att säga att det som predikas är antingen något som man har hört från någon annan, nått man ev läst/hört på något partimöte/partiprogram eller så är det som sagt var bara nedärvda åsikter. alltså inte egna erfarenheter.
Att jag har dessa åsikter och vädrar dem spelar ingen roll för min moderator status, Att vara moderator är inte det samma som att vara opartisk eller åsiktslös.
Givetvis skall man föregå med gott exempel, men jag anser inte att jag har väckt anstöt för detta,, har du dock tagit illa upp så kan vi diskutera det på Icq, alt. att du talar med en forumsadmin om detta.
July 8, 2003
DiDi wrote: [quote=Öwall][quote=DiDi][quote=caged] Angående det ordet, negerbollar, är det fortfarande korrekt eller är det typ officielt att man ska säga chokladbollar. Personliger föredrar jag chokladbollar för det andra låter så vulgärt.
Senast jag smakade fanns det ingen choklad i *****bollar... Säg då kakaobollar eller kokosbollar i så fall...
senast jag smakade så tyckte jag att det smakade som choklad.
Det finns faktiskt redan något som heter chokladbollar och i dem finns det choklad...
Det finns det säkert men du måste vi byta namnet på *****bollar till något annat, kokosbollar? Jag anser ordet vara stötande och jag har alltid sagt chokladbollar.
October 27, 2001
Peter@20ghz wrote: PaiN, Jag förespråkar inte åldersfixering,
om du läste ordentligt vad jag skrev, så stod det att läsa, de flesta av er har omöjligt någon egen erfarenhet genom ett par mandatperioder för att egentligen kunna utala sig om vad som är så himmla dåligt/bra. Så då får man drista sig till att säga att det som predikas är antingen något som man har hört från någon annan, nått man ev läst/hört på något partimöte/partiprogram eller så är det som sagt var bara nedärvda åsikter. alltså inte egna erfarenheter.Att jag har dessa åsikter och vädrar dem spelar ingen roll för min moderator status, Att vara moderator är inte det samma som att vara opartisk eller åsiktslös.
Givetvis skall man föregå med gott exempel, men jag anser inte att jag har väckt anstöt för detta,, har du dock tagit illa upp så kan vi diskutera det på Icq, alt. att du talar med en forumsadmin om detta.
Jag tog inte illa upp, men det kanske andra gjorde.
Hur får man erfarenheter? Jo, man lyssnar, disskuterar, läser. Det krävs inte att man sitter brevid Göran för få in samma saker som andra politiker gör.
Jag skriver det jag själv tror på. Andra skriver vad de tror på. Att någons ord är mindre värt p.g.a. dess ålder tycker jag inte är rättvis argumentation.
Som moderator tycker jag att man ska försöka hålla sig neutral, men men, det är en diktatur, gör som ni vill. 🙂
Om du vill prata med mig på ICQ får du gärna göra det, det är bara att adda mig om du känner för det. 🙂
February 12, 2003
caged wrote: [quote=DiDi][quote=Öwall][quote=DiDi][quote=caged] Angående det ordet, negerbollar, är det fortfarande korrekt eller är det typ officielt att man ska säga chokladbollar. Personliger föredrar jag chokladbollar för det andra låter så vulgärt.
Senast jag smakade fanns det ingen choklad i *****bollar... Säg då kakaobollar eller kokosbollar i så fall...
Det finns faktiskt redan något som heter chokladbollar och i dem finns det choklad...
Det finns det säkert men du måste vi byta namnet på *****bollar till något annat, kokosbollar? Jag anser ordet vara stötande och jag har alltid sagt chokladbollar.
Men allvarligt....detta är ju så enormt töntigt!
Ursprungligen betyder inte Neger....a en person utan en viss färg (svart) så det är absolut inte rasistiskt eller kränkande att säge negerboll! Det är ju som många andra ord, vi importerar dom från andra språk så varför är just ordet neger så unikt? Någon som förstår vart jag vill komma?
July 8, 2003
x-per wrote: [quote=caged][quote=DiDi][quote=Öwall][quote=DiDi][quote=caged] Angående det ordet, negerbollar, är det fortfarande korrekt eller är det typ officielt att man ska säga chokladbollar. Personliger föredrar jag chokladbollar för det andra låter så vulgärt.
Ursprungligen betyder inte Neger....a en person utan en viss färg (svart) så det är absolut inte rasistiskt eller kränkande att säge negerboll! Det är ju som många andra ord, vi importerar dom från andra språk så varför är just ordet neger så unikt? Någon som förstår vart jag vill komma?
Jopp, jag förstår vart du vill komma. Men tiderna förändras, testa gå ut och skrivka n***r i ansiktet på en mörkhyad person så ska vi se hur han reagerar.
November 26, 2002
x-per wrote: Men allvarligt....detta är ju så enormt töntigt!
om jag vore mörkhyad skulle jag inte vilja förlikas med en boll gjord av kakaoprodukter iallafall.
den främsta anledningen till att jag ogillar ordet 'neger' är att det är ett substantiv, och jag anser helt enkelt inte att två människor med olika hudfärg är två olika sorters människor.
Nej, om jag vill beskriva en människa så använder jag adjektiv.
August 20, 2001
caged wrote: [quote=x-per][quote=caged][quote=DiDi][quote=Öwall][quote=DiDi][quote=caged] Angående det ordet, negerbollar, är det fortfarande korrekt eller är det typ officielt att man ska säga chokladbollar. Personliger föredrar jag chokladbollar för det andra låter så vulgärt.
Jopp, jag förstår vart du vill komma. Men tiderna förändras, testa gå ut och skrivka n***r i ansiktet på en mörkhyad person så ska vi se hur han reagerar.
Det är ju aldrig så att mörkhyade springer runt och säger nigger till varandra hela tiden...
June 20, 2002
Catstyle wrote: [quote=boogey][quote=Catstyle]De som vill ska få stanna, om de inte är grovt kriminella ja.
konstigt att du söker dig till ett parti som SD, då de inte någonstans nämner ett ord om kriminella invandrare, utan mer tycker att invandrare av alla dess slag utgör en fara för det svenska samhället då de förstör vår "homogena kultur" o.s.v.
tror att dina åsikter hör mer hemma år NSF-hållet...
Då har du inte läst deras partiprogram.
Håll i hatten, segla lugnt.
ehhmmm... jo det har...
NSF var att ta i, det kan jag hålla med om och ber om ursäkt för, men jag känner ändå att dina och SD´s åsikter verkar gå isär på en del punkter, då SD inte nämner något om att "de som vill skall få stanna, om de inte är grovt kriminella"...
February 12, 2003
Öwall wrote: [quote=x-per]Men allvarligt....detta är ju så enormt töntigt!
om jag vore mörkhyad skulle jag inte vilja förlikas med en boll gjord av kakaoprodukter iallafall.
den främsta anledningen till att jag ogillar ordet 'neger' är att det är ett substantiv, och jag anser helt enkelt inte att två människor med olika hudfärg är två olika sorters människor.
Nej, om jag vill beskriva en människa så använder jag adjektiv.
Men ordet "neger" är inte riktat mot en ras......och då när det inte är riktat mot en ras så förliknas inte dom med en "boll" gjort av 3dl havre, 1dl socker, 100 gram smör, vaniljsocker och en hel del kakao! Så jag tycker inte att det är något problem med att man kallar dom negerboll iofs säger jag alltid chockladboll men ändå!
August 22, 2005
boogey wrote: [quote=Catstyle][quote=boogey][quote=Catstyle]De som vill ska få stanna, om de inte är grovt kriminella ja.
konstigt att du söker dig till ett parti som SD, då de inte någonstans nämner ett ord om kriminella invandrare, utan mer tycker att invandrare av alla dess slag utgör en fara för det svenska samhället då de förstör vår "homogena kultur" o.s.v.
tror att dina åsikter hör mer hemma år NSF-hållet...
Då har du inte läst deras partiprogram.
Håll i hatten, segla lugnt.
ehhmmm... jo det har...
NSF var att ta i, det kan jag hålla med om och ber om ursäkt för, men jag känner ändå att dina och SD´s åsikter verkar gå isär på en del punkter, då SD inte nämner något om att "de som vill skall få stanna, om de inte är grovt kriminella"...
SD vill inte tvångsutvisa invandrare, om de inte är grovt kriminella.
October 28, 2002
Peter, har du träffat mig någon gång? Inte? hur kan du då veta så bombsäkert vart jag fått mina åsikter ifrån? Pappa? Han är Center, och bryr sig i princip inte. Mamma med..hon har varit med i Fredrika Systraförbund tidigare even.
Tycker det är ganska dålig stil att dra alla över en kam och bara säga att vi inte fått våra åsikter själv.
För du har bara fått dina från din fru och vågar inte tycka själv, för hon har alltid rätt eller hur? eller?
Visst, kanske inte är så "erfaren" hitills, men tillräckligt för att fått bevisat att mina fördomar mot invandre stämmer väldigt bra, får rätt mer och mer dag för dag. Den dagen jag blir bevisad motsatsen kommer jag ändra mig. Det har inte gått bra hitills.
January 17, 2002
Hauk wrote: Peter, har du träffat mig någon gång? Inte? hur kan du då veta så bombsäkert vart jag fått mina åsikter ifrån? Pappa? Han är Center, och bryr sig i princip inte. Mamma med..hon har varit med i Fredrika Systraförbund tidigare even.
Tycker det är ganska dålig stil att dra alla över en kam och bara säga att vi inte fått våra åsikter själv.För du har bara fått dina från din fru och vågar inte tycka själv, för hon har alltid rätt eller hur? eller?
Visst, kanske inte är så "erfaren" hitills, men tillräckligt för att fått bevisat att mina fördomar mot invandre stämmer väldigt bra, får rätt mer och mer dag för dag. Den dagen jag blir bevisad motsatsen kommer jag ändra mig. Det har inte gått bra hitills.
Word
September 13, 2002
Hauk wrote: Peter, har du träffat mig någon gång? Inte? hur kan du då veta så bombsäkert vart jag fått mina åsikter ifrån? Pappa? Han är Center, och bryr sig i princip inte. Mamma med..hon har varit med i Fredrika Systraförbund tidigare even.
Tycker det är ganska dålig stil att dra alla över en kam och bara säga att vi inte fått våra åsikter själv.För du har bara fått dina från din fru och vågar inte tycka själv, för hon har alltid rätt eller hur? eller?
bra talat.. jag är böjd att hålla med
February 22, 2003
Nu bryter helvetet lös! spring ta skydd domedagen är här
3 Guest(s)