October 22, 2002
Dani wrote: [quote=vdlight]oj, 100 papp skillnad. är det så pass
vad var det för modell du tittar på ?
Nissan 350Z, årsmodell 04-
Prisskillnaden skiljer sig nog från modell till modell.
En liten fråga som dyker upp i mitt huvud är vad du ska ha bilen till?
Glida? Bana? Märkesklubb?
July 18, 2003
http://www.autopower.se/import.....efault.asp
där står allt du behöver veta och ska tänka på
February 17, 2004
fisken wrote: [quote=Dani][quote=vdlight]oj, 100 papp skillnad. är det så pass
vad var det för modell du tittar på ?
Nissan 350Z, årsmodell 04-
Prisskillnaden skiljer sig nog från modell till modell.
En liten fråga som dyker upp i mitt huvud är vad du ska ha bilen till?
Glida? Bana? Märkesklubb?
Vill ha en fin sportbil då jag aldrig har haft någon. Pengar har jag ju + jobb så varför inte. Vill dock inte betala ett överpris i Sverige.
Sen ska jag ha bilen till resa på sommaren och då behöver jag en snabb bil.
January 8, 2005
blir nog nice det där... mycket nice bil för övrigt... inte funderat på att köpa begagnat, hittade en mycket fint stylad nissan 350z GT -04 på blocket för 289.000:- dock kanske detta är mer än vad nybilspriset blir i tyskland ?
hur som helst, riktigt nice bil.
best regards, pole
February 17, 2004
Fick svar från bilannons i Tyskland:
"Hi,
The car is now located in London,England (UK) because I recently moved here.I decided that is better to sell it because I don`t use it anymore (the steering-wheel is on left side and is very difficult for me to drive it in London) and it`s too bad to keep such a car and not to
use it.It`s in perfect condition and never been involved in any kind of accidents. The car has no damages and no need repairs.If you don`t have the possibility to pick it up then I will be glad to arrange a shipping. We will use a third party (a shipping company ) who will deliver the car to you. If you are interested please tell me and I will inform you the how this transaction will be done.
Please also give me your address so I can go to see how much the shipping will cost.
Think about and if you ready for a deal please get back to me to explain you more about the transaction.
Regards"
Bilen är en Nissan 350Z, 08/03, 7900 mil och kostar 8900 Euro. Den är grå i lacken. Nån som tycker jag ska åka och titta på den? Känns lite skumt då den är extremt prisvärd. Han har tagit bort annonsen så har ingen länk till bilen. Ska be honom skicka bilder och information om bilen.
Joni wrote: Om du importerar från Tyskland har du kostnad på 200€ för två veckors trafikförsäkring. Sen har du besiktning på 1800kr. Vad det gäller frakt är upp till dig, antingen kör du hem bilen eller så skickar du hem den på en lastbil.
Enligt en bekant i branschen så är det billigaste alternativet att ta hem per tåg, fast det kanske bara gäller när man tar flera bilar åt gången?
Nackdelen med tåg är att bilarna ibland är rejält skitiga och fula vid framkomsten, lackskador (Typ stenskott) är inte heller ovanligt..
Det bästa är nog att åka ner själv och se objektet före affären, om man inte har någon kontakt man litar på där nere.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 5, 2001
ilg@dd wrote: [quote=Joni]Om du importerar från Tyskland har du kostnad på 200€ för två veckors trafikförsäkring. Sen har du besiktning på 1800kr. Vad det gäller frakt är upp till dig, antingen kör du hem bilen eller så skickar du hem den på en lastbil.
Enligt en bekant i branschen så är det billigaste alternativet att ta hem per tåg, fast det kanske bara gäller när man tar flera bilar åt gången?
Nackdelen med tåg är att bilarna ibland är rejält skitiga och fula vid framkomsten, lackskador (Typ stenskott) är inte heller ovanligt..
Det bästa är nog att åka ner själv och se objektet före affären, om man inte har någon kontakt man litar på där nere.
Tåg är billigst när man tar hem flera bilar ja Kan vara också när man plockar hem riktiga klassiker typ: McLeren SLR, porsche 968 osv. Sånna man inte vill lägga på mil på mätarn osv.
Well, sist jag reggade in bil var det såhär:
Inreg: 2200 (lr dylikt)
Bes.: 350 (lr dylikt)
Skrotavgift: 1500 (Finns inte längre??)
Tänk på att försäkringar är personliga i england, och kör du utan är det en dag i finkan som gäller!
October 22, 2002
Dani wrote: Fick svar från bilannons i Tyskland:
"Hi,
The car is now located in London,England (UK) because I recently moved here.I decided that is better to sell it because I don`t use it anymore (the steering-wheel is on left side and is very difficult for me to drive it in London) and it`s too bad to keep such a car and not to
use it.It`s in perfect condition and never been involved in any kind of accidents. The car has no damages and no need repairs.If you don`t have the possibility to pick it up then I will be glad to arrange a shipping. We will use a third party (a shipping company ) who will deliver the car to you. If you are interested please tell me and I will inform you the how this transaction will be done.Please also give me your address so I can go to see how much the shipping will cost.
Think about and if you ready for a deal please get back to me to explain you more about the transaction.
Regards"
Bilen är en Nissan 350Z, 08/03, 7900 mil och kostar 8900 Euro. Den är grå i lacken. Nån som tycker jag ska åka och titta på den? Känns lite skumt då den är extremt prisvärd. Han har tagit bort annonsen så har ingen länk till bilen. Ska be honom skicka bilder och information om bilen.
Tycker det låter som en scam på lång väg. Skulle aldrig köpa en bil utomlands från någon som inte har ett gott renomé. Priser säger att det är mysko också.
1 Guest(s)