In Flames i Göteborg imorgon!|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
In Flames i Göteborg imorgon!
Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
sp_UserOfflineSmall Offline
1024687
March 18, 2006 - 12:50 am
sp_Permalink sp_Print

M0rbid wrote: ingen som tvingar er att gå dit folk, så ni kan lungt sitta hemma och lyssna på era dansband 😉

Eller riktig döds wink

Cypress-h
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 263
1024693
March 18, 2006 - 1:09 am
sp_Permalink sp_Print

Klart som f*n jag ska dit!!!

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1024695
March 18, 2006 - 1:22 am
sp_Permalink sp_Print

M0rbid wrote: ingen som tvingar er att gå dit folk, så ni kan lungt sitta hemma och lyssna på era dansband 😉

For your information, de band jag lyssnar på får in flams att låta som dansband. Riktig death i stil med Vader, Dies Irae, Gojira och Amon Amarth ska det vara. Det sista klassas dessutom som melodisk death, vilket även in flames gör av nisse, 13.

LecToR
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 54
1024698
March 18, 2006 - 1:53 am
sp_Permalink sp_Print

Var på In Flames idag på arenen i stockholm, jävligt nice faktiskt och jävligt ont har man i kroppen, som det ska vara xD men inget slår opeth.

serdna
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 135
1024720
March 18, 2006 - 10:12 am
sp_Permalink sp_Print

Nja de har gjort en del bra skivor tycker jag. Typ Whoracle och
RerouteToRemain. Senaste skivan hade ju några bra låtar men håller med mkt på den var skit.

Death On Wings wrote: [quote=AxXiz]oohh gött det skulle va 😀

synd att senaste skivan var skit.... cry

Eller de senaste skivorna vart skit 😀

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1024723
March 18, 2006 - 10:17 am
sp_Permalink sp_Print

Om In Flames gör som Iron Maiden gjorde nyss och kör en tour med bara de fyra först albumen (fast kanske 5 då eftersom Clayman nog är det bästa dom gjort) så hakar jag kanske på, men knappast om de envisas med att spela nytt nu metal-dravel.

//Andreas

Death On Wings
Member
Medlem
1024804
March 18, 2006 - 3:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Om In Flames gör som Iron Maiden gjorde nyss och kör en tour med bara de fyra först albumen (fast kanske 5 då eftersom Clayman nog är det bästa dom gjort) så hakar jag kanske på, men knappast om de envisas med att spela nytt nu metal-dravel.

//Andreas

Exakt, de var okej en gång i tiden men sen de blev kommersiella och började va med i voxpop och sådan för många år sen så har det bara gått neråt, deras musik har blivit mjukare och mjukare och nu i deras senaste skiva så har de tillome med en tjej som hoppas och drar några rader ibland.

Skiljer inte så mycket från linkin park längre i mina ögon.

PaiN
Member
Medlem
Forum Posts: 2534
1024823
March 18, 2006 - 4:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=Delph1]Om In Flames gör som Iron Maiden gjorde nyss och kör en tour med bara de fyra först albumen (fast kanske 5 då eftersom Clayman nog är det bästa dom gjort) så hakar jag kanske på, men knappast om de envisas med att spela nytt nu metal-dravel.

//Andreas

Exakt, de var okej en gång i tiden men sen de blev kommersiella och började va med i voxpop och sådan för många år sen så har det bara gått neråt, deras musik har blivit mjukare och mjukare och nu i deras senaste skiva så har de tillome med en tjej som hoppas och drar några rader ibland.

Mjukare och mjukare? Det är väl löjligt lite isf. Det är inte första gången de har en "tjej" med... everlost (Part2)

Det är självklart att band måste förändra sig, förnya sig, annars skulle de dö ut i längden. Och det kommer alltid finnas insnöade "jag-kan-allt"-typer som klagar på att band utvecklas... Tur att det inte är så stora skaror.

