August 12, 2003
Helvete, fan ska man hålla på med religion så jävla mycket med i skolan för? Varför upplysa folk om fantasi saker. JAG tycker det är skit osv. Fattar inte meningen, vad har man för nytta av det?
Värsta är ju att man har prov på det och att det påverkar mitt SO betyg. OK det där med samhällskunskap osv, men det här är ju bara löjligt.
Är munkarna helt jävla gay eller? En del prester med fan.
Hur fan kan man tro att allt i Bibeln är sant? Asså, har de inget liv eller? Är inte sånt skit för folk som inte kan leva normalt och måste leva efter Bibeln eller nåt?
:arg:
Edit: Peter@20ghz Topic var helt klart störande och tonades ner en aning.
January 17, 2002
ruski2 wrote: h*****e, fan ska man hålla på med religion så j**la mycket med i skolan för? Varför upplysa folk om fantasi saker. JAG tycker det är skit osv. Fattar inte meningen, vad har man för nytta av det?
Värsta är ju att man har prov på det och att det påverkar mitt SO betyg. OK det där med samhällskunskap osv, men det här är ju bara löjligt.
Är munkarna helt j**la gay eller? En del prester med fan.
Hur fan kan man tro att allt i Bibeln är sant? Asså, har de inget liv eller? Är inte sånt skit för folk som inte kan leva normalt och måste leva efter Bibeln eller nåt?
Jag tror att ditt hopp ligger i att ingen admin är kristen
August 12, 2003
Vad? Jag bryr mig fan inte om nån är kristen, fattar bara inte mening med att jag ska lära mig religion.
Munkarna är gay för att de inte tillåter kvinnor i sina kloster eller var fan de än bor. Läraren sa att det finns präster som byter kyrka eftersom det var en kvinlig präst på den eller så.
September 12, 2001
CoLiC wrote: [quote=ruski2]h*****e, fan ska man hålla på med religion så j**la mycket med i skolan för? Varför upplysa folk om fantasi saker. JAG tycker det är skit osv. Fattar inte meningen, vad har man för nytta av det?
Är munkarna helt j**la gay eller? En del prester med fan.
Jag tror att ditt hopp ligger i att ingen admin är kristen
Grabbar...
Ni ska icke hava andra gudar jämte mig. 😀
August 12, 2003
coalan wrote: [quote=ruski2][quote=coalan]Man läser ju religon för att få avsmak
Från vad?
OMG vad handlar tråden om
Hmmz, kommer fan inte på nåt bra jävla svar. Horungar kanske? Såg en film i skolan som handlade om nån horunges hund. De sa att hans morsa var hora, uppfattade jag det som iaf. Nån Sherlock film.
April 27, 2002
det här tar priset över de mest ignoranta och idiotiska forumtrådarna jag någonsin sett! När du inser att det finns fler människor i världen än du själv, kom gärna tillbaka hit och ta upp diskussionen igen. Tills dess, håll din oupplysta trut för dig själv, tack.
...och nej, jag är inte kristen...
February 21, 2003
dude, du borde lägga ner mer tid på Svensklektionerna än att irritera dig under so...
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
April 10, 2001
Hmm somliga har hybris märker jag. 8)
Vidare är religion ett ämne precis som nått annat. är förbaskat intressant. går mycket hand i hand med historia som också är ett intressant ämne, eller sammhällskunskap för den delen. Man behöver ju inte vara religös för att läsa religion och att tycka det är intressant. Tror säkert att ni har läst om grekisk mytologi också.
February 21, 2003
Miztro wrote: Religionen i skolan har man inte för att göra folk kristna.
De vill att man ska få en inblick i hur andra kulturer lever.EDIT: Jag verkar också skriva sakta.
Precis vad jag tänkte skriva. Det är för att bygga upp ett samförstånd och undvika konflikter som många gånger har lett till krig.
June 20, 2002
ruski2 wrote: Men, vadå, vi läser om vad en fucking j**la bön är eller hur kristna gör de o de, var kommer historia och samhällskunskap in nånstans?
Ser inte det konstiga i att läsa om vad majoriteten av världens befolkning pysslar med...
Känner att någon bör komma ner på jorden...
2 Guest(s)