June 23, 2002
Tänkte dela med mig av min otroligt roliga söndag.
Såhär såg det ut idag när man kom ut till bilen.
[Image Can Not Be Found] Vafan?!
[Image Can Not Be Found] Jaha dom har varit inne och plockat grejerna.
[Image Can Not Be Found] Stereon sitter kvar, men huvudenheten verkar vara borta.. suck.
[Image Can Not Be Found] Här var det lite mer utrymme än vad det var förrut. 👿 Hela hatthyllan har dom snott också.
[Image Can Not Be Found] Ja här var ju GPS'en, fronten och småpengarna borta. Vem fan snor 30-40kr i mynt? Well well pundare.
Suck så jävla less på allt skit med bilar nu.
Blev av med fronten till stereon (Pioneer DEH-5000UB), GPSen, GAS Slutsteg, GAS 2x12", GAS 6x9, en påse med småpengar till parkering(wtf?)
Vem fan snor dessa grejer, dom är fan inte värda ett jävla piss om man ska sälja det. Högtalarna, basen och slutsteget är säkert 1.5år gammalt. Stereon tog dom bara fronten på så kan inte vara värd nåt heller, GPSen är en gammal och är fan knappt värd 300kr säkert. Småpengarna är väl värda 30-40kr.
Ja jag får skylla mig själv att jag hade GPSen och fronten i bilen, faktum är att man inte får ha sakerna i fred så man borde inte ha det där. Ändock är det surt.
Stod parkerad i Ärvinge.
Om nån har sett eller hört om någon som säljer dessa grejer så får ni gärna kontakta mig.
June 23, 2002
obelix wrote: antingen pundare, nybörjare eller nån som tog först och kollar sen typ...
Rätt säker på att det är någon pundare eller någon ung nybörjare. Dom/den hade gjort ett försök att få loss stereon men misslyckats rätt brutalt, tog antagligen för lång tid.
Verkar som en pundare med tanke på att småpengarna(parkeringspengar), cirka 30-40kr var baxade också.
September 5, 2001
Så jävla tråkigt att se sådant.
Detta är den främsta anledningen jag inte har bra ljud i bilen. Åker man runt och dunkar så skriver asen ner reg.nr. och kommer till bilen där den står.
Dom skiter ju i vilka grejjer som sitter i, dunkar det så är det säkert bra grejjer tänker everyday quarter pounder :/ I dina ögon kanske det "bara" är 500:- i deras ögon är det några gram av gottigott.
March 31, 2005
Usch ja jävla ninjor som inte kan skilja på "mitt & ditt" .. tur i oturen att det inte var dyrare saker som du inte alls fått tillbaka pengarna för av försäkringsbolaget .. peppar peppar har jag alltid fått ha mina bilar i fred så när som på min förra 850 med R vinge som någon pundare med ninjade 🙁
August 16, 2003
då sånt här tyvärr händer så för att minska risken så lägg fronten till stereon i handskfacket, samma sak med GPS. inga saker som ser "dyra" ut ska synas utifrån.
30-40kr det är ju ändå 3-4 hamburgare på restaurang gula måsen. (skulle nog också tagit pengarna om jag nu ändå besvärat mig med att bryta mig in i bilen)
February 3, 2003
Inte undra på att man börjar gå i lite väl elitistiska tankar när man ser sådant här.
Hände mig något liknande för lite mindre än ett år sedan. Dock tog de ingenting då jag inte har något av värde i bilen. Men bara känslan av att någon varit inne i ens bil utan medgivande (plus det faktum att de krossade en ruta för mig) och att man inte kan göra något åt det. Man känner sig så frustrerad.
Edit: Hoppas du får tillbaka grejorna, även om chansen till det är minimal.
June 23, 2002
Poontus wrote: då sånt här tyvärr händer så för att minska risken så lägg fronten till stereon i handskfacket, samma sak med GPS. inga saker som ser "dyra" ut ska synas utifrån.
30-40kr det är ju ändå 3-4 hamburgare på restaurang gula måsen. (skulle nog också tagit pengarna om jag nu ändå besvärat mig med att bryta mig in i bilen)
Självklart hade jag inte grejerna framme. Dock ska det ju inte ligga där heller utan man ska ta med sig det in. Men rätt drygt att släpa på det hela tiden.
October 22, 2002
macrus wrote: Självklart hade jag inte grejerna framme. Dock ska det ju inte ligga där heller utan man ska ta med sig det in. Men rätt drygt att släpa på det hela tiden.
Att släpa med sig en stereofront är inte alls jobbigt.
Sen måste jag ställa en fråga: Hur dåligt lokalsinne har du om du ständigt måste ha GPS:en med dig?
June 23, 2002
fisken wrote: Att släpa med sig en stereofront är inte alls jobbigt.
Sen måste jag ställa en fråga: Hur dåligt lokalsinne har du om du ständigt måste ha GPS:en med dig?
Jag anser att det är drygt att släpa på den men tydligen ett måste, speciellt när man har mycket att bära från bilen.
Tycker det är jävligt bekvämt att ha GPS'en då man inte är nån stjärna på att hitta. Dessutom hade det inte spelat nån roll om GPS'en hade suttit i eller inte dom hade gjort inbrott oavsett.
April 14, 2002
fisken wrote: Att släpa med sig en stereofront är inte alls jobbigt.
Tråkigt att inte kunna ha grejerna i bilen hela tiden tycker jag. Sjukt att man ska behöva släpa på grejerna för att folk inte kan skilja på mitt och ditt.
October 22, 2002
macrus wrote: Jag anser att det är drygt att släpa på den men tydligen ett måste, speciellt när man har mycket att bära från bilen.
Tycker det är jävligt bekvämt att ha GPS'en då man inte är nån stjärna på att hitta. Dessutom hade det inte spelat nån roll om GPS'en hade suttit i eller inte dom hade gjort inbrott oavsett.
Visst fan hade inbrotten skett i vilket fall fast du skulle ha haft din GPS och stereo kvar.
Att man tycker att det är jobbigt att ta med sig en stereofront som är 17x5x2cm och väger max 200g är ju rent ut sagt löjligt. Går kanon att ha i en ficka osv. Om man har mycket att bära så kan man garanterat i 999 av 1000 fall lägga fronten i det man bär.
Men visst fan är det trist att de inte går att skilja på mitt och ditt kan jag hålla med dig om. Fast det är bara att inse att verkligheten inte är som den borde och då får man anpassa sig för att ha sina saker kvar i sin ägo...
Kan verka lite elakt tänkt av mig men det bjuder jag så gärna på.
June 23, 2002
fisken wrote: Visst fan hade inbrotten skett i vilket fall fast du skulle ha haft din GPS och stereo kvar.
Att man tycker att det är jobbigt att ta med sig en stereofront som är 17x5x2cm och väger max 200g är ju rent ut sagt löjligt. Går kanon att ha i en ficka osv. Om man har mycket att bära så kan man garanterat i 999 av 1000 fall lägga fronten i det man bär.
Men visst fan är det trist att de inte går att skilja på mitt och ditt kan jag hålla med dig om. Fast det är bara att inse att verkligheten inte är som den borde och då får man anpassa sig för att ha sina saker kvar i sin ägo...
Kan verka lite elakt tänkt av mig men det bjuder jag så gärna på.
Inte jag som ska behöva anpassa mig efter äckliga människor som detta.
Så stora byxor har jag inte så jag kan ha den i fickan, har dessutom annat i fickorna. Samt att lätt att fronten bryts av om man har den i fickan.
Sen att du ältar det vet jag inte när jag själv har sagt i stort sett i första inlägget att jag fick "skylla mig själv" när jag hade det i bilen, vilket jag iofs inte ska behöva men.
Hur du än vrider och vänder på detta så kan du inte få över detta på att det är mitt fel att jag fick inbrott eller att jag har gjort fel, då det är mina ägodelar och jag äger/ägde dom.
1 Guest(s)