November 26, 2002
ruski2 wrote: MEN VAD FAN SPELAR DET FÖR ROLL HUR GAMMAL JAG ÄR?
På skolavslutingen i kyrkan så var det nån som babblade om att hon hade träffat Gud i nån dröm eller nåt. Iaf, hon sa att Gud var en krokodil eftersom han hade den skepnaden hon minst anade att han skulle vara. Så jag antar att Gud kan vara en bajskorv. Eller en horunge.
det spelar roll därför att religionsundervisningen på högstadiet och gymnasiet skiljer sig en hel del.
Religion i skolan är bra därför att man får lära sig mycket om moral och etik, vilket alla har nytta av.
Själv anser jag att gud är en slags fiktiv inkarnation av allt det vi inte kan förklara.
(vilket innebär att gud är den ovanstående meningen)
January 17, 2002
ruski2 wrote: MEN VAD FAN SPELAR DET FÖR ROLL HUR GAMMAL JAG ÄR?
På skolavslutingen i kyrkan så var det nån som babblade om att hon hade träffat Gud i nån dröm eller nåt. Iaf, hon sa att Gud var en krokodil eftersom han hade den skepnaden hon minst anade att han skulle vara. Så jag antar att Gud kan vara en bajskorv. Eller en horunge.
Alla som tror att han just kommit in i trots/vara-liten-och-tuff åldern räcker upp handen... :hb:
Jag tror inte på gud, jag tror inte heller att Ruski2 har mycket till social IQ.
Skärp dig, du beter dig omoget/uppkäftigt, om du försöker vara tuff så lyckas du inge vidare. Antingen lungnar du ner dig eller så slutar du posta här, jag har aldrig sett några vettiga inlägg av dig.
September 13, 2002
jaaa... första grejen.. när ja läste religion i 3an på gymnasiet sade våran pundade buddhist-wannabe-teacher att föratt få godkänt var man tvungen att förstå och "acceptera" andra religioner... varför skulle man tvingas acceptera andra religioner föratt bli godkänd?
irriterade mig mkt.
sen så tyckte hon att buddism och islam va de mest intressanta religionerna så de läste vi mest om. hon bjöd t.o.m. in nått hjärntvättat finskt fruntimmer som blitt muslim, hon lyckades inte få mig att se va som va bra med islam.
religion e världens äldsta(nästan iaf) å bästa ursäkt föratt börja bråka.
religion e också de bästa sättet att kontrollera folkmassorna.
December 26, 2002
Ruski2, dina inlägg innehåller för många interjektioner vilket tyder på ett fattigt ordföråd. Kanske borde du ändra din syn på skolan och se det som en rolig grej istället, så slipper du skriva onödiga inlägg om saker du uppenbarligen inte förstår dig på. :bok: :bok: :bok:
April 27, 2002
men väx upp... Inse att det finns vissa saker man måste göra (och det här är en av dom minst skadliga du nånsin kommer tvingas till), vare sig du tycker om det eller inte.
Det är nyttigt att lära sig saker, och rent barnsligt (och fjortis-aktigt om nu det är ett ord) att bete sig så som du gör nu. Vem vet, du kanske stöter på en religion du faktiskt tycker om?
April 27, 2002
baskagge: Underbar ide. Vi vill ju verkligen ha fler missnöjda, oskolade och argsinta galningar som tror blint och fanatiskt på vad de anser vara rätt! 🙂
jag tror det räcker bra med religionerna som finns idag... Speciellt Taoism/Buddhism, där du är lite mer fri. Där är det egen energi och din egen själ som står i centrum. Harmoni åt folket!
October 6, 2003
Får jag bara kommentera här?
Jag tycker att folk, som utövar religion är konstiga. Jag menar, det finns så mycket skit i världen. Så det att det sitter en hårig gubbe uppe bland molnen är utan tvekan falskt. Men det är det, jag respekterar folk. Det är deras problem om de får problem med andra bara för att de inte har samma tro.
Jag tror på evolutionen, och inte att gud skapade Människan ur ingenting.
Och de som ber till Mekka och tar på en sten varje år för att känna sig frälsta osv, det är enligt mig ganska komiskt.
Men som sagt, de får tro på det och det har inte jag något att göra med.
EDIT: Jag är inte kristen..
April 27, 2002
/me kramar Bearznail
ruski2: VÄX UPP!! det är ingen som tycker synd om dig, så sluta leka attention-whore! Om allting är så dåligt och 'skit', ta skiten någon annanstans. Den här tråden är ett så otroligt dåligt maskerat "rop på hjälp", problemet är bara att ingen orkar hjälpa folk som dig här. Har du allvarliga problem, ta upp det med närmsta psykolog. Här inne diskuterar vi hårdvara (ok ok, allmänt forum... bah, fortfarande hårdvarusajt!! :D)
3 Guest(s)