September 19, 2002
Jaha, då har det hänt mig också, nån jävla pundarskalle dunkade en skruvmejsel genom dörren(inte i rutan, de sabba låsanordningen genom plåten på nåt jävla sätt).
De var snälla nog att lämna högtalarna, men de for med cd'n(ca 3000:-) och slutsteget(ca 5500:-), samt att jag nu har en jävla massa pengar att lägga ut på att få dörren fixad och låskolven utbytt. Instrumentpanelen är väck den också... 👿
Det värsta var att bilen stod i vårt parkeringshus, som det krävs att man låser upp två dörrar för att ta sig in i... Iofs kan de ha smitit in genom garageporten då någon körde ut eller nåt.
FAAAAN. Det skjuts alldeles för lite. Nackskott ska det vara! 👿 👿 👿
Ännu ett bra skäl att stanna hemma på glesbygden..
Händer iofs att jag låser bilen ibland på nån helg när jag inte ska vara hemma..
Men annar så är det nog fritt fram att hoppa in i min bil..
Har tjyven tur, så sitter till och med nycklarna i..Brukar glömma dom i emellanåt..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 19, 2002
Sardaukar wrote: Kanske var någon som har tillgång till parkeringshuset?
Tråkigt sånt där...vad är det för bil?
Jo jag har tänkt det också, bor en hel del skumma typer här. Tyvärr kan man ju aldrig bevisa något, enda anledningen att man polisanmäler är för att det krävs för försäkringen... Snuten har ju aldrig en chans att göra nåt i en sån här situation tyvärr.
Det är en -90 Celica som jag lagt ner mkt tid, pengar och arbete på...
XsaR wrote: mm har haft inbrott 2ggr o stereon skiter ja i men att dom ska ta sönder bilen.... blir aldrig bra igen när de lagas alltid hålla på o bråka med försäkringsbolagen.... sur som satan
Precis så jag tänker, ska fan skita i att låsa bilen, och aldrig ha någon stereo i den mer så finns det ingen anledning att sabba den mer. Det värsta är att mitt larm alldeles nyss pajat, annars hade man ju kunnat slippa detta. Önskar att de hade tagit rutan bara, skulle blivit billigare att fixa, plus att det inte blir en kass lagning som det nu kommer att bli. Om man ens får ut det på försäkringen, har bara halvförsäkrat med stöldförsäkring. Jag åker säkert på det själv skulle jag tro, känner mig inte särskilt positiv just nu.
September 19, 2002
CasO wrote: [ToMaHaWk], var det inte en celica du hadde???, har du ingen fullförsäkring?
Tyvärr, bara halv. Ångrar det något ofantligt nu, men jag har inte haft råd med helförsäkring än så länge. Nu har jag dock nyss fått löneförhöjning, så i fortsättningen blir det helförsäkrat och inget annat!
September 19, 2002
Gueno wrote: Säg inte att du hade fronten på.
Det var det jag inte hade, så jag förstår inte vad de ska med stereon till överhuvudtaget?!? De kan ju inte använda den ändå, så varför ta den alls?
De verkade ju ändå veta vad de gjorde i övrigt eftersom de inte plockat rutan utan slagit ett litet hål just under låskolven och gjort nåt med mekanismen innanför.. Men det går inte att låsa bilen överhuvudtaget nu längre, så nåt gick ju sönder där också.
March 14, 2001
Vadå, gäller inte halvförsäkring inbrott?
Är väldigt säker på att min syster endast hade halv när hon fick inbrott i bilen, och hon fick ut i stort sett allt på försäkringen som blev stulet.. inkl. lagning av dörr..
Sen kan man faktiskt få tag på fronter till cdspelare..
December 29, 2003
Halvförsäkringen gäller nog stöld och så, men det är olika hur mycket man får ut, vissa har en gräns på 5 och vissa på 10 000:-
När jag hade stereo tog jag en extraförsäkring upp till 30 000:- tror jag.
Sen så hade de aldrig fått med sig stereon heller iofs men hade ju mycket andra prylar, gäller bara att skruva fast ordentligt.
March 29, 2003
Du har råd med stereo 3000 + slutsteg 5500:- ?
Men ingen helförsäkring? :-k :-s
Hursomhelst lider jag med dig, hade inbrott på julaftonsmorgon. Stereon väck, det var ingen värsting stereo, den hade några år på nacken. Men själva principen, att någon gjorde inbrott i MIN bil. Känner mig lite kränkt faktiskt. Fast nu vet jag vem det va 👿
September 19, 2002
PolarIce wrote: Du har råd med stereo 3000 + slutsteg 5500:- ?
Men ingen helförsäkring? :-k :-sHursomhelst lider jag med dig, hade inbrott på julaftonsmorgon. Stereon väck, det var ingen värsting stereo, den hade några år på nacken. Men själva principen, att någon gjorde inbrott i MIN bil. Känner mig lite kränkt faktiskt. Fast nu vet jag vem det va 👿
Som sagt, lätt att vara efterklok. Många känner nog igen sig, "Nä men tar jag bara halvförsäkring så har jag ju råd med en massa andra skitdyra grejer".... Ungefär så har jag alltid resonerat, det är rätt stor skillnad på halv & helförsäkring på celican ska jag säga. Tror det var runt 10-15k/år för helförsäkring, vissa försäkringsbolag skulle ha närmare 20k om jag skriver helförsäkring då man räknas som ung och oberäknelig.. 😉
2 Guest(s)