June 3, 2001
Jaha.. då har det hänt oss oxå.. igen..
Dom jävlarna tog finsterion, alla skivorna mm.
Hämta bilen för en vecka sen.. sprojlans ny.. gått ~100 mil i dagsläget..
Skador:
Inredningen/panelen mellan sätena så att säga är helt förstört, dom/han satten en mejsel och bröt bort sterion.
Det är glas och massa vatten i sätena.
Dom/han har stått i sätena så slingorn till värmesätena e sönder + att tyget är uppskuter på flera ställen.
Panelen på passagerardörren är uppskuret.
Märken på dörren på utsidan i lacken.
Massa vatten på golvet/mattan.
Jävligt kul att ställa nått ifrån sig nånting när det springer omkring kriminella idioter överallt. 👿
November 4, 2001
Hub wrote: Larm?
Dessutom, lämmna skivor i bilen??
Rätt valfritt!
Vad menar du? Att det var hans eget fel? Jag kanske missförstår?
Min teori är att larm inte hjälper, folk är för vana att människor av misstag råkar slå igång larmet själva. Skivor i bilen Är ju inte heller något konstigt, ifall man har skivor i bilen orkar man ju inte bära med sig dem när man lämnar bilen.
September 20, 2001
chrippaz wrote: [quote=Hub]Larm?
Dessutom, lämmna skivor i bilen??
Rätt valfritt!
Vad menar du? Att det var hans eget fel? Jag kanske missförstår?
Min teori är att larm inte hjälper, folk är för vana att människor av misstag råkar slå igång larmet själva. Skivor i bilen Är ju inte heller något konstigt, ifall man har skivor i bilen orkar man ju inte bära med sig dem när man lämnar bilen.
Givetvis var det inte hans fel att nån gör ett bryt i bilen!
Men om det ser ut som det ligger nått av värde i bilen så är det alltid nått "lowlife" som anser sig kunna kränga grejjorna och tjäna lite snabba stålar... Tyvär så funkar det ju så...
Jag har haft inbrott i bilen när jag köpte cigg på rimi... Dom snodde en cd-skiva... Allt som fanns av värde, men skulle jag ha haft kvar fronten och cd-spelaren så hade dom garanterat snott dom oxå...
Så kontentan: Lämna aldrig nått av värde i bilen om man är rädd om det...
February 11, 2002
sen så köp en stereo med avtagbar front så de inte kan se att du har en stereo. Annars så kan du modda dit en lucka som skall täcka hålet så de verkligen inte ser att du har en stereo (funkar bara om stereon sitter in en bit eller har en avtagbar front).
En sak till: lämna aldrig en mobil, plånbok lr liknande synligt.... Ok har man en lyxbil så lär de försöka ta bilen... eller delar o sälja....
July 19, 2001
Ja, det är rejält irriterande med tjuvar.. Sedan blir man också förbannad över att tjackpundare ska ha sönder allt dom bryter sig in i.. När jag var liten var det inbrott i våran bil och dom snodde en nappflaska och lite blöjjor!! Hur långt får det gå egentligen?! Vi behöver MYCKET mer poliser som helst ska slå lite hårdare..
July 11, 2002
Självklart är det tråkigt när det händer sånt för andra, tänk om det hände så med våran bil?
Vart jag bor är det i princip "noll crime" bor i Centrala delen av Gävle, bredvid bocken kan man säga 😛 . Hur lungt som helst.
tack vare att flera bostadsrättföreningar har slagits ihop och anställt Securitas som patrullerar området med en jävla stor hund (Fet pung har den också) nattetid 7 dagar veckan.. då känner man säg trycgg 😀
"noll-crime" var ju å ta i, eftersom bocken blir ju bränd varje år..
:bgrin: :bgrin: :bgrin: :bgrin: :bgrin:
November 26, 2002
Smirnoff wrote: Självklart är det tråkigt när det händer sånt för andra, tänk om det hände så med våran bil?
Vart jag bor är det i princip "noll crime" bor i Centrala delen av Gävle, bredvid bocken kan man säga 😛 . Hur lungt som helst.
tack vare att flera bostadsrättföreningar har slagits ihop och anställt Securitas som patrullerar området med en j**la stor hund (Fet pung har den också) nattetid 7 dagar veckan.. då känner man säg trycgg 😀"noll-crime" var ju å ta i, eftersom bocken blir ju bränd varje år..
:bgrin: :bgrin: :bgrin: :bgrin: :bgrin:
när brukar bocken byggas?? det är ganska snart va??
February 11, 2002
HELIX wrote: Ja, det är rejält irriterande med tjuvar.. Sedan blir man också förbannad över att tjackpundare ska ha sönder allt dom bryter sig in i.. När jag var liten var det inbrott i våran bil och dom snodde en nappflaska och lite blöjjor!! Hur långt får det gå egentligen?! Vi behöver MYCKET mer poliser som helst ska slå lite hårdare..
Haha vem e så dum att dem snor en nappflaska o blöjjor? de kanske behövde blöjorna till sig själva.... hmm......
Såvida nappflaskan inte var i rent guld med diamanter i lr liknande så verkar d rätt idiotiskt....
September 20, 2001
CyriQ wrote: Haha vem e så dum att dem snor en nappflaska o blöjjor? de kanske behövde blöjorna till sig själva.... hmm......
Såvida nappflaskan inte var i rent guld med diamanter i lr liknande så verkar d rätt idiotiskt....
Knarkare och andra lowlifes kan väll oxå få barn?
May 9, 2001
dbn wrote: hehe jag låser inte ens bilen där jag bor ;>
bor ändå 6000pers här men det är ju norrland
Det är just sådana saker som är så skönt med Norrland. Man får ha saker i fred. Har en polare som bor i Sandviken (inte direkt Norrland) och han kan i princip låta det vara olåst i huset. Men det är gränsfall. De har haft några inbrott i området där han bor så han har börjat låsa och larma efter sig även fast han bara ska till butiken några hundra meter bort.
November 26, 2002
CyriQ wrote: sen så köp en stereo med avtagbar front så de inte kan se att du har en stereo. Annars så kan du modda dit en lucka som skall täcka hålet så de verkligen inte ser att du har en stereo (funkar bara om stereon sitter in en bit eller har en avtagbar front).
En sak till: lämna aldrig en mobil, plånbok lr liknande synligt.... Ok har man en lyxbil så lär de försöka ta bilen... eller delar o sälja....
pappas stereo blev stulen en gång så vi skaffade en sån med borttagbar front. fronten la vi i handskfacket 🙂
Nu har vi en lucka där. Jag fattar inte vad det gör för skillnad egentligen, vilken spånskalle som helst kan väl räkna ut att där finns en stereo...
2 Guest(s)