Inbrott i källaren|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Inbrott i källaren
Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 31, 2007 - 8:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Gick ned till källaren i dag för att hämta en kylväska som tjejen skall ha med sig när hon drar i morgon. (semester med tjejpolarna).
Vi kommer ned och letar och letar, men hittar den inte. Då ser jag i ögonvrån att våra mattor ligger inne i grannens förråd.

Då börjar vi kolla lite till och det saknas en stor golvlampa (lika lång som jag!) och då självklarrt kylväskan.

Vi går från förråd till förråd och kolla roch hittar lampan+kylväskan i förrådet mitt emot vårat. Vad fan??

Vi tar en titt på vår dörr till förrådet och där ser man att de har tryckt in dörren och skruvat loss fästena till metallskivorna man fäster hänglåset i.

Jaha vad fan nu då tänkte jag.

Jag fattar inte hur fan folk tänker egentligen. När de snor saker ska de väl fan inte ställa dem så jag kan se direkt. Grannarna liksom! (OBS källargrannar, inte grannarna i lägenheten brevid).

JÄVLA NÖTTER!

OK nu har jag snott allt tillbaka och inget fattas vad jag vet, men det är STILEN.
Blir så förbannad så det finns inte. :arg:

Behövde bara skriva av mig lite...

EDIT: OCH VEM FAN SNOR EN KYLVÄSLA, EN GOLVLAMPA, EN PÅSE JOX OCH EN VINTERJACKA???

kappy
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 249
1149890
July 31, 2007 - 8:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Fyfan.

Det finns desperata människor oh yeh.

Samt, vem fan stjäl en kylväska golvlampa etc för att ha det på vinden? 😀

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
1149891
July 31, 2007 - 8:28 pm
sp_Permalink sp_Print

idioter. båda två.
inte fan ska du öppna deras föråd pojk!
ring polisen, du skulle fått behålla grejjorna, stå där med vita händer, och de fått sitt straff!

nu är jag rädd, att något skulle vara svårt att bevisa.

Dinos
Member
Medlem
1149892
July 31, 2007 - 8:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Vitamin-C wrote: idioter. båda två.
inte fan ska du öppna deras föråd pojk!
ring polisen, du skulle fått behålla grejjorna, stå där med vita händer, och de fått sitt straff!

nu är jag rädd, att något skulle vara svårt att bevisa.

Gick knappast att bevisa att det var mina grejer. Dessutom orkar jag inte blanda in polisen i en sådan här sak.

Dinos
Member
Medlem
1149896
July 31, 2007 - 8:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Editerade texten lite 😉 Cencurerad version.

roxerthedead
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 569
1149899
July 31, 2007 - 8:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan inte vara så att några fulla ungdomar jävlats? Jag menar, är din granne verkligen så puckad?

Dinos
Member
Medlem
1149900
July 31, 2007 - 8:56 pm
sp_Permalink sp_Print

roxerthedead wrote: Kan inte vara så att några fulla ungdomar jävlats? Jag menar, är din granne verkligen så puckad?

Ingen aning faktiskt. Det mest märkliga är att de satt tillbaka lås och låsanordningen.

Vet faktiskt inte vad jag ska tro 🙂

Jerry
Member
Medlem
1149902
July 31, 2007 - 9:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Haha...det måste vara ett skämt.

Dinos
Member
Medlem
1149904
July 31, 2007 - 9:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo det måste det nog vara. Har fan inte slagit mig tanken ens att pojkspolingar gör ett sådant skämt.
Det är ju dock något jag också skulle kunna gjort när jag var ung 😀

Det är fortfarande ett inbrott dock 😉

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
1149926
August 1, 2007 - 7:29 am
sp_Permalink sp_Print

Tänk såhär istället..

En stackars utblottad, uttråkad, magsjuk, halvt ihjälfrusen uteliggare som varjedag måste sitta i stt litta ruckel utan möjlighet till ljus, värme, fräsch kall mat eller något att roa sig med.

Men nu, efter att du har skänkt det som bara låg och skräpade i ditt källarförråd har du gjort livet flera snäpp bättre för honom. Han har en varm vinterjacka så att han slipper frysa, han har en lampa så att han slipper sitta i mörker varje kväll, han har en kylväska som han kan förvara sina leverpatéer i, så att de håller sig fräscha och han har en påse jox att mixtra med varje kväll, dvs. tom. tristessen är puts väck..

nu har han gått från att vara en stackars utblottad, uttråkad, magsjuk, halvt ihjälfrusen uteliggare till att bara vara en utblottad uteliggare... Det kallar jag att ha gjort något fär världen och medmänniskorna.

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
1149945
August 1, 2007 - 11:10 am
sp_Permalink sp_Print

Läste en tråd om sånt här på flashback för ett tag sen. Är tydligen ganska populärt att blanda om grannars saker. Vad som dessutom verkade populärt var att när man flyttade ut, det man inte ville ha med sig, la man helt enkelt i grannens förråd. 😀

Dinos
Member
Medlem
1149958
August 1, 2007 - 3:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu trodde ju jag tyvärr att källarförråd var till för att lagra saker man inte hade plats för i lägenheten.
Men jag får ta och hyra ett förråd hos Shuregaard i stället för att ha mina saker i lekstugan under huset.

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1149973
August 1, 2007 - 6:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: Tänk såhär istället..

En stackars utblottad, uttråkad, magsjuk, halvt ihjälfrusen uteliggare som varjedag måste sitta i stt litta ruckel utan möjlighet till ljus, värme, fräsch kall mat eller något att roa sig med.

Men nu, efter att du har skänkt det som bara låg och skräpade i ditt källarförråd har du gjort livet flera snäpp bättre för honom. Han har en varm vinterjacka så att han slipper frysa, han har en lampa så att han slipper sitta i mörker varje kväll, han har en kylväska som han kan förvara sina leverpatéer i, så att de håller sig fräscha och han har en påse jox att mixtra med varje kväll, dvs. tom. tristessen är puts väck..

nu har han gått från att vara en stackars utblottad, uttråkad, magsjuk, halvt ihjälfrusen uteliggare till att bara vara en utblottad uteliggare... Det kallar jag att ha gjort något fär världen och medmänniskorna.

Eller så var det en snål ***** ursprungligen från de småländska skogarna som snodde grejorna. Då ska personen ha stryk...

Tycker du ska ta tag i saken själv, ta reda på vem det var, vänta på rätt tillfälle och slå skiten ur honom/henne.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 365
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL