September 1, 2002
Gick ned till källaren i dag för att hämta en kylväska som tjejen skall ha med sig när hon drar i morgon. (semester med tjejpolarna).
Vi kommer ned och letar och letar, men hittar den inte. Då ser jag i ögonvrån att våra mattor ligger inne i grannens förråd.
Då börjar vi kolla lite till och det saknas en stor golvlampa (lika lång som jag!) och då självklarrt kylväskan.
Vi går från förråd till förråd och kolla roch hittar lampan+kylväskan i förrådet mitt emot vårat. Vad fan??
Vi tar en titt på vår dörr till förrådet och där ser man att de har tryckt in dörren och skruvat loss fästena till metallskivorna man fäster hänglåset i.
Jaha vad fan nu då tänkte jag.
Jag fattar inte hur fan folk tänker egentligen. När de snor saker ska de väl fan inte ställa dem så jag kan se direkt. Grannarna liksom! (OBS källargrannar, inte grannarna i lägenheten brevid).
JÄVLA NÖTTER!
OK nu har jag snott allt tillbaka och inget fattas vad jag vet, men det är STILEN.
Blir så förbannad så det finns inte. :arg:
Behövde bara skriva av mig lite...
EDIT: OCH VEM FAN SNOR EN KYLVÄSLA, EN GOLVLAMPA, EN PÅSE JOX OCH EN VINTERJACKA???
September 1, 2002
Vitamin-C wrote: idioter. båda två.
inte fan ska du öppna deras föråd pojk!
ring polisen, du skulle fått behålla grejjorna, stå där med vita händer, och de fått sitt straff!nu är jag rädd, att något skulle vara svårt att bevisa.
Gick knappast att bevisa att det var mina grejer. Dessutom orkar jag inte blanda in polisen i en sådan här sak.
May 17, 2002
Tänk såhär istället..
En stackars utblottad, uttråkad, magsjuk, halvt ihjälfrusen uteliggare som varjedag måste sitta i stt litta ruckel utan möjlighet till ljus, värme, fräsch kall mat eller något att roa sig med.
Men nu, efter att du har skänkt det som bara låg och skräpade i ditt källarförråd har du gjort livet flera snäpp bättre för honom. Han har en varm vinterjacka så att han slipper frysa, han har en lampa så att han slipper sitta i mörker varje kväll, han har en kylväska som han kan förvara sina leverpatéer i, så att de håller sig fräscha och han har en påse jox att mixtra med varje kväll, dvs. tom. tristessen är puts väck..
nu har han gått från att vara en stackars utblottad, uttråkad, magsjuk, halvt ihjälfrusen uteliggare till att bara vara en utblottad uteliggare... Det kallar jag att ha gjort något fär världen och medmänniskorna.
February 17, 2004
Krqagyzzz wrote: Tänk såhär istället..
En stackars utblottad, uttråkad, magsjuk, halvt ihjälfrusen uteliggare som varjedag måste sitta i stt litta ruckel utan möjlighet till ljus, värme, fräsch kall mat eller något att roa sig med.
Men nu, efter att du har skänkt det som bara låg och skräpade i ditt källarförråd har du gjort livet flera snäpp bättre för honom. Han har en varm vinterjacka så att han slipper frysa, han har en lampa så att han slipper sitta i mörker varje kväll, han har en kylväska som han kan förvara sina leverpatéer i, så att de håller sig fräscha och han har en påse jox att mixtra med varje kväll, dvs. tom. tristessen är puts väck..
nu har han gått från att vara en stackars utblottad, uttråkad, magsjuk, halvt ihjälfrusen uteliggare till att bara vara en utblottad uteliggare... Det kallar jag att ha gjort något fär världen och medmänniskorna.
Eller så var det en snål ***** ursprungligen från de småländska skogarna som snodde grejorna. Då ska personen ha stryk...
Tycker du ska ta tag i saken själv, ta reda på vem det var, vänta på rätt tillfälle och slå skiten ur honom/henne.
1 Guest(s)