December 5, 2002
Dehman wrote: [quote=DiZi][quote=Delph1][quote=DiZi][quote=Tindy]Btw, burköl är ju inte ens billigt i danmark, varför åka över?
Det är lite billigare än i Sverige och dessutom så ska vi kika på andra grejer i Danmark. Får se om det blir färjan eller bron bara 🙂 Ska ju vad man hört vara billigare i Helsingör.
Öl ska inte drickas på burk, kan man ju lika gärna dricka ur plastmugg :arg:
//Andreas
Hur som helst så är både öl och sprit lite billigare i danmark än vad det är på det svenska systembolaget... Eller hur? ;P Nåväl, vi drar iaf över dit i mellandagarna ;D
Billigare att köpa smuggel i Sverige än att köpa burköl i Danmark i.a.f. 🙂
Ja det har du rätt i. Men en tripp med polarna till både Malmö och Danmark över en heldag är inte heller fel kan jag lova 😀
March 10, 2002
DiZi wrote: [quote=Dehman]
Ja det har du rätt i. Men en tripp med polarna till både Malmö och Danmark över en heldag är inte heller fel kan jag lova 😀
Äsch inget speciellt. Gör man ganska ofta. 🙂 Men i.a.f. varför inte bara köra ner till Rödby och dra över till Puttgard? 30 mil. Går ganska fort imo. Helt klart värt. 🙂
December 5, 2002
Dehman wrote: [quote=DiZi][quote=Dehman]
Äsch inget speciellt. Gör man ganska ofta. 🙂 Men i.a.f. varför inte bara köra ner till Rödby och dra över till Puttgard? 30 mil. Går ganska fort imo. Helt klart värt. 🙂
Jo iof, kanske är värt det. Får se vad vi hinner och så :D:D
August 2, 2001
DiZi wrote: Gah, jag vill verkligen inte åka på det. Skulle kännas så surt ; Men men, antingen så får vi väl chansa eller så får vi ta med nån vuxen ; )
Åker du bil är risken ganska liten att dom tar er. Man du kan ju ha otur och åka på ett stickprov. Nån rättegång lär det iaf inte bli vid ett sådant litet brott om du inte kräver det själv men böter kommer du inte undan.
June 17, 2002
Det som händer e att dom tar allt, ger er böter som e på typ 1000 spänn för alkoholsmuggling för eget bruk o så hamnar ni Tullens Register.. Precis som polisens register men det e tullens typ smugglare som e med där.. asså ni kan fortfarande söka jobb på arlanda o så.. det syns inte hos polisen så att säga..
December 5, 2002
MULLVADEN wrote: Det som händer e att dom tar allt, ger er böter som e på typ 1000 spänn för alkoholsmuggling för eget bruk o så hamnar ni Tullens Register.. Precis som polisens register men det e tullens typ smugglare som e med där.. asså ni kan fortfarande söka jobb på arlanda o så.. det syns inte hos polisen så att säga..
Okej. Men alltså risken borde vara VÄÄÄLDIGT liten egentligen... Men med min vanliga otur så...
November 27, 2003
DiZi wrote: [quote=Delph1]Men åker man till Danmark köper man inte burköl! De tillverkar endast burköl för att exportera upp hit! Köp på flaska :banghead:
(NEJ JAG GER MIG INTE!)
//Andreas
OKEJ! Ska köpa lite på flaska också! Ska även inhandla lite booze : )
Wie! 😀
//Andreas
December 5, 2002
Dehman wrote: [quote=Delph1]Men åker man till Danmark köper man inte burköl! De tillverkar endast burköl för att exportera upp hit! Köp på flaska :banghead:
(NEJ JAG GER MIG INTE!)
//Andreas
Helt klart, några backar Carlsberg Hof är ett måste. 🙂
Hehe, ja sålänge jag lyckas undgå tullen så :]
May 10, 2005
Tullarna har varit rätt jävliga vid öresundsbron de senaste månaderna... Har blivit stoppad ett antal gånger på sista tiden, och då har jag ändå åkt taxi...
Innan dess åkte jag i två år utan att bli stoppad en enda gång. Verkar som om det är något slags pådrag eller nåt.
Dessutom så skulle jag gissa att en nedlastad bil full med tonåringar drar till sig tullarnas uppmärksamhet en aning.
//jo
May 10, 2005
Vamp wrote: [quote=Delph1]Men åker man till Danmark köper man inte burköl! De tillverkar endast burköl för att exportera upp hit! Köp på flaska :banghead:
(NEJ JAG GER MIG INTE!)
//Andreas
Flaska är ju 10ggr godare än burk, så varför inte liksom 😀
Flaska är klass! Burköl är dekadent.
//jo
December 5, 2002
jo wrote: Tullarna har varit rätt jävliga vid öresundsbron de senaste månaderna... Har blivit stoppad ett antal gånger på sista tiden, och då har jag ändå åkt taxi...
Innan dess åkte jag i två år utan att bli stoppad en enda gång. Verkar som om det är något slags pådrag eller nåt.Dessutom så skulle jag gissa att en nedlastad bil full med tonåringar drar till sig tullarnas uppmärksamhet en aning.
//jo
Jo jag vet, därför har vi nog lagt om så att vi blir 2st och så får vi ta med en 20åring också 😛 Så löser vi biffen kanske ;D
March 10, 2002
macrus wrote: [quote=Delph1]Men åker man till Danmark köper man inte burköl! De tillverkar endast burköl för att exportera upp hit! Köp på flaska :banghead:
(NEJ JAG GER MIG INTE!)
//Andreas
Det går att hälla upp burköl i vanligt dricksglas.
Smaken av burk försvinner fortfarande inte.
November 27, 2003
Dehman wrote: [quote=macrus][quote=Delph1]Men åker man till Danmark köper man inte burköl! De tillverkar endast burköl för att exportera upp hit! Köp på flaska :banghead:
(NEJ JAG GER MIG INTE!)
//Andreas
Öl ska drickas ur flaska dessutom, alternativt bägare/glas speciellt designade för det:
[Image Can Not Be Found]
//Andreas
August 7, 2001
Delph1 wrote: [quote=Dehman][quote=macrus][quote=Delph1]Men åker man till Danmark köper man inte burköl! De tillverkar endast burköl för att exportera upp hit! Köp på flaska :banghead:
(NEJ JAG GER MIG INTE!)
//Andreas
Öl ska drickas ur flaska dessutom, alternativt bägare/glas speciellt designade för det:
[Image Can Not Be Found]
//Andreas
Det som är så bra är ju att det går att köpa flasköl i kartong.
Du slipper man dalta med alla jävla backar. 🙂
3 Guest(s)