Inbjudan till djuP Diskussion!?!|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Inbjudan till djuP Diskussion!?!
Bara_Bobby
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 239
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 6, 2002 - 10:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Människor har något som driver dem framåt i livet, och i många fall kan detta vara en tro på något större och bättre än sig själv....

FINNNS gud eller kommer vi att utvecklas genom datorerna??

DraGoN
Member
Medlem
Forum Posts: 3294
160917
April 6, 2002 - 10:36 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-04-07 00:29, Bara_Bobby wrote:
Människor har något som driver dem framåt i livet, och i många fall kan detta vara en tro på något större och bättre än sig själv....

Jadu bra fråga jag tror inte på någonting iallafall. Bara att man kanske lever imorgon.

JuLmUnD
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1808
160921
April 6, 2002 - 10:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Bara så ni vet så finns inte GUD.

Vlad
Medlem
Forum Posts: 193
160923
April 6, 2002 - 10:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Inge människa har nog med hjärnkapacitet för att förstå sådana ting. Vi klarar inte ens av att förstå hur "mycket" en miljard är. Ska man då försöka komma på meningen med att vi finns så är det ännu en bit bort..

Jag kan inte säga att jag tror på gud. Jag tror att all religion har kommit till för att vi inte varit nöjda med våra liv. Tex fattiga människor som kämpar för att överleva, dom måste tro på att det ska bli bättre för att orka kämpa. Där har vi "himmelen".. Sedan har man ju dom som är rädd för att dö dom behöver ju oxo tro att vi kommer till paradiset efter döden eller dylikt.

Jag förstår inte heller varför man ska ödsla en massa tid på att vara fanatiker å leva efter bibelns alla regler. Vadå.. Vi lever inte många år.. Du eller någon annan kan inte bevisa att en gud finns. Om gud finns så kommer du nog till himmelen fastän du inte gått i kyrkan. "Han" kan inte kräva att vi ska be till honom och avguda honom då han inte gett något som helst bevis på att han finns. Förlåt vi har jesus och bibeln. Men det är då ingen större övertygelse för mig iallfall.

Om inte alla människor förstörde den här planeten med all religion och insåg att vi inte är mer värda än en "loppa" så skulle allt vara mycket bättre. Vi lever och vi dör. Helt naturligt. Sen om det nu skulle finnas en gud så blir det ju liksom en bonus efter döden. Men låt tiden utvisa det. Jag lovar ingen plågas efter dom dött. Då är du i samma stadie som innan du föddes.. Mådde du dåligt då?.. Nope.. Så lägg ner relgionen och ta dagen som den kommer.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
160932
April 6, 2002 - 11:09 pm
sp_Permalink sp_Print

He he...har du nyligt sett The Matrix kanske smile

Om gud finns...njae...jag förstår inte inte riktigt varför man ska tro på en gud när man kan tro på sig själv istället.

Finns ingen anledning att "oroa" sig över om denne gud finns...enligt en del vänner till mig så finns finns gud i alla människor så just därför är väl bättre att man ska tro på sig själv...du fattar va?

Vi utvecklas inte genom datorerna utan genom evolutionen...med andra ord...generna.

Må generna vara med dig smile

voodoozzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1130
160935
April 6, 2002 - 11:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Det finns en anledning som talar till gud´s fördel. Vem skapade den första cellen mm. Om man sedan bestämer sig för att tro på gud så kan man fråga sig finns det en gud eller flera? Är det en han eller hon eller inget? Är gud god, om han/hon är allsmäktig och låter värden vara som den är.

Men en anledning är litte svagt, tycker jag iaf. Så jag tror jag väntar med att bestäma mig tills jag är död. Om jag kommer till himlen så får jag väl erkäna att gud finns. Om jag komer til h*****et så så vet jag iaf att djävulen finns. Om inget händer så vet jag......att jag är död.

Glömde nästan bort Hompa (inte för att han har nåt med saken att göra men iaf.) Hompa är en ständigt liftand fördeta hippi knarkare som har blivit präst:D

Biters
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 866
160945
April 6, 2002 - 11:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Det finns en gud, du lever ju!!!

Kom online på icq så kan vi snacka lite...

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
161086
April 7, 2002 - 4:37 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-04-07 01:41, Biters wrote:

Det var ju ett ganska tomt argument... smile
Har varit med i liknande diskussioner förut, slutar oftast av att man tröttnar eftersom ingen som ger sig in i diskussionen har en tanke på att ändra sin åsikt.

whoracle
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1942
161093
April 7, 2002 - 4:48 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-04-07 01:41, Biters wrote:

Finns gud på icq då eller??

High Density
Medlem
Forum Posts: 194
161106
April 7, 2002 - 5:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Och i en hel del fall har denna tro på något större resulterat i krig mot andra religoner.

nevermind
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 458
161250
April 8, 2002 - 10:01 am
sp_Permalink sp_Print

Det Yttersta Svaret ("Fyrtiotvå!"), det om Livet, Universum och Allting. (På vilken fråga detta utgör ett svar, vet dock ingen!)...där har ni det 42 är svaret....frågan får ni lista ut på egen hand wink....

//liftaren

Biters
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 866
161261
April 8, 2002 - 10:29 am
sp_Permalink sp_Print

ViU, p3t3r... Har inget med dedär att göra, inte ås tänkt iaf, grejen va den att jag inte hört nått av killen bakom nicket Bara_Bobby ...

Illern
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 747
161262
April 8, 2002 - 10:34 am
sp_Permalink sp_Print

Personligen tror jag att vi lever i ett data spel från framtiden. Vi kan inte kontrollera oss själva. Det är en högre makt som styr oss och de låter oss tro att vi faktiskt lever. Vi lever, men i en fantasi värld som i The sims.
Och det vi inte ser så finns inte, t.ex Anders Pettersson i Indien som finns i telefon katalogen finns inte på riktigt eftersom jag aldrig kommer att få se honom.

Dessutom är ni alla här "bots" som inte behöver äta eller sova. smile Tänk om jag är den enda som är en levande figur på denna jord? Då skulla jag i detta nu gå och döda ngn utan att det gör ngt, han respawnar ändå tills nästa runda.
Aja, det är iaf min teori eller så har jag spelat för mycket. smile

Bleedin Radar
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 508
161287
April 8, 2002 - 12:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Du har nog NÄSTAN spelat för mycket Illern 😀

Men jag har svårt att bevisa en motsats. Själv tror jag på en Gud som skapat allt

JuLmUnD
Kommer du hit ofta?
Medlem
161296
April 8, 2002 - 1:33 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-04-08 14:40, Bleedin Radar wrote:
Du har nog NÄSTAN spelat för mycket Illern 😀

Men jag har svårt att bevisa en motsats. Själv tror jag på en Gud som skapat allt

Det är ju snarare du som har spelat för mycket.
Eller så har nåt Livets Orb freak hoppat på dig,och hjärn tvättat dig.
Asså gud är bara påhittad. En ursäkt för allt dåligt i livet.
Om du har det dåligt så kan gud hjälpa dig.
Ush.!!

Bleedin Radar
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 508
161356
April 8, 2002 - 5:02 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-04-08 15:33, JuLmUnD wrote:
Ush.!!

1. Varför skulle jag ha spelat för mycket? Vilka spel får en att bli kristen?
2. "En ursäkt för allt dåligt i livet"? Menar du att jag skulle skylla alla orättvisor och ditt uppförande på Gud???
3. "Om du har det dåligt så kan gud hjälpa dig. Ush.!!" och...?? Skulle det vara ngt negativt?

daggerr
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1367
161373
April 8, 2002 - 5:41 pm
sp_Permalink sp_Print

wtf! människan utvecklas pga det naturliga urvalet, dom starkaste individerna kan föröka sig mest och lever längst. dom svaga defekta dör å kan inte föröka sig.

Quaero
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 779
161388
April 8, 2002 - 6:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Om Gud finns eller inte är en ganska meningslös diskussion eftersom det inte går att bevisa varken eller.

Låt var och en tro vad de vill eller kom med sakliga argument för att försöka få dem att tro någonting annat. För det är vad allt detta handlar om, tro. En tro på att Gud inte finns och att vi utvecklats genom evolution är en tro likväl som kristendomen, hinduismen eller vilken annan religion som helst. Ingen av dem går att bevisa och således ska man inte fördöma någon annan för att de inte råkar tro på samma saker som en själv.

Just nu känner jag inte för att diskutera vad jag tror på och inte tror på men låt de som vill få göra det utan några påhopp, även om kommentarerna bara är skämtsamt menade. För många är religion en mycket känslig fråga och humor på det ämnet är inte alltid uppskattad.

JuLmUnD
Kommer du hit ofta?
Medlem
161395
April 8, 2002 - 6:52 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-04-08 19:02, Bleedin Radar wrote:

On 2002-04-08 15:33, JuLmUnD wrote:
Ush.!!

1. Varför skulle jag ha spelat för mycket? Vilka spel får en att bli kristen?
2. "En ursäkt för allt dåligt i livet"? Menar du att jag skulle skylla alla orättvisor och ditt uppförande på Gud???
3. "Om du har det dåligt så kan gud hjälpa dig. Ush.!!" och...?? Skulle det vara ngt negativt?

Ja för han finns inte..

JuLmUnD
Kommer du hit ofta?
Medlem
161397
April 8, 2002 - 6:56 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-04-08 20:38, Quaero wrote:
Om Gud finns eller inte är en ganska meningslös diskussion eftersom det inte går att bevisa varken eller.

Låt var och en tro vad de vill eller kom med sakliga argument för att försöka få dem att tro någonting annat. För det är vad allt detta handlar om, tro. En tro på att Gud inte finns och att vi utvecklats genom evolution är en tro likväl som kristendomen, hinduismen eller vilken annan religion som helst. Ingen av dem går att bevisa och således ska man inte fördöma någon annan för att de inte råkar tro på samma saker som en själv.

Just nu känner jag inte för att diskutera vad jag tror på och inte tror på men låt de som vill få göra det utan några påhopp, även om kommentarerna bara är skämtsamt menade. För många är religion en mycket känslig fråga och humor på det ämnet är inte alltid uppskattad.

Jag har bevis på att gud inte finns.
Hur troligt är dett att GUD har skapat jorden på 7 dagar eller vad det är?
Hu j**la hjärna tvättad är man inte då,om man tror nått sånt? Och vi skapar lite träd och lite adam och lite eva kanske.
Åhhh nä vi käka av dumma äpplen.
Vi får kicken av Gud från da paradise.
Men kära nån är det inte uppenbart hur det har gått till?
JO vi har utveklats från encelliga varelser i miljader år,det är FAKTA!!
GUD=fäjk

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 172
Currently Browsing this Page:
5 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL