December 5, 2002
Jag vet att det är olagligt som 18- och 19-åring att importera alkoholhaltiga drycker och det är ingen moralfråga eller så vi talar om, ville bara få det sagt.
Nu till frågan - Vad händer om tullen tar mig och 3 polare med lite öl? Kanske en 10-15 flak eller nått sånt i tullen mellan Danmark och Sverige? Är det så att dom bara konfistikerar ölen så drar vi ner till Danmark i mellandagarna och "chansar". Är det så att vi riskerar böter osv så tar vi med oss en till polare som är över 20 så får han helt enkelt ta in det vi vill ha...
Inga moralkakor nu - Ett svar på frågan hade uppskattats! : )
(Känns lite dumt att ringa och fråga polisen/tullverket själva...)
December 22, 2000
Bor själv bara allt som allt 1 timmes bilfärd från min dörr tills dess att jag kliver av på den danska sidan. Och jag minns när vi var 18 år och var över där och handlade, 4 grabbar i en bil med ett bagage som inte innehöll liljekonvalj eller rosor och inte fasen såg vi någon tullare där någon gång.
Vi åkte från Helsingborg över till Helsingör. Det enda de stannade var, och är, större lastbilar och bussar, men inga bilar. Man fick ju sköta det snyggt, man behövde kanske inte packa så ölflaken hängde halvvägs ut genom rutorna 😉
Och de man har hört om folk som blivit stannade så har dom bara, det är ju iochförsig inte så bara, fått hälla ut allt som inte var tillåtet att ta med in i landet, d.v.s all alkohol för personer under 20 🙂
GL & HF 😛
March 10, 2002
macrus wrote: [quote=Dehman]Polare till mig har blivit stoppade. De har dock bara haft några flaskor. Då har tullarna hällt ut det bara. Men visst, det kan nog bli rättegång osv.
Källa?
http://www.alden.se/varusmugglig.htm
bara att läsa. :E
October 25, 2003
Ska ni bara ha 10-15 flak så kan nu ju ta personfärjorna helsingborg-helsingör och bära över allt för hand.
Har åkt över där ett bra antal gånger med en platta i varje näve, och jag har aldrig sett någon tullare.
Btw, burköl är ju inte ens billigt i danmark, varför åka över?
November 27, 2003
DiZi wrote: [quote=Tindy]Btw, burköl är ju inte ens billigt i danmark, varför åka över?
Det är lite billigare än i Sverige och dessutom så ska vi kika på andra grejer i Danmark. Får se om det blir färjan eller bron bara 🙂 Ska ju vad man hört vara billigare i Helsingör.
Öl ska inte drickas på burk, kan man ju lika gärna dricka ur plastmugg :arg:
//Andreas
December 5, 2002
Delph1 wrote: [quote=DiZi][quote=Tindy]Btw, burköl är ju inte ens billigt i danmark, varför åka över?
Det är lite billigare än i Sverige och dessutom så ska vi kika på andra grejer i Danmark. Får se om det blir färjan eller bron bara 🙂 Ska ju vad man hört vara billigare i Helsingör.
//Andreas
Hur som helst så är både öl och sprit lite billigare i danmark än vad det är på det svenska systembolaget... Eller hur? ;P Nåväl, vi drar iaf över dit i mellandagarna ;D
March 10, 2002
DiZi wrote: [quote=Delph1][quote=DiZi][quote=Tindy]Btw, burköl är ju inte ens billigt i danmark, varför åka över?
//Andreas
Hur som helst så är både öl och sprit lite billigare i danmark än vad det är på det svenska systembolaget... Eller hur? ;P Nåväl, vi drar iaf över dit i mellandagarna ;D
Billigare att köpa smuggel i Sverige än att köpa burköl i Danmark i.a.f. 🙂
1 Guest(s)