September 8, 2001
On 2002-04-08 20:56, JuLmUnD wrote:
Jag har bevis på att gud inte finns.
Hur troligt är dett att GUD har skapat jorden på 7 dagar eller vad det är?
Hu j**la hjärna tvättad är man inte då,om man tror nått sånt? Och vi skapar lite träd och lite adam och lite eva kanske.
Åhhh nä vi käka av dumma äpplen.
Vi får kicken av Gud från da paradise.
Men kära nån är det inte uppenbart hur det har gått till?
JO vi har utveklats från encelliga varelser i miljader år,det är FAKTA!!
GUD=fäjk
Inte för att jag tror på Gud men enligt bibeln så skulle Guds "arbetsdag" vara flera miljoner år. Dvs 7 dagar*miljoner år ~ungefär några miljarder år.
Precis som flera har sagt tidigare så finns det ingen som kan bevisa att Gud i finns/inte finns så du är skicklig om du kan komma med bevis som gör att jag blir övertygad att det inte finns en Gud.
Amd 1700+@1605mhz | Msi K7t266pro2 | 256mb | Seagate barracuda III 40gb | Volcano 6cu+ |
[ Detta Inlägg ändrades av: Illern den 2002-04-08 21:06 ]
August 20, 2001
Hu j**la hjärna tvättad är man inte då,om man tror nått sånt? Och vi skapar lite träd och lite adam och lite eva kanske.
GUD=fäjk
Helt rätt Julmund inte finns det någon gud!
Bevisa det
Det finns därimot många saker som tyder på att gud inne finns!
+ att kristendomen och bibeln är fötryckande m m ni kan ju kålla http://www.vapaa-ajattelijat.f.....index.html
MAn ska tex bli stenad till döds på offentlig plats om man har varit olydig eller nåt i den stilen
Athlon xp 2400+@2438mhz(204fsb)/Epox 8RDA+/Twinmos 2*256mb pc3200/Sapphire radeon 9700 Gpu 276@357 Memmory 540@634 /baracuda 5 120GB/Moddat koolance chassi
3dmark (2003) 5137 3DMarks
http://service.futuremark.com/.....2k3=145415
October 10, 2001
GUD=fäjk
Det där är antagligen så nära definitionen av trångsynthet man kan komma.
Nu råkar det vara så att jag delar din trosuppfattning om skapelsen men hur du på fullt allvar kan påstå att det där är bevis och fakta är för mig helt oförståeligt, och den logik du försöker uppvisa haltar ordentligt.
Först talar du om bevis men sedan ber du läsaren bedöma hur troligt det är att Gud skapade oss. Det är precis vad jag talade om i mitt förra inlägg, ett inlägg som du tyvärr inte kan ha läst särskilt noga innan du citerade det. Du, liksom jag och ett stort antal andra tror att människan utvecklades enligt Darwins teorier om evolution, men det går inte att bevisa detta så vi kan absolut inte påstå att det andra tror är fel.
Var och en MÅSTE få tro vad personen i fråga själv håller som troligt, om du vill få andra att dela din uppfattning så använder du helt fel metod. Med inlägg som det jag citerade kommer du bara att provocera.
Har du bevis för att Gud inte finns så kan du lägga fram dem på ett sakligt sätt istället för på det sorgliga vis som ditt förra försök utgjorde. Jag tror inte på bibelns skapelseberättelse men jag kan inte bevisa någonting och därför tänker jag heller inte försöka.
Tänk efter lite innan du påstår att någonting är självklart nästa gång.
August 20, 2001
JAg ser egentligen ingen mening me livet... Man borde ha "uppdrag" som man ska utföra hehe
ja vissa säjer ju att det är en gåva.. men jaha tack tack ..Hur fan ska man annars leva eller tänka? hjälp jag fattar inget av det här! Hehe det e nog bra att inte fundera så mycket på vad som händer när man dör och så bla bla .. återfödelse e ju ett sätt men det blir ju hela tiden fler folk var kommer de ifrån
/hmm
Athlon xp 2400+@2438mhz(204fsb)/Epox 8RDA+/Twinmos 2*256mb pc3200/Sapphire radeon 9700 Gpu 276@357 Memmory 540@634 /baracuda 5 120GB/Moddat koolance chassi
August 19, 2001
On 2002-04-08 21:15, Quaero wrote:
GUD=fäjkDet där är antagligen så nära definitionen av trångsynthet man kan komma.
Nu råkar det vara så att jag delar din trosuppfattning om skapelsen men hur du på fullt allvar kan påstå att det där är bevis och fakta är för mig helt oförståeligt, och den logik du försöker uppvisa haltar ordentligt.
Först talar du om bevis men sedan ber du läsaren bedöma hur troligt det är att Gud skapade oss. Det är precis vad jag talade om i mitt förra inlägg, ett inlägg som du tyvärr inte kan ha läst särskilt noga innan du citerade det. Du, liksom jag och ett stort antal andra tror att människan utvecklades enligt Darwins teorier om evolution, men det går inte att bevisa detta så vi kan absolut inte påstå att det andra tror är fel.
Var och en MÅSTE få tro vad personen i fråga själv håller som troligt, om du vill få andra att dela din uppfattning så använder du helt fel metod. Med inlägg som det jag citerade kommer du bara att provocera.
Har du bevis för att Gud inte finns så kan du lägga fram dem på ett sakligt sätt istället för på det sorgliga vis som ditt förra försök utgjorde. Jag tror inte på bibelns skapelseberättelse men jag kan inte bevisa någonting och därför tänker jag heller inte försöka.
Tänk efter lite innan du påstår att någonting är självklart nästa gång.
I de senaste 2 inläggen har jag tänkt igenom precis vad jag har skrivit.
Men ackta er för talande ormar som blåser att palla äpplen. Ackta er!
August 20, 2001
Själv tycker jag så här:
Att tro på något är en sak och det är upp till varje människa vad man vill tro på.
Men att styras av sin tro (och oftast av en tro man blir påtvingad redan som lite bäbis) är en helt annan sak, som jag tycket låter väldigt farligt... är det inte meningen att människor är födda fria?
August 20, 2001
On 2002-04-08 21:39, DiDi wrote:
Själv tycker jag så här:Att tro på något är en sak och det är upp till varje människa vad man vill tro på.
Men att styras av sin tro (och oftast av en tro man blir påtvingad redan som lite bäbis) är en helt annan sak, som jag tycket låter väldigt farligt... är det inte meningen att människor är födda fria?
Ja det är sant men tänk på de som blir födda till Islam eller någon annan skitreligion (Dock tycker jag hinduism och buddism är dom bästa)..
Vad ska dom göra då det finns ingen "människofrihet" att man får disconnecta från sin religion.
dom tar över världen HJÄLP!!!!!!
November 4, 2001
Men ackta er för talande ormar som blåser att palla äpplen. Ackta er!
Ha ha ha det där var ju nästan lite roligt... 😀 Alla inlägg du gjort hitils i debatten skulle alltså vara genomtänkta? Nästan lite roligt att påpeka att "alla" dessa inlägg, förutom att de varit rena påhopp på kristna läran, var felstavade allihop. "tänkt igenom precis vad jag har skrivit" 😀 😀
Sen så håller jag inte med dig på en enda punkt hittils. Ingenting i bibeln säger emot darwins evolutionsteori (som har blivit mer och mer kritiserad på senare år). Bibeln handlar om tolkningar. Det står att Gud skapade världen, mannen, kvinnan och hela köret. Och visst varför inte, världen, tror inte jag iaf, uppstod i en smäll (föresten vad uppstod smällen av...). Jag tror Gud styr livets utveckling. Han skapade en urcell, lät den utvecklas... Jag tror på bibelns skapelseberättelse men därmed har jag inte sagt att jag inte tror på evolutionsläran....
PS. Svara gärna på mina frågor ovanför julmund... de du bara citera och sa gud finns ju inte....
EDIT: Lite väl aggressivt...
[ Detta Inlägg ändrades av: Bleedin Radar den 2002-04-08 22:07 ]
August 20, 2001
Hur fan tolkar man bibeln då?
November 4, 2001
Finns inget rätt och inget fel... bara en massa text...
Du har inte fått en hjärna bara för att bli "lärd" vad som är rätt och vad som är fel. Mycket får man tolka fram själv, särskilt när det gäller bibeln och andra religiösa texter, där rätt och fel är upp till var och en att bedömma
August 20, 2001
On 2002-04-07 00:48, vlad wrote:
Inge människa har nog med hjärnkapacitet för att förstå sådana ting. Vi klarar inte ens av att förstå hur "mycket" en miljard är. Ska man då försöka komma på meningen med att vi finns så är det ännu en bit bort..Jag kan inte säga att jag tror på gud. Jag tror att all religion har kommit till för att vi inte varit nöjda med våra liv. Tex fattiga människor som kämpar för att överleva, dom måste tro på att det ska bli bättre för att orka kämpa. Där har vi "himmelen".. Sedan har man ju dom som är rädd för att dö dom behöver ju oxo tro att vi kommer till paradiset efter döden eller dylikt.
Jag förstår inte heller varför man ska ödsla en massa tid på att vara fanatiker å leva efter bibelns alla regler. Vadå.. Vi lever inte många år.. Du eller någon annan kan inte bevisa att en gud finns. Om gud finns så kommer du nog till himmelen fastän du inte gått i kyrkan. "Han" kan inte kräva att vi ska be till honom och avguda honom då han inte gett något som helst bevis på att han finns. Förlåt vi har jesus och bibeln. Men det är då ingen större övertygelse för mig iallfall.
Om inte alla människor förstörde den här planeten med all religion och insåg att vi inte är mer värda än en "loppa" så skulle allt vara mycket bättre. Vi lever och vi dör. Helt naturligt. Sen om det nu skulle finnas en gud så blir det ju liksom en bonus efter döden. Men låt tiden utvisa det. Jag lovar ingen plågas efter dom dött. Då är du i samma stadie som innan du föddes.. Mådde du dåligt då?.. Nope.. Så lägg ner relgionen och ta dagen som den kommer.
