May 19, 2003
abishai wrote: [quote=Freddah][quote=abishai]har ni gjort några impulsköp på senare tid som ni vill dela med er av? jag beställde nyss en gitarr till... helvetes 😛 det blir till att sälja den när jag väl fått hem den tror jag.
Avbeställ? 🙂
skit samma om det är onödigt eller att man egentligen inte har råd, en bra affär är en bra affär
Gamblor: du kan ju testa några gånger, först när man ser det och alla dessa tankar kommer in i huvudet som man inte riktigt kan höra, man köper och blir lite pirrig... sen kommer ångesten :bgrin:
En jobbig ångest.. speciellt om man egentlinge inte har pengarna, eller om dom skulle gå till något mycket viktigare.
March 31, 2002
Ett Sapphire 9800Pro på "Demo"-avdelningen på komplett..1825;. med frakt..
Jag som skulle köpa ett Leadtek 6800LE..
*Edit*
+DVD-brännare för nån vecka sen, Nec 3500..Beställde 3 stycken när jag ändå höll på..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 10, 2002
Massa anime boxar som står nu o samlar damm(15K)...
Sen är jag en impulsköpare så varje gång jag går ut på stan så köper jag nån hårdvara/vitvara eller någotm onödigt spel som jag vanligtvis tröttnar på efter 3sec..För att inte inhandla något så måste jag verkligen kämpa emot, ibland vinner man, ibland förlorar man mot begäret..Senast köpte jag ett minne till datorn, men nu när jag tänker efter så var den nästan nödvändig..Vill ha körkort o en intesivkurs kostar en slant så det håller mig ifrån än så länge. Annars så e man ju en slacker så man brukar festa ofta men har faktist dragit ner en aning pga kkortet...känner mig lite stolt...ingen som e sugen på animeboxar hehe
September 16, 2002
DST wrote: Massa anime boxar som står nu o samlar damm(15K)...
Vill ha! 😀
Något bra?
Något du vill sälja ^^
Jag har en förmåga att köpa så mycket skräp så det är hemskt! 😀
Men nu var det faktiskt ett tag sen, då jag har behövt köpt en del dyra grejer på senare tiden.
September 18, 2002
DST wrote: Massa anime boxar som står nu o samlar damm(15K)...
Sen är jag en impulsköpare så varje gång jag går ut på stan så köper jag nån hårdvara/vitvara eller någotm onödigt spel som jag vanligtvis tröttnar på efter 3sec..För att inte inhandla något så måste jag verkligen kämpa emot, ibland vinner man, ibland förlorar man mot begäret..Senast köpte jag ett minne till datorn, men nu när jag tänker efter så var den nästan nödvändig..Vill ha körkort o en intesivkurs kostar en slant så det håller mig ifrån än så länge. Annars så e man ju en slacker så man brukar festa ofta men har faktist dragit ner en aning pga kkortet...känner mig lite stolt...ingen som e sugen på animeboxar hehe
Jag hara samma problem :S
Helt plötsligt kan man även få för sig att man behöver en pryl (vilket man inte gör), detta gnager och gnager i bakhuvudet, man får kämpa emot. Till slut så går det inte, och man köper prylen, och inser efter 1 timme att man absolut inte behövde den 😛
September 19, 2002
Fan allt jag äger är typ impulsköpt... Rekordet var nog när jag gick in i en hifibutik för att köpa lite kablar och kom ut med högtalare & en tv för nästan 25k (tog på avbetalning iofs).
Dock brukar mina impulsköpsspöken oftast välja saker som jag faktiskt blir nöjd med. Har en "ovana" att oftast pricka rätt med det jag köper, fast i vissa fall är det ju annars. Handdator har man köpt & sålt på stubben, datorkomponenter ska vi inte ens börja tala om, då blir jag bara rädd. 🙄
September 16, 2002
Tindy wrote: [quote=Kizo][quote=DST]Massa anime boxar som står nu o samlar damm(15K)...
Vill ha! 😀
Något bra?
Något du vill sälja ^^
Jag har Lain - Serial Experiments boxen till salu...
Nja, beror helt på skick och pris.
Men den mesta anime är av intresse. Dock bara kompletta serier.
February 10, 2002
för ca tre fyra år sen kostade digitalkamerorna hyffsat mycket om ni minns...köpte cannon ixus V fö 8papp med lite tillbehör, en ericssont65(t68 wannabe) kostade faktist 4600 kr hehe en 32" Sharp widesscreen tv inkl möbel gö 17 papp, en pioneer k400 dvdspelare(den först tunna stationära dvdspelaren regfri 4400 kr en sony ministereo för 4papp...det köpte jag under en periond av 6 mån (3 stora köp faktist)..+ en mtb cykel för 15 papp som e trasig nu..Tv:n hade sjukt bra bild tills det gick 6 mån då började den fladdra som en flagga, mobilen pajjade jag på fyllan(lump permiss man var lite galen då) fattar ni vad man har slösat pengar på inpulsköp, nästan som man borde gå till en hjärndoktorn o få hjärnan utbytt hehe, men man hade ju cash jobbade på saab samtidigt som man gick i gymnasiet men kkort borde man ha tänkt på ju...dumma dumma mig
DVD boxarna som jag äger är:
Elhazard oav boxen(skit snygg)
Elhazard the alternative world dvd 1+2 av 4 dvd
Now and then here and there (gillar inte den alls, för sorlig)
Escaflawne collectors eddition med en figur( kostade 2200kr o leksaken e gjord av mjukplast, ena armen e av men kommer fixa till den (modellbyggs mästare 3 år i rad + silverpokal sen slutade jag hehe)
Maritian successor Nadesico, mycket rolig men dåligt slut
Ranma 1/2 box 1
De tre tenchi muyo filmerna( älskar TM)
Bakeratsu hunters( sorceres hunters tv serie) kompl 4 dvd rolig men lite dåligt slut
Genocyber 6 eps kompl på en dvd
Bastard älskar den men den blev aldrig färdig ....
3x3 eyes...hur bra som helst komplett serie på tv dvd
Spriggan the movie(dålig enligt mig men e ändå bra e ju ändå anime ju)
Macross pluss dvd 2 av 2
så har jag några til men de e ju inte kompletta... har sålt vissa redan....
August 7, 2001
köpa lotter på svenskaspel.se är farligt.
visserligen spelar jag bara på stryktipset och bomben.
hmm senaste impulsköpet var nog Dream Theater - Scenes from a memory DVDn. hade den inte så jag var tvungen att köpa den innan live in bodukkan släpptes 🙂 ... som sagt man kommer på efteråt att det länsar plånboken.
2 Guest(s)