April 10, 2001
hawkie wrote:
2)Peter, jag måste ju få kritisera de båda pga deras inlägg...jag baserar mitt uttalande på fakta. Sen så måste jag undra lite hur du upfattar dessa inlägg....enligt lag så är dom rasistiska, inte i just denna tråd men men..och endå har det inte vidtagits några åtgärder vad jag vet. Hur långt ska det behöva gå?
Jag anser att man kan få kritisera problemen osv. Men jag anser det inte vara ok att kalla namngivna personer för rasister, det är en åsikt som du givetvis får ha, men inte basunera ut i forumet. Det står klart o tydligt i forumsreglerna.
Jag själv kan störa mig på många av de inlägg som funnits i denna och andra trådar. Men jag har inte funnit något som jag kan vid lag binda som otillåtet. Dock kan inte jag hela lagen för hets mot folkgrupp, förtal, ärekränkning osv. Men jag tar tacksamt emot saklig och lagligt förankrad information om detta.
February 15, 2003
En grej jag tycker skulle vara att invandrarna bara får en chans.
Bryter dom mot lagar och liknande ska dom UT, bara åka hem till sitt land, och stanna där. Kan låta rasisitiskt, MEN vi kan inte ta in hur många invandrare som helst, då tycker ja dom som sköter sig och förtjänar att få bo här ska få göra det.
September 5, 2001
Catstyle wrote: Kan du vara god och länka till sidan där det förekommer olaglila uttal?
Säg EXAKT vart dom finns och EXAKT vad som är olagligt?
Nej, för jag orkar inte leta efter tråden.
Du har sagt att en neger kan enligt dig aldrig vara svensk.
Detta är en förolämpning då du inte verkar vilja ge en individ med annan hudfärg medborgarskap.
Lagen du bryter är:
Ärekränkning (brottsbalken 5:3)
Källa: http://www.sverigemotrasism.nu
gå in där o kika lite, du kanske lär dig något...
Peter skulle föreslå att du också kikar där så att du vet hur illa detta har blivit..
September 13, 2002
hawkie wrote: Källa: http://www.sverigemotrasism.nu
gå in där o kika lite, du kanske lär dig något...Peter skulle föreslå att du också kikar där så att du vet hur illa detta har blivit..
ehh.. detdär kan väl ingen bli klokare av..
står ju bara massa dynga på jobbig svenska
September 5, 2001
heimdal wrote: [quote=hawkie]Källa: http://www.sverigemotrasism.nu
gå in där o kika lite, du kanske lär dig något...Peter skulle föreslå att du också kikar där så att du vet hur illa detta har blivit..
ehh.. detdär kan väl ingen bli klokare av..
står ju bara massa dynga på jobbig svenska
Nej d klart, man måste ju ha godkänt i SvB 🙁
@Peter det var ingen spydig kommentar utan bara ett tips.
October 27, 2001
woog wrote: You cant start a fire, worryin bout your little world fallin apart, this guns for hire, even if were just dancin in the dark! fu sd
När man citerar bör man skriva det inom citations tecken och hänvisa till källan, i det här fallet; Bruce Springsteen (låt: Danicing in the dark).
Fast du kanske ser det som en egen tolkning, med massa stavfel.
"You can't start a fire worrying about your little world falling apart
This gun's for hire
Even if we're just dancing in the dark"
Om du vill verka lite seriös skippar du fjortisuttryck, se "fu" och skriver i trådar som inte är flera månader gamla.
Jag backar inte på något sätt upp SD, de har för vilda ideer för min smak. Men ska man kritisera så ska man göra det vettigt.
1 Guest(s)