Så ska det låta! Tycker att det e bra sakt vlad
August 20, 2001
On 2002-04-08 22:11, Bleedin Radar wrote:
Finns inget rätt och inget fel... bara en massa text...Du har inte fått en hjärna bara för att bli "lärd" vad som är rätt och vad som är fel. Mycket får man tolka fram själv, särskilt när det gäller bibeln och andra religiösa texter, där rätt och fel är upp till var och en att bedömma
Finns det någon som tycker det är rätt att bli stenad till döds om man har gjort något dumt?
August 20, 2001
On 2002-04-08 21:56, Sho:Gun wrote:
Ja det är sant men tänk på de som blir födda till Islam eller någon annan skitreligion (Dock tycker jag hinduism och buddism är dom bästa)..
Vad ska dom göra då det finns ingen "människofrihet" att man får disconnecta från sin religion.
dom tar över världen HJÄLP!!!!!!
Man kan ju inte låta bli att tänka på krisen mellan Israel - Palestina, som jag tror mest styrs av religions-hat gemtemot(?) varandra.
Om man nu skulle tolka bibeln, koranen mm på sådant sätt som vissa (många?) gör så skulle det vara helt ok att springa runt och skjutna ner varandra till höger och vänster.
November 4, 2001
On 2002-04-08 22:16, Sho:Gun wrote:
On 2002-04-08 22:11, Bleedin Radar wrote:
Finns inget rätt och inget fel... bara en massa text...Du har inte fått en hjärna bara för att bli "lärd" vad som är rätt och vad som är fel. Mycket får man tolka fram själv, särskilt när det gäller bibeln och andra religiösa texter, där rätt och fel är upp till var och en att bedömma
Finns det någon som tycker det är rätt att bli stenad till döds om man har gjort något dumt?
He he... Finns en del såna där saker som man nog inte ska ta allt för seriöst 😀 😀
Tror det står någonting om att man ska offra sin son om man märker att han dyrkar ngn annan Gud oxå 😀 😀
Det är såna saker som kan få en att undra lite. Jag kan inte förklara varför vissa grejer står i bibeln, men allt kanske inte ska tolkas som jätte viktigt material. Vad vet jag....
November 4, 2001
On 2002-04-08 22:36, DiDi wrote:
Man kan ju inte låta bli att tänka på krisen mellan Israel - Palestina, som jag tror mest styrs av religions-hat gemtemot(?) varandra.Om man nu skulle tolka bibeln, koranen mm på sådant sätt som vissa (många?) gör så skulle det vara helt ok att springa runt och skjutna ner varandra till höger och vänster.
Religoner har ofta använts som "täckmantel" för att kunna starta krig... Detta är ju konstigt när deras viktiga personer (Jesus & Muhammed) ville skapa fred. Eller?
August 19, 2001
On 2002-04-08 22:04, Bleedin Radar wrote:
Men ackta er för talande ormar som blåser att palla äpplen. Ackta er!Ha ha ha det där var ju nästan lite roligt... 😀 Alla inlägg du gjort hitils i debatten skulle alltså vara genomtänkta? Nästan lite roligt att påpeka att "alla" dessa inlägg, förutom att de varit rena påhopp på kristna läran, var felstavade allihop. "tänkt igenom precis vad jag har skrivit" 😀 😀
Sen så håller jag inte med dig på en enda punkt hittils. Ingenting i bibeln säger emot darwins evolutionsteori (som har blivit mer och mer kritiserad på senare år). Bibeln handlar om tolkningar. Det står att Gud skapade världen, mannen, kvinnan och hela köret. Och visst varför inte, världen, tror inte jag iaf, uppstod i en smäll (föresten vad uppstod smällen av...). Jag tror Gud styr livets utveckling. Han skapade en urcell, lät den utvecklas... Jag tror på bibelns skapelseberättelse men därmed har jag inte sagt att jag inte tror på evolutionsläran....
PS. Svara gärna på mina frågor ovanför julmund... de du bara citera och sa gud finns ju inte....
EDIT: Lite väl aggressivt...
Det kan aldrig bli mer än fel...[ Detta Inlägg ändrades av: Bleedin Radar den 2002-04-08 22:07 ]
Hahaha lol...
Visst tro så du hahahaha.. ROFL
August 19, 2001
On 2002-04-08 22:42, Bleedin Radar wrote:
On 2002-04-08 22:36, DiDi wrote:
Man kan ju inte låta bli att tänka på krisen mellan Israel - Palestina, som jag tror mest styrs av religions-hat gemtemot(?) varandra.Om man nu skulle tolka bibeln, koranen mm på sådant sätt som vissa (många?) gör så skulle det vara helt ok att springa runt och skjutna ner varandra till höger och vänster.
Religoner har ofta använts som "täckmantel" för att kunna starta krig... Detta är ju konstigt när deras viktiga personer (Jesus & Muhammed) ville skapa fred. Eller?
Asså jesusoch muhammed är som tom och jerry LOL.
Båda är påhittade. hihi ROFL där fick jag till det 😀
4 Guest(s)