Mean Machine, hoppas du är ironisk i precis alla inlägg du gjort i denna tråd. Hur som helst har du gett mig mycket att skratta åt, tack!

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1024829
March 18, 2006 - 4:36 pm
sp_Permalink sp_Print

PaiN wrote: Mjukare och mjukare? Det är väl löjligt lite isf. Det är inte första gången de har en "tjej" med... everlost (Part2)

Det är självklart att band måste förändra sig, förnya sig, annars skulle de dö ut i längden. Och det kommer alltid finnas insnöade "jag-kan-allt"-typer som klagar på att band utvecklas... Tur att det inte är så stora skaror.

Mean Machine, hoppas du är ironisk i precis alla inlägg du gjort i denna tråd. Hur som helst har du gett mig mycket att skratta åt, tack!

Ja men om utvecklingen att gå mot att göra precis som alla andra? Är det verkligen utveckling då? Skillnad på att förändra sig för att tro att man kan sälja mer och faktiskt göra något bra. De två senaste skivorna har varit skit rent ut sagt i jämförelse med de härliga spåren på många av de tidigare albumen.

Jag tycker personligen inte att de blivit mjukare, snarare tyngre faktiskt, men däremot inte bättre. Deras starka sida var just de medlodiska slingorna. De var ju rent av ledande inom gothernburg metal-genren och nu har dom helt övergett det för något annat som bara känns blaha.

//Andreas

whoracle
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1942
1024838
March 18, 2006 - 4:53 pm
sp_Permalink sp_Print

De äldre albumen är bättre... tycker sångarn har fått en något jobbig röst numera.. menmen Lisa gör iaf ett bra jobb på senaste skivan tycker ja. Mer av henne!

Death On Wings
Member
Medlem
1024841
March 18, 2006 - 4:59 pm
sp_Permalink sp_Print

PaiN wrote: [quote=Death On Wings][quote=Delph1]Om In Flames gör som Iron Maiden gjorde nyss och kör en tour med bara de fyra först albumen (fast kanske 5 då eftersom Clayman nog är det bästa dom gjort) så hakar jag kanske på, men knappast om de envisas med att spela nytt nu metal-dravel.

//Andreas

Mjukare och mjukare? Det är väl löjligt lite isf. Det är inte första gången de har en "tjej" med... everlost (Part2)

Förändra sig till de sämmre i sådana fall, banden blir så giriga så att de ändrar sig till det so mde flesta tycker om, lite mer "klar" sång och lite lull lull då är det mer som köper dem och det blir mer pengar men inte har de utveckla sig till det bättre inte.

Banden förlorar inte lyssnare om de kör samma race hela tiden, varje band har sina fans som i stort sett lyssnar på dem i vått och tort och bara längtar efter nya spår med ungefär samma inehåll, det var ju därför man började lyssna på dem från första början för man tyckte om materialet de gav ut, då vill man ju inte att de ska ändra sig och bli som alla andra eller hur ?

PaiN
Member
Medlem
1024849
March 18, 2006 - 5:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag börjar tröttna på alla som försöker vara något bara genom att vara emot "mainstreem"-musik. Vem *** bryr som om det låter som alla andra om det låter bra?

DOW, ja, då hade de ju kunnat sälja några tusen skivor och haft kvar sina insnöade förändringsfientliga-fans... Men de kanske tröttnar på att spela samma sak om och om igen, och vill nå ut till fler målgrupper. Och bara för att det går bra för dem behöver det ju inte betyda att de är giriga. Om du hade fått som du ville (ingen utveckling alls) så hade aldrig, deras kanske bästa album, Clayman släppts.
Uppföljaren RTR är inte dåligt heller, men i jämförelse med CM så slår den väl inte så högt. Sen tycker jag att det bara blir bättre och bättre, STYE och CC är riktigt goa skivor när man lyssnat på dem ett tag. Med tanke på vart de är på väg kan nog deras nästa platta bli en ny clayman.

Death On Wings
Member
Medlem
1024851
March 18, 2006 - 5:23 pm
sp_Permalink sp_Print

PaiN wrote: Jag börjar tröttna på alla som försöker vara något bara genom att vara emot "mainstreem"-musik. Vem *** bryr som om det låter som alla andra om det låter bra?

DOW, ja, då hade de ju kunnat sälja några tusen skivor och haft kvar sina insnöade förändringsfientliga-fans... Men de kanske tröttnar på att spela samma sak om och om igen, och vill nå ut till fler målgrupper. Och bara för att det går bra för dem behöver det ju inte betyda att de är giriga. Om du hade fått som du ville (ingen utveckling alls) så hade aldrig, deras kanske bästa album, Clayman släppts.
Uppföljaren RTR är inte dåligt heller, men i jämförelse med CM så slår den väl inte så högt. Sen tycker jag att det bara blir bättre och bättre, STYE och CC är riktigt goa skivor när man lyssnat på dem ett tag. Med tanke på vart de är på väg kan nog deras nästa platta bli en ny clayman.

Vist kan det vara så, men de flesta gammla fans är i stort sett borta.
De polare jag har och även jag själv som lyssnade mycket på in flames har helt lagt av på grund av deras "nya stil" dock ser man titt som tätt småtjejer på 15-16 år som tycker det är skitbra 😀 Men smaken är som baken.

PaiN
Member
Medlem
1024854
March 18, 2006 - 5:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote:
Vist kan det vara så, men de flesta gammla fans är i stort sett borta.
De polare jag har och även jag själv som lyssnade mycket på in flames har helt lagt av på grund av deras "nya stil" dock ser man titt som tätt småtjejer på 15-16 år som tycker det är skitbra 😀 Men smaken är som baken.

Tycker de 15-16 åriga tjejerna att dina polare är skitbra? Jag anteckar!

Death On Wings
Member
Medlem
1024856
March 18, 2006 - 5:30 pm
sp_Permalink sp_Print

PaiN wrote: [quote=Death On Wings] Vist kan det vara så, men de flesta gammla fans är i stort sett borta.

Ja du vet vad jag menar, blev lite felskrivet.

PaiN
Member
Medlem
1024859
March 18, 2006 - 5:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=PaiN][quote=Death On Wings] Vist kan det vara så, men de flesta gammla fans är i stort sett borta.

Att dina unga små flickvänner tagit över ditt intresse?

Death On Wings
Member
Medlem
1024861
March 18, 2006 - 5:38 pm
sp_Permalink sp_Print

PaiN wrote: [quote=Death On Wings][quote=PaiN][quote=Death On Wings] Vist kan det vara så, men de flesta gammla fans är i stort sett borta.

Att dina unga små flickvänner tagit över ditt intresse?

Att småtjejer tagit över mitt intresse ja.
Hur får du det till mina flickvänner ? Eller är det ännu ett tomt påstående taget ur luften ?

Edit: Det skulle vara barnarov med sådana småtjejer 😀

PaiN
Member
Medlem
1024865
March 18, 2006 - 5:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote:
Att småtjejer tagit över mitt intresse ja.
Hur får du det till mina flickvänner ? Eller är det ännu ett tomt påstående taget ur luften ?

Det var väl mer ett tomt påstående taget ur luften, just like yours.

Death On Wings
Member
Medlem
1024867
March 18, 2006 - 5:48 pm
sp_Permalink sp_Print

PaiN wrote: [quote=Death On Wings] Att småtjejer tagit över mitt intresse ja.

Som vilket ?

PaiN
Member
Medlem
1024871
March 18, 2006 - 5:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=PaiN][quote=Death On Wings] Att småtjejer tagit över mitt intresse ja.

Som vilket ?

Välj själv, du vet nog.
Om inte; poor you.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 110
